X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל אחד מאיתנו צריך לשים את הציניות בצד ולהבין שאנחנו, כלומר עם ישראל, מחזיקים בידינו את המפתח שכל הדיירים בווילה הגלובלית מחפשים. כוונתי לעקרון הקבלי שעליו נבנה העם הזה, "ואהבת לרעך כמוך"
▪  ▪  ▪
בליל "הבובליל"
העוגן של החינוך הגלובלי החדש, חייב להתבסס על הרעיון שדאגה לזולת היא דאגה לעצמי. כאשר נתחיל לשלב את המסר הזה ברשתות התקשורת ובתוכניות הלימוד שלנו, נוכל לשמש כמודל חיובי לכל העולם. אפשר למשל להתחיל מתוכנית ריאליטי חדשה, שבה האתגר הוא לחיות ביחד בהרמוניה ובהסכמה, במקום להדיח ולרמוס זה את זה באכזריות

   אלי וינוקור
מפסיקים לחכות

   רשימות קודמות
  מפסיקים לחכות
  מלחמה ושלום בעידן העגול
  קבלו את הַסדר העולמי החדש: ה-G ה-21
  רוצים שינוי
  עליות במדד האנטישמיות

זה יכול היה להיות רקע מושלם לסדרת ריאליטי קפקאית: בוקר בהיר אחד העולם התעורר וגילה שהוא נמצא בתוך וילה גלובאלית. איש לא שאל לדעתו, פשוט דחקו אותו פנימה ונעלו את הדלת.
מלמעלה צופה עינו הפקוחה של "האח הגדול" - הסדר החברתי החדש בעידן הגלובלי - ומחייבת אותו להסתובב לפי כללי משחק אחרים. שישה מיליארד אנשים צריכים להתחיל לחיות כמו משפחה אחת, להבין שכולם קשורים ותלויים זה בזה באופן מוחלט. נשמע פנטאסטי? אבל זה בדיוק מה שקרה בעקבות המשבר האחרון. תשאלו את אלפי העובדים שאיבדו את משרתם בלונדון ובקרית שמונה בגלל שוק הנדל"ן האמריקני. אפילו מדינאים כמו ניקולא סרקוזי וגורדון בראון מבינים שהעולם הישן מת. מבינים, אבל ממשיכים להדביק לו כוסות רוח לגב ולקוות שיקום לתחייה.
הסיוע והרגולציות הממשלתיות המוצעים כעת, אינם תחליף לשינוי הגישה המהותי שדורשים החיים בווילה הגלובלית. מדוע? מפני שקשה מאוד לעשות רגולציה לפרפרים. רבים וטובים כבר כתבו שמשבר ה"סאב פריים" הוכיח את כוחו של פרפר אגואיסטי אחד לחולל טורנדו פיננסי כלל עולמי. אך כיצד נוכל למנוע ממנו לנופף בכנפיו החמדניות בכל פעם שיתחשק לו, ולהעיף את העולם לכל הרוחות? לא נוכל. לפחות לא בשיטות שנקטנו עד כה.
יש רק דרך אחת לעשות זאת: חינוך.
לנסות על הגריל בובליל חדש
וכשאני אומר חינוך, איני מתכוון רק לבתי ספר, כיתות וספרי לימוד. חינוך זו גם שטיפת המוח של הוליווד, העיתונים, וסדרות הריאליטי בטלוויזיה. חינוך זה הלך המחשבה השולט בעולם, אותה תפיסה שהובילה לפרוץ המשבר הנוכחי. ואם הסב-טקסט העיקרי היום, הוא שלנצל ולהרוויח אחד על חשבון השני זה הדבר הכי "קוּל" שיש, אז אל תתפלאו שוול-סטריט הפך לרחוב בלי מוצא. ומצד שני, אפקט הפרפר, יכול לעבוד גם בכיוון ההפוך: כשם שפעולות אגואיסטיות הובילו לקריסת המערכת, כך יכולות פעולות חיוביות להביא לשגשוגה מחדש.
כצעד ראשון, כל אחד מאיתנו צריך לשים את הציניות בצד ולהבין שאנחנו, כלומר עם ישראל, מחזיקים בידינו את המפתח שכל הדיירים בווילה הגלובלית מחפשים. ולא, איני מתכוון ל"כבדהו וחשדהו, ואם לא בא לך שפדהו" של בובליל, אלא לעקרון הקבלי שעליו נבנה העם הזה, "ואהבת לרעך כמוך".
העוגן של החינוך הגלובלי החדש, חייב להתבסס על הרעיון שדאגה לזולת היא דאגה לעצמי, ולנו יש כאן זכות יוצרים מיוחדת. כאשר נתחיל לשלב את המסר הזה ברשתות התקשורת ובתוכניות הלימוד שלנו, נוכל לשמש כמודל חיובי לכל העולם. אפשר למשל להתחיל מתוכנית ריאליטי חדשה, שבה האתגר הוא לחיות ביחד בהרמוניה ובהסכמה, במקום להדיח ולרמוס זה את זה באכזריות. תוכנית שבה האגו עצמו הוא זה שעולה כל יום על הגריל, והמנצחים האמיתיים הם אנחנו.
נשמע אוטופי? אולי. אבל האם לא הגיע הזמן לנסות?

הכותב הוא העורך הראשי של המגזין "קבלה לעם", עמית מחקר במכון למחקר ע"ש הרב אשלג, דוקטורנט במדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב - תחום התמחות: קבלת המאה העשרים.
תאריך:  16/12/2008   |   עודכן:  16/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה"אח הגדול" והסדר החברתי החדש
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
אוי לנו עם סדר
מוריה  |  16/12/08 11:27
2
זה הפיתרון שאתה מציע?
זיו123  |  16/12/08 11:35
3
אני רוצה להשתתף בריאליטי כזה
כוכבת נולדת  |  16/12/08 11:37
4
ובאמת...
רקפת רחל  |  16/12/08 11:41
5
העברת המסר
שפרה רזניק  |  16/12/08 12:32
6
רעיון תותח
ויקיטוריה  |  16/12/08 12:43
7
אישית
מלכי 66  |  16/12/08 13:22
8
האח הגדול = שטות להמונים...!!! ל"ת
הרשלה  |  16/12/08 14:21
9
כבר ניסינו הכל, שווה לנסות!
נלי  |  16/12/08 14:36
10
לאן רוצים להגיע?
יהודה מכלוף  |  16/12/08 14:43
11
העם הנבחר - צריך לשמש דוגמא
אכפתית  |  16/12/08 16:16
12
לשכוח מכל מה שהכרנו
עמיתוס  |  16/12/08 17:01
13
חח גדול איך אתם קושרים את הכל
דניאוש  |  16/12/08 17:41
14
"האח"זה גדול...
ג'ויה עדי  |  17/12/08 08:33
15
כמה נכון !
שרה  |  17/12/08 19:40
16
נשמע אוטופי !
המיואש  |  17/12/08 22:12
17
שטיפת מוח
אורית1  |  22/12/08 08:37
18
מאמר מקסים
גלית12  |  24/12/08 11:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רבוי
בעקבות טקס חילופי ראשי העירייה בירושלים היו שאמרו: "הקטע המרגש ביותר היה שירת "התקווה" בסוף הטקס. את ההמנון הלאומי לא שמענו באולם המועצה מזה חמש וחצי שנים!". מסתבר שהשמעת "התקווה" באולם המועצה סימלה למאות הנוכחים את השינוי המיוחל בירושלים
ראובן לייב
תרגילי החמקמקות שלנו, כאשר הקלפים לפדייתו היו עדיין טובים יחסית, הם שהביאו למופע האימים של החמאס בעזה. וזוהי, למרבה הצער, רק ההתחלה!
ד"ר יובל ברנדשטטר
עורכי-חדשות, כתבים ופרשנים מזנקים מן התקשורת אל הפוליטיקה השמאלנית, הוכחה מוצקה לנטיות ליבם, ולהטייה שהכניסו לתקשורת. יש קשר ברור בין האהדה התקשורתית לתופעה שולית סהרורית, אנטישמית ומסוכנת כמו מר"צ לבין התרת המחסום של כלבי המלחמה. אהבת הרוצחים מבית מר"צ משתלבת היטב עם האנטישמיות של המפלגה השולית שהצליחה דרך שליטתה באמצעי התקשורת להשליט את מרותה על מדינת היהודים ועל נבחרי העם
יוסי אחימאיר
מאום-אל-פאחם יוצאת ההסתה המחליאה של ראאד סאלח וחבר מרעיו - ועל אלה המסיתים יש לשים את היד, ובפעם הבאה שיתלהמו וישמיעו דברי בגידה, רצוי לגרשם כמו את עזמי בשארה    ובכל זאת, אני ממליץ לתושבי ישראל לבקר בעיר, ללכת ברחובותיה, לטעום מניחוחותיה ולהכיר את "הצד השני" של ישראל. בבחינת: הכירהו וחשדהו.    מנגד, אני מקווה שהמשטרה תמנע את המצעד המתוכנן של בן-גביר ומרזל, שעלול להצית תבערה גדולה
עו"ד אברהם פכטר
רק נגמרו הפריימריז בליכוד ופורסמה רשימת המועמדים הריאלית - התחיל מסע "ההפחדה", מצד קדימה, "העבודה" וכמובן מר"צ והשמאל החדש. נניח - שהם צודקים. מה ההישגים המרשימים שהמרכז והשמאל יכולים להצביע, הסכם עם הפלשתינים, השקט בעוטף עזה והגישושים עם סוריה?    אל תפחדו - תתמודדו - כי גם אצל האחרים לא הכל דבש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il