X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נפתלי רז איש חינוך, מורה דרך, עיתונאי על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
חזרתי הביתה פוליטית, חזרתי גם לפעילות השמאל, וחזרתי לחיות גם בנגב
▪  ▪  ▪
לובה אליאב [צילום: יח"צ]

חזרתי הביתה, בחודש האחרון. בשלושה מובנים. ושלושתם - עם לובה אליאב.
ראשית, חזרתי הביתה פוליטית.
לא ממש למפם, כור מחצבתי - שממנה התגלגלתי למרצ - שאותה עזבתי לטובת מצנע, ו"העבודה" - שממנה פרשתי בשל פשעי השלום והחברה של ברק, חד-גדיא-חד-גדיא - לא ממש למפם, אבל קרוב מאוד: ל"תנועה החדשה" המתגבשת סביב מרצ וג'ומס - ח"כ חיים אורון. ביום שישי 5.12, ב"צוותא" תל אביב, ישבתי בין 300 אנשים שאינם חברי מרצ, רבים מהם זיהיתי כאנשי "העבודה" שפרשו, וכולם מהצד המואר של הירח: פעילי שלום וחברה, אנשי מעש ורוח. עירית טפרסון, השחקנית הכל-כך תל אביבית, קראה לדוברים לעלות לבמה ולספר מדוע כל אחד מהם כאן: פרופסור (למשפטים) מרדכי קרמניצר, מירושלים, הניף את דגל זכויות האדם, שדהה בארץ לאחרונה; פרופסור (לפילוסופיה של המדע) אבנר בן-זקן, מבאר-שבע, הניף את הדגל החברתי; הבמאית הערבייה איבתיסאם מרנה, הניפה את דגל השוויון האזרחי הערבי-יהודי; הסופר והעורך הצעיר (31...) ניר ברעם (כן, הבן של), הניף את דגל "ישראל היא שלנו, גם של הצעירים"; הזמר דוד ברוזה שיקף היטב את מצב-הרוח בהניפו את "יהיה טוב"; הסופרת פניה עוז-זלצברגר (נכון, הבת של) חצבה מלים בסלע בקריאתה אל 'נוער הגבעות' - " אלה לא בני!"; העו"ד (ואל"מ במיל.), ומראשי הנושאים-ונותנים בקמפ-דייויד) גלעד שר, הניף את דגל "יוזמת השלום הערבית" (וקרץ אלי...); העיתונאית ענת סרגוסטי המשיכה עם דגלי השלום והחברה; וג'ומס - שאיחד את הדגלים כולם.
והייתה התרוממות רוח אמיתית. תחושה של "לזה חיכינו - וזה טוב!". באולם מחאו כפיים בהתלהבות עמוס עוז ועוזי ברעם, האלוף (מיל.) עמוס לפידות (בעבר מפקד חיל האוויר) וצבי כסה, גילה אלמגור ודרור שטרנשוס, ד"ר דני מיודובניק ואלכסנדר אטרמן, עלי אל-אסד וד"ר עמיר בר-אור. וגם אני.
לא הכל היה חלק, אסור להיסחף: ראיתי באולם מעט מידי מזרחיים, ערבים, עולים מחבר-העמים ומאתיופיה - בודדים כאלה שנכחו, התקשו להסתיר את תחושת "עלי התאנה". והאולם לא היה ב"בית דני" בשכונת-התקווה, שלשם הייתה ההזמנה המקורית, ברמז חברתי - אלא במעוז השמאל הצפוני הוותיק, "צוותא"... ושתי "שומרות הכשרות" שהגיעו מהנהלת מרצ המחישו את אי-הנחת שיש לחלק ממתמודדיה. ושם התנועה שזרח על הבמה "התנועה החדשה" - נו, באמת, גם כשם זמני - זה מה שהצליחו ללדת כל העמוס עוזים?
לא הכל היה חלק, ובהחלט יש מקום לשיפורים, אבל כשהמנחה הכריזה שלובה אליאב, מאבות מפלגת "העבודה", הודיע זה עתה שפרש מ"העבודה" והוא תומך ב"תנועה החדשה" - מלמלתי: כן, חזרתי הביתה.
כי חזרתי גם לפעילות השמאל.
באביב התחלתי בהתמודדות על ראשות מבשרת-ציון. חברי לרשימה ולמטה הפצירו בי: "צא לפסק-זמן עכשיו מפעילויות 'לובה אליאב' שלך. עזוב קצת את 'על צד שמאל', את 'המועצה ליוזמות שלום', את המסיקים בגדה ואת הפגנות החד-הוריות והנכים - זה יזיק לכולנו בבחירות...". "פעילויות לובה אליאב", הם אמרו, ולא במקרה: חברי יודעים שלובה, נביא "ארץ הצבי", הוא אחד מארבעת מורי הערכיים (לצד אורי אבנרי, שולמית הר-אבן ז"ל ויאיר צבן), הדמויות שגיבשו את השקפת-עולמי, ושלצדן היה לי הכבוד והעונג לפעול. ראשי "העבודה" (לעומתם...) הבטיחו למירוץ שלנו תמיכה פוליטית וכלכלית, וכדרכם - בגדו. עצרתי את ההתמודדות, ו - גיבשתי, עם חברים, את קמפיין "יוזמת השלום הערבית". חזרתי הביתה...
וחזרתי לחיות גם בנגב.
לובה אליאב גם ייסד את חבל לכיש, את העיר ערד - ואת כפר-הנוער ניצנה, בנגב הצפון-מערבי, בגבול מצרים. בשנות התשעים היה לי הכבוד לנהל את ניצנה, להגשים חלום ילדות לחיות בנגב, ולחזור לקשרים צמודים עם לובה. מאז חתרתי לחזור ולחיות בנגב. בט"ו באב האחרון הסענו, נעמי רעייתי ואני, את לובה וטניה אליאב, מתל אביב - ל"חג האהבה" בניצנה. השיחות הארוכות עם הזוג הנהדר הזה, בדרך אל-ומ-, והבילוי המשותף ב-ניצנה, יחד עם הטעם המר שהותיר בי המירוץ במבשרת-ציון - סייעו לי להחליט: עכשיו הזמן. חזרתי לניצנה, הפעם כ"מרכז הפרויקטים" (סמינרים למורים, כנסים מקצועיים, טיולי משפחות וכו'), ושכרתי דירה בסמוך, במשאבי-שדה. מביתי זה, החדש, אני כותב מלים אלו. חזרתי לנגב. חזרתי הביתה.
כולכם מוזמנים לביתי - ב"תנועה החדשה", בפעילות השמאל, ובנגב. איתי - ועם אדמו"רי לובה אליאב.

פורסם במקור: "על צד שמאל"
איש חינוך, עיתונות וידיעת-הארץ, מורה-דרך ויזם חברתי. ממקימי "שלום עכשיו". מייסד מדרשת "אדם" לדמוקרטיה ולשלום ע"ש אמיל גרינצווייג, "מטה מחנה השלום", "המועצה ליוזמות שלום" ו"על צד שמאל".
תאריך:  14/12/2008   |   עודכן:  14/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
כרטיס האשראי שלי, שהיה כל עולמי ושנבלע בכספומט של היפודרום בואנוס-איירס, הוחזר לידי, אחר כבוד, דקות מעטות לפני שהושמד
עו"ד אמיר מסארווה
ציפי לבני, חסרת שיקול הדעת, תוקפת ללא הרף, את כלל המערכות והאוכלסיות, ולאחרונה, גם את אוכלוסיית המיעוט הערבי. האם יועציה הוטעו לגבי סדר גודלה של החברה הישראלית וחלקי קבוצותיה, או שהיא עצמה אינה יודעת דבר, ואף חצי דבר, לניהול מצע בחירות מוצלח?
שאול רוזנפלד
סירובו של בג"צ להורות על הפסקת המו"מ עם סוריה, הוא המשך לקו עקבי של התערבות סלקטיבית מצד בג"צ בשאלות פוליטיות, ערכיות ודתיות, על-פי רוח תפישותיו
עו"ד יוסי דר
הידידות האישית בין ביניש ומרידור - לרבות בין בני משפחותיהם - היא מן המפורסמות ממש    וכשזו תמונת המצב, נשאלת השאלה אם רצוי הדבר שמרידור יכהן כשר המשפטים מול הנשיאה ביניש    האם נקבל ששר המשפטים ונשיא בית המשפט העליון יהיו בני זוג? ברור שלא. מה ההבדל בין קירבה משפחתית לבין ידידות אמיצה? אין הבדל
עו"ד יעל גיל
הבעל שקע בחובות עקב כניסה לפעילות עבריינית    האם הוא יכול 'להשליך' על האישה את חובותיו?    לא מכוח חזקת השיתוף    ומקל וחומר לא מכוח חוק יחסי ממון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il