X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמה ועדות צריך משרד חינוך אחד כדי להודות בכשלון הליכוד לומד להכיר את המתנחלים מבפנים העיריות ההגונות הדמוקרטיה הבולשביקית של מרצ והחופש הספרותי שנוטלים לעצמם שופטי ארצנו
▪  ▪  ▪

בחינות בגרות
לתלמידים הנבחנים, שימו לב: זוהי שאלת חובה והיא שווה 30% מהציון הסופי.
בשנת 1991 הכניס משרד החינוך שיטה חדשה ללימוד מתמטיקה בבתי הספר, בעקבותיה ירדה ישראל ב-4 מקומות במבחני המתמטיקה העולמים, מתוך סולם של 48 מדינות. בשנת 1994 אימץ המשרד מסקנות ועדת מומחים חדשה ושנתיים לאחר מכן, ירדה ישראל בעוד 3 מקומות, אך באותה שנה היו בסולם הנבחנים 49 מדינות. בשנת 1998 העביר האוצר למשרד החינוך 130 מיליון שקלים לתיגבור לימודי החשבון. שלוש שנים לאחר מכן נרשמה ירידה של עוד 7% בתוצאות העולמיות.
ב-2003 הוחלט על רפורמה חדשה בשיטות ההוראה ושנתיים לאחר מכן ישראל ירדה בעוד 5% במבחנים. במרוצת השנים 2003-2007 הוקמו עוד שתי ועדות ציבוריות וששה צוותי מחקר של פרופסורים. ב-2008 ישראל שובצה כבר 10 מקומות אחרי מלזיה.
השאלה:
לתלמידים הנבחנים ברמה של 5 נקודות: חשב כמה ועדות מומחים יספיק משרד החינוך להקים עד שישראל תיזרק סופית מהתחרות הזו?
לנבחנים ברמה של 4 נקודות: מה זה 30%, כמוזכר בפתיח לשאלה?
לנבחנים ברמת 3 נקודות: סמן בעיגול בטופס המבחן כל פעם שאתה מזהה את הסיפרה 3.

המתנחל

הנאמנות של פייגלין לליכוד מרשימה. מה שהם לא עושים לו שם - הוא נשאר נאמן. בבחירות הקודמות מנעו ממנו מלהתמודד - והוא קיבל זאת באהבה. השנה נלחמה נגדו כל ההנהגה – והוא לא לכלך מילה. אתמול הם אפילו הזיזו אותו אחורה ברשימה – והוא ממשיך ומחבק אותם.
הם מתים להפטר מהחיבוק שלו, כי הם יודעים שעם רעיונות מלכות ישראל ההזויה שלו הוא מחבק אותם למוות ומכרסם אותם מבפנים, אבל הם לא מצליחים להפטר ממנו. נחמד לחשוב שהליכוד מרגיש על בשרו מה זה כשמישהו בא ומתנחל אצלך בבית.

מדינות חוק

סיפרתי כאן על דרישה שקיבלתי השנה מעירית חיפה לשלם לה עבור דוח משנת 2000 של רכב שאינו שלי ולא היה שלי. אחרי תכתובת וטלפונים, כשבקשתי את האסמכתאות התומכות בטענתם שאני חייב להם משהו, הפנו אותי לעירייה לבקש ממנה את המסמכים לפי חוק חופש המידע: תמלא טופס ותשלם לעירייה אגרה. במילים פשוטות: רשות סטטוטורית טוענת פתאום שאתה חייב לה כסף מלפני 8 שנים, וכשאתה שואל עבור מה ומבקש שיראו לך אסמכתא, היא דורשת שתשלם לה עבור איתור המסמך. זה בטח גם חוקי. הרי כל מה שהרשויות בישראל עושות זה רק חוקי, ונזכרתי. בגרמניה הנאצית היה חוקי לדרוש מהמשפחה של מי שהוצא להורג לשלם לממשלה עבור הכדורים.

ועוד עירייה הגונה

פנה אלי אדם שקיבל דרישה לשלם לעיריית אילת למעלה מ-1,000 ש"ח עבור דוח משנת 1999. אחרי 9 שנים. הוא יכול כמובן לשכור עו"ד, לרדת לאילת ולהלחם על ביטול פסה"ד. אולי יש סיכוי שאחרי 3 ישיבות (פרוצדורה, ראיות, טיעונים), ביהמ"ש המקומי שם יקבל את טיעוניו.
רק אחרי שמחשבים כמה יעלה לו רק הדלק כדי לרדת לאילת (וזה עוד לפני התשלום לעו"ד), וכמה ימי עבודה הוא יפסיד, אז עדיף לו לשלם. בגרמניה אחרי 9 שנים דווקא חלה התיישנות על הדרישה לשלם את מחיר הכדורים.

הדמוקרט

למר"צ אין בעיות בתקשורת כמו שיש לליכוד ואיש לא מתעניין בתרגיל שמוביל שם היו"ר, חיים אורון, כדי להכניס לרשימה אנשים שבדרך אחרת לא היה להם שום סיכוי להיבחר ע"י חברי המפלגה. לשיטתו, אחרי שמר"צ תבחר את מועמדיה, חיים אורון יעשה "איחוד" עם 'התנועה החדשה' שקמה החודש (בתקשורת) ואז הוא יחליט את מי ממועמדי מר"צ הוא ידחוק למטה ברשימה ויציב לפניהם מועמדים חיצוניים חדשים. שמי יבחר אותם? תנחשו...
אפילו לביבי לא ניתנה האפשרות להביא אחרי ההצבעה מועמדים מבחוץ. גם לא לברק או לבני. בשאר המפלגות יש דמוקרטיה, פריימריז והכרעת חברים, ורק במר"צ אפשר לעשות צחוק מהצבעת החברים. קודם הם יצביעו ואח"כ מישהו "יאחד רשימות" וישנה להם הכל.
ולמה זה קורה? כי בוועידת המפלגה יש לחיים אורון בלוק ברזל של 200 קיבוצניקים מתוך 900 חברי הוועידה. פייגלין יכול רק לחלום על דוויזיה מאורגנת שכזו, כי אצל תומכי פייגלין יש אומנם התלהבות דתית ולאומית, אבל אצל תומכי אורון יש משמעת בולשביקית. והיא, כזכור, חזקה יותר.

סכנה ברורה ומוחשית

הודות לעתירה של 'הפורום המשפטי למען ארץ ישראל' נדרשים שופטי הבג"צ לדון אם לצוות על עצמם להתייצב לישיבת הוועדה לבחירת שופטים ולמנות שופטים נוספים, כפי שדרש פרידמן. מצב נחמד ומשעשע, המשקף את תבונת החוק הישראלי. לפתע הופיעה לדיון היועצת המשפטית של הכנסת וביקשה לחוות דעתה. בתשובה לתמיהת השופטים מאיפה היא צצה ומה רצונה, השיבה שהיא באה להביא בפניהם את "עמדת המחוקק".
הבג"צ התפלא והשופט אליעזר ריבלין שאל אותה בסרקאזם מאימתי יש לכנסת עניין להופיע בבג"צ ולהביע עמדתה על פרשנות חוקים. "אנו הרי לא קוראים למחוקק כדי לשאול על פרשנותו לגבי חוק מסויים", העיר לה.
השופט ריבלין מדייק. מזה שנים שבתי המשפט מפרשים את החוק לא לפי כוונת המחוקק, אלא לפי טעמם ודעתם. בכל מקרה שנוצרת שאלה או "אי הבנה" בפרשנות החוק, הם לא בודקים למה התכוון המחוקק בשעה שניסח את החוק, אלא הם יוצקים לחוק פרשנות עצמאית ותוכן חדש, לפעמים אפילו בניגוד מוחלט לכוונת המחוקק. הם עושים זאת, אגב, גם בדיני חוזים, ומוכרת הפסיקה שאומרת שבית המשפט הוא שיקבע (בדיעבד) מה צריך היה להיות תוכן החוזה, ובכלל לא חשוב מה רצו בזמנו הצדדים או מה הם כתבו במפורש (ומאז ניסוח כל חוזה בישראל הוא לא יותר מאשר הימור על שולחן רולטה).
זה מצב פסול ומסוכן. לא רק בגלל שזה מבטל את רצון המחוקק ופוגע בזכות הכנסת הנבחרת להחליט מהו דברה, אלא בגלל שהתנהגות כזו עוד תביא את המחוקקים שלנו בעתיד לתגובת נגד חריפה. כשפייגלין מדבר על חוסר אמונו המוחלט בבית המשפט העליון, אז בקטע הזה (במנותק משאר דבריו) יש לו תומכים רבים לא רק בליכוד וימינה לו, אלא גם אוזן קשבת בקרב חלקים רבים של קדימה והמערך.
הבעיה היא שאם השופט ריבלין וחבריו לא ישימו לב למה שאומר המחוקק, הם יגלו יום אחד כנסת שתחליט לא לשים לב למה שאומר השופט. ובמצב הזה, כבוד השופט ריבלין, איש מאיתנו לא רוצה להימצא. למעט פייגלין, כרגע.

תאריך:  12/12/2008   |   עודכן:  12/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
פיגלין כן מוסף קולות לליכוד
אזרח ד  |  12/12/08 20:52
2
תגובה ל"מדינת חוק"
חוק חוקן  |  12/12/08 20:59
3
לכותב המכובד.........
י.ש  |  12/12/08 21:03
4
בכמה קטעים:רוב מהומה על מאומה
לבעל הטור פריצי  |  12/12/08 22:42
5
פריצי כותב כמו ימני ל"ת
הכוכב זז שמאלה  |  12/12/08 22:44
6
השופטים ימנו את עצמם לכס
ע. סובול  |  12/12/08 23:04
7
הכול שפיט
ע. סובול  |  12/12/08 23:22
 
- ההתנהגות המטופשת של בייניש
בני בנקר  |  13/12/08 11:21
8
לא אהבתי ההשוואות לגרמניה. בכל
גרשון ה  |  12/12/08 23:25
 
- השוואות נכונות. "חוקים ותקנות"
בלי שום הגינות  |  13/12/08 17:33
9
לכבוד מר פריצי המכובד בתיקוה
זהר  |  13/12/08 02:33
10
התקשורת אוהבת את הליכוד...
בני בנקר  |  13/12/08 09:46
11
העליון זה כמו הרמפרודיטה
מ.אלקרייאף  |  13/12/08 12:26
12
תגובה למדינת חוק - 2
הוי המחוקקים חקקי  |  13/12/08 16:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
החלק המשמעותי והקשה ביותר ביום שלאחר הבחירות, הוא איוש הצוות הניהולי הבכיר בלשכת ראש הממשלה, שחייב להיות מורכב ומתופעל על-ידי הטובים שבטובים    עליו תוטל המטלה הקשה מכל: לאפשר תפקוד נאות של ראש הממשלה - אם יהיה זה אכן נתניהו, וניהול נכון של זמנו, במטרה למנוע את ההתנהלות הלקויה שפגעה באורח קטלני במעמדו ובתדמיתו של נתניהו בקדנציה הראשונה שלו כראש הממשלה
עוה"ד אמיר מסארווה
ציפי לבני הבינה כי הציבור הערבי לא יבחר בה    על כן היא הרשתה לעצמה להשתלח בו בדבריה בפני תלמידי תיכון חדש    לבני מתקרבת להשקפתו של ליברמן
גורי גרוסמן
ציפי לבני הצמיחה זקן והתחפשה לאביגדור ליברמן, איש הטרנספר, כשהיא מנסה לקושש כמה קולות מן הימין, מהמתחרה העיקרי שלה בנימין נתניהו    אך התקשורת השמאלנית המשמשת ללבני רוח גבית, מתעלמת ככל יכולתה מדבריה של האתרוגית, משום שלא נאה ולא יאה לתדמיתה היונית ולו לרמוז אפילו על טרנספר לאזרחי ישראל הערבים הקרויים בפיה פלשתינים
טובה ספרא
הרבה אירועים אלימים יתרחשו בעולם השבוע, וייחשפו סודות בינלאומיים    גם השווקים הפיננסים לא נרגעים וארצות הברית צפויה להיכנס לאינפלציה    ואצלנו? לבני לא מתרוממת והכוכבים ממשיכים לחייך לנתניהו    תמונת הכוכבים לשבוע בין ה-12 ל-18 בדצמבר 2008
אריה גל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il