X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האפשרות שמשטר אייטולות חסר-רסן יצטייד בנשק להשמדה המונית – קיימת. לא ירחק היום, וישראל תמצא עצמה נאלצת - שוב, כמו ב-1967 - לקבל החלטות קשות. לאור מציאות זו, חייבים מנהיגי המפלגות המובילות בישראל לאמץ בדחיפות את הגישה שנקט לוי אשכול בעיצומם של ימי ההמתנה למלחמת 67: להתעלות גבוה מעל יריבויות אישיות ופוליטיות
▪  ▪  ▪
ח"כ צחי הנגבי [צילום: פלאש 90]

בקיץ 1967 נקלעה ישראל למצוקה: מצרים סגרה את מיצרי טיראן, גירשה את כח האו"ם שהיה ממוקם בסיני, והזרימה כוחות רבים לכיוון גבולה עם ישראל. קולות המלחמה שהדהדו מכיוונו של הנשיא המצרי עבד אל-נאצר, כמו גם מדמשק ומרבת-עמון, בישרו רעות. ראש הממשלה דאז לוי אשכול עשה מעשה: הוא הציע למנהיג האופוזיציה, מנחם בגין, להצטרף לממשלתו.
עד לאותה עת היה בגין בבחינת מוקצה בעיני הממסד הוותיק ששלט במדינה למן הקמתה. בגין נכשל בנסיונותיו לזכות באמון הבוחר הישראלי ב-5 מערכות בחירות רצופות. נכונותו של ראש הממשלה לצרף להנהגת המדינה את האוייב האידיאולוגי המר ביותר שלו ושל מפלגתו - היוותה ביטוי מובהק לתחושת החרום העזה שרווחה בציבור. לראשונה קמה בישראל ממשלת אחדות לאומית. מחלוקות רעיוניות רבות - שנים נזנחו לנוכח קיומו של איום חיצוני מוחשי. יריבים שלא החליפו מילה ביניהם במשך שני עשורים - ישבו זה לצד זה בקבינט הביטחוני המצומצם ועיצבו מדיניות משותפת.
מורל הציבור הישראלי הרקיע שחקים. צמרת צ.ה.ל. הפגינה ביטחון עצמי עצום. ההנהגה המדינית חדלה להסס. התוצאות לא איחרו לבוא: נצחון ישראל במלחמת ששת הימים נלמד עד היום בכל אקדמיה צבאית המכבדת את עצמה.
אירן על טיל
לתוכנית הגרעין האירנית, שהולכת וצוברת תנופה בשנים האחרונות, משמעות חריפה הרבה יותר מאשר לאיומיו של נאצר מלפני 41 שנים. לצבאות מצרים, סוריה וירדן לא הייתה כל יכולת לממש בעת ההיא את האיום "לזרוק את היהודים לים". לעומת זאת, האפשרות שמשטר אייטולות חסר-רסן יצטייד בנשק להשמדה המונית - אינה נסבלת.
נשיא אירן, אחמדינג'אד, מעיד על עצמו כי הוא מעצב את החלטותיו על-פי התגלויותיו המשיחיות של "האימאם הנעלם", דמות פולקלוריסטית מן המסורת השיעית הפונדמנטליסטית. הנשיא לשעבר רפסנג'אני, מן הבולטים שבבכירים האירניים, כבר הצהיר כי אירן יכולה להרשות לעצמה לאבד מיליוני אזרחים - בעוד עבור ישראל תהיה זו מכת-מוות.
הייגברו אינטרסים מפלגתיים על שיקולים ממלכתיים?
הסנקציות שהטילה הקהיליה הבינלאומית על-מנת לדרבן את האירנים לחדול מפיתוח פצצה אטומית - אינן נושאות פרי. טהרן מודעת היטב לחוסר ההרמוניה, לריפיון, להעדר הנחישות ולאינטרסים הכלכליים הציניים, שמקשים על המערכה המדינית שמנהל העולם כנגד אירן. לא ירחק היום, וישראל תמצא עצמה נאלצת - שוב, כמו ב-1967, בודדה לחלוטין - לקבל החלטות קשות.
לאור מציאות זו, חייבים מנהיגי המפלגות המובילות בישראל לאמץ בדחיפות את הגישה שנקט לוי אשכול בעיצומם של ימי ההמתנה למלחמת 67: להתעלות גבוה מעל יריבויות אישיות ופוליטיות - ולאחד שורות מתוך הכרה בגורליותה של השעה. מיד לאחר שהפריימריז בתנועת קדימה יסתיימו - נדרשת הידברות כנה וישירה בין מנהיגי קדימה, "העבודה" ו"הליכוד" בדבר כינון ממשלת חירום לתקופה של שנתיים. ההיסטוריה היהודית לא תסלח לנתניהו, ברק, מופז ולבני אם יסתבר כי בתקופה הקשה והמסוכנת ביותר למדינת ישראל ולקיומה - גברו אינטרסים מפלגתיים ואישיים צרים על השיקולים הממלכתיים, המחייבים שילוב זרועות לאומי אל מול האתגר האירני המאיים.

קדימה עם צחי הנגבי
הכותב הינו יו"ר ועדת החוץ והביטחון.
תאריך:  08/12/2008   |   עודכן:  08/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גורליות השעה
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
לא יעזור לך הקשקושים
זגזגן פוליטי   |  8/12/08 22:32
2
צחי, לך מפה ל"ת
ג א ו ל ה   |  8/12/08 22:44
3
צודק בהחלט
בני בנקר  |  8/12/08 22:55
4
פתאום ממשלת חרום לאומי?
מה קרה?  |  8/12/08 23:19
5
אתה מה אכפת לך?
3רע7643  |  8/12/08 23:40
6
חבל שציפי וצחי לא עשו דבר  ל"ת
אודילה  |  8/12/08 23:56
7
הדרך של קדימה הביאה את זה עלינ
הבנתה ברוך  |  9/12/08 00:19
8
פיוס לאומי רק אם ישוחרר
יגאל עמיר  |  9/12/08 00:37
9
מצטערת.התפוח נפל רחוק מהעץ.
גאולה כהן  |  9/12/08 01:19
10
מה לכנופיית קדימה פה בכלל ל"ת
צחי לכלא  |  9/12/08 01:33
11
נפלת על השכל צחי!הביתה עם רה"מ
שוש דיין  |  9/12/08 01:53
12
צחי , רק שאלה....
לא מבין  |  9/12/08 02:54
13
ומה ישראל עושה?מגרשת יהודים ומ
קורן נאוה,טבריה  |  9/12/08 05:06
 
- צחי הנגבי כנראה תמך בנישול
בית השלום בחברון  |  9/12/08 09:15
14
על צחי למלא פיו מים. הוא פלילי ל"ת
שישב ליד הירשזון  |  9/12/08 10:03
15
הנגבי יש לך כתב אישום פלילי! ל"ת
קודם תצא זכאי!  |  9/12/08 11:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי קרעין; זאב הרשקוביץ
יותר ויותר ארגונים מסננים מתוך קורות החיים המגיעים לשולחנם את אלה של העובדים הפוטנציאליים שחצו את גיל ה-40    מדוע מעסיקים רבים כל-כך טועים ומוותרים על ניסיון רב ואגו מועט? וכיצד על בני ה-40 פלוס להתכונן לעבודה הבאה?
מנחם רבוי
ניר ברקת נכנס לתפקיד שכמעט בלתי אפשרי להצליח בו. הוא ראוי לברכות הצלחה. משימתו הראשונה היא לא לעשות טעויות גדולות בחודשים הראשונים לכהונתו. אם יצליח לשנות מגמות בכלכלת ירושלים ובסגנון החיים בה, לא יצטרך למהפכים
דר' יובל ברנדשטטר
אולמרט, הפושע-שלא-הורשע, מתעלם כי הוא, באופן ייחודי, המורשע העיקרי במצב שבו אזרחי ישראל איבדו את אמונם במערכת המשפט, והגיעו למסקנה שהצדק והמשפט אינם דרים בכפיפה אחת במדינת אולמרט-ביניש
דר' אברהם בן עזרא
התקשורת מדווחת כי הפלשתינים פונים לצה"ל, שיפעל בעוצמה. הפעולה העוצמתית המיוחלת - אינה בכיוון של חיסול הטרור חלילה, כי לכך ודאי שאינם מייחלים, אלא היא פעולה בכיוון אחר - בכיוון העיקרי של פעילותו של צה"ל מאז ההינתקות - פעולה עוצמתית נגד המתנחלים
רות פורסטר
קשה לראות ביחצ"ן של הגברת ליבני, אייל ארד, אדם המייצג פוליטיקה אחרת.כל מי שחזה בסרטון הווידאו ביו-טיוב, בסגנונו של האיש,לא יוכל עוד לקנות את המנטרה של פוליטיקה אחרת.עבור הגברת לבני, הוא נטל ולא נכס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il