X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנהיג פוליטי צריך להיות מוכר ומוכשר. מנהיג וראש מפלגה צריך להיות מחובר אל הציבור שלו, צריך להיות אחד שמבין דבר או שניים בפוליטיקה, שיש לו מספיק ניסיון והוא בשל לתפקיד. אם מנהיגותו שנויה במחלוקת מסוימת, יש בכך אפילו סימן טוב: זה סימן שהיא לפחות מעוררת עניין, ובכל מקרה עדיפה על סימני אדישות וייאוש
▪  ▪  ▪
היהלום שבכתר [צילום: פלאש 90]

זאת פנייה של הרגע האחרון אל חברי המועצה הציבורית, שנבחרו אד-הוק למיין מועמדים ולשבץ באופן בלעדי את רשימת "הבית היהודי" שתוצג לבחירה לקראת מערכת הבחירות הקרובה: אנא, אל תעשו מאיתנו צחוק. אפילו ניסויים בבעלי-חיים שוב אינם מובנים מאליהם. בודאי לא ניסויים בבני-אדם, וגם לא במפלגות, שאמורות על-פי תכליתן להתוות דרך חיים פוליטית ולייצג נאמנה את ציבור בוחריהן. על-פי הפרסומים, הנכם עומדים לערוך ניסוי כזה: ביום שני, אחרי התלבטויות ודחיות, אתם אמורים להכריז על הצבת עב"מ בראש רשימה, שאמורה הייתה לסחוף אחריה את מאות אלפי נאמניה של הציונות הדתית.
אני מקבל בהבנה מלאה את ההחלטה הבסיסית, שלא להעמיד בראש הרשימה איש מבין חברי הכנסת המכהנים. יש בכך מסר, אולי גם בשורה. אני מעריך שרבים מאד גם ישלימו, פחות או יותר, עם כל רשימה שתכלול דמויות חדשות ומגוונות, המייצגות את שלל צבעי הקשת הדתית-לאומית. ואולם מנהיגות היא עניין אחר. השבוע, למשל, בוחר הליכוד את נציגיו: יהיו ביניהם פנים מוכרות יותר או אישים מקובלים פחות. לא כולם יהיו מאושרים מתוצאת הבחירות המקדימות, אבל את המפלגה הזאת יוביל וינהיג אדם אחד, איש ציבור מוכר וידוע, לטוב ולרע. כך במפלגת העבודה ובקדימה, בישראל ביתנו ובש"ס, ולמעשה בכל מפלגה. ראש הרשימה הוא דמות מוכרת. ב"בית הלאומי", לעומתם, עלול להיווצר מצב הפוך: תורכב רשימה נהדרת, אבל לרכבת הזאת לא יהיה קטר מוביל. אלמוניות, במקרה הזה, היא חיסרון, ולציבור הציוני-דתי יש הפעם די אלטרנטיבות, והן אפילו נוצצות. במצב דברים שכזה, עלולים הקרונות להישאר בתחנה עד לתיקון בבחירות הבאות. עד אז תועבר הרכבת כולה לתצוגה במוזיאון התחבורה.
כדאי וחשוב להבין עניין פשוט למדי, שרוב הציבור, וכנראה שגם אותה מועצה נכבדה, לא ממש הפנימו עד היום: יש הבדל בין עסקן פוליטי מקומי אהוד לבין פרלמנטר חרוץ. יש הבדל בין איש ציבור מוכר ומנהל טוב לבין רב או ראש עדה, המקובל על קהילתו ויודע להעביר שיעור מוצלח. ברשימה טובה צריכים להימצא אלה וגם אלה, אבל מה שעושה את עיקר ההבדל הוא הידע, הרקע המקצועי, הניסיון הנצבר והקשר הרחב עם הציבור, עם התקשורת ועם מערכות השלטון הגדולות.
לא החלפתי מילה עם איש מן המועמדים, ששמם עובר ושב בבורסה הפוליטית של בתי הכנסת. ובכל זאת, אחרי שראיתי את המבוי הסתום, יש לי הצעה של הרגע האחרון. אולי לא חשבתם עליה, חברי המועצה, ואולי לא חשבתם מספיק: שאול יהלום. הוא קורץ מחומר של מנהיג. הוא מוכר לציבור ומוכשר לתפקיד. הוא היה פעם ולא היה עכשיו, ולכן הוא יכול להיחשב גם חדש וגם ישן. הוא איש חינוך וכלכלה עתיר ניסיון וידע. הוא פוליטיקאי אהוד וחבר אהוב מאד על-ידי רבים, אף ששמו עלול לעורר הסתייגות ומחלוקת אצל אחרים, וגם זה, כאמור, סימן טוב. הוא מתנחל מאוזן ואיש ציבור הגון, ולא יכולה להיות שום מחלוקת על היותו איש ניהול מוכשר ופרלמנטר מעולה. בקיצור, יהלום מלוטש. מישהו, כנראה, איבד את היהלום הזה בדרך, או שכח אותו מחוץ בחצר של הבית היהודי.

הכותב הוא יועץ תקשורת. שימש שנים רבות כדובר המפד"ל.
תאריך:  08/12/2008   |   עודכן:  08/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהלום פוליטי מלוטש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שאול יהלום הוא לדעתי איש מושחת
שיישאר בבית  |  8/12/08 11:09
2
שאול יהלום הוא יהלום מזויף.  ל"ת
ר' מוישה היהלומן  |  8/12/08 12:33
3
רט,אין לך הבנה מקצועית בהלומים ל"ת
מאיריקו  |  8/12/08 13:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
המשבר הכלכלי העולמי שפוקד את כולנו בימים טרופים אלו, יכול למוטט עסקים קטנים, ולהביא למצבים, בהם אזרחים רבים יגיעו למצב שבו בין לילה יהפכו לחייבים בהוצאה לפועל.
דוד ברק
כך הוכיחו נציגי מפלגות "בת-ים אחת" ו"ישראל ביתנו" כשלא הגיעו לישיבה החגיגית הראשונה של מועצת עיריית בת-ים. כנראה שכל מעייניהם נתונים היו להיבחרם ותו לא
אשר אוחיון
אהוד ברק מפגין מנהיגות, ציפי לבני מקרטעת, ולבנימין נתניהו נשאר רק לאן לרדת
יוני בן מנחם
יועציו של הנשיא אובאמה ממליצים כי ארצות הברית תחדש את הדיאלוג עם סוריה ותשתתף באופן פעיל במשא-ומתן בינה לבין ישראל    על הממשלה החדשה בישראל להבהיר לסוריה וארצות הברית כי סוריה חייבת להוכיח במעשים כי היא מוכנה להתנתק מ"ציר הרשע" וכי השלום עימה יושג בשיטת השלבים.
פרופ' אבי וינברום
זוכרים את קריאתו של ברק שאם ייבחר לראשות הממשלה לא תשכב עוד הזקנה במסדרון בית החולים בנהריה? גם אם אינכם מאמינים למלה שלו, הוא לא ידע שזה לא תלוי בו או בשר הבריאות שהוא ימנה    הרחבת המחלקה תלויה בהחלפת הדיסק במוחם של נערי האוצר, דיסק שנקרא מערך התקינה במוסדות הרפואיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il