X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל הכבוד למשטרה. היא תפסה את המושחת העומד בראש ההתאחדות לכדורגל. או שאולי בעצם לא
▪  ▪  ▪

ראיתם לאחרונה את הפרסומת של משטרת ישראל? "הצטרף לחזית הלחימה בפשע", נאמר שם. "התגייס לתפקידי בילוש, חקירות וסיור. משטרת ישראל - האתגר האמיתי". מהבוקר ברור למה המשטרה צריכה תוספת כוח אדם: היא חשפה פרשת שוחד מסעירה בצמרת ההתאחדות לכדורגל.
עיקרי הסיפור: בית"ר נס טוברוק מליגה ג' שובצה למחוז השומרון, דבר שחייב אותה להגיע לחלק ממשחקי החוץ בהסעה ממוגנת יקרה. עמוס לוזון הבטיח לראשי הקבוצה, שאם יתמכו בבחירתו של אחיו אבי ליו"ר ההתאחדות, היא תועבר למחוז השרון - וכך היה. חוץ מזה, נס טוברוק העבירה שחקנים למכבי פתח תקוה, הקבוצה של הלוזונים.
שוחד שוחד תרדוף
מה אגיד לכם? שוחד במלוא מובן המילה. ועוד איזה שוחד. קבוצה מליגה ג', השייכת למרכז בית"ר, תתמוך במועמד בבחירות הפנימיות במרכז מכבי. והתמורה? קבוצה מנתניה תשובץ, שומו שמים, במחוז השרון. אה, כן, וגם יעברו שחקנים בין קבוצות. אתם יודעים, העברות - הדבר הזה שמתבצע מאות פעמים מדי שנה.
ונניח שהכל נכון. נניח שבאמת הקול של בית"ר נס טוברוק ניתן לאבי לוזון תמורת הבטחה עתידית לסיוע. לפי זה, צריך לעצור את כל הפוליטיקאים. הנה: רק אתמול הבטיח הליכוד שנת לימודים אקדמית חינם לכל יוצא צבא או שירות לאומי. שוחד, נכון? ולא לכמה אנשים מנתניה אלא לעשרות אלפי צעירים בכל רחבי המדינה.
האמת, שלפי המשטרה - מאוד ייתכן שזה שוחד. לאחרונה הועמדו לדין כמה ראשי רשויות מקומיות, באשמה שהבטיחו למועמדים מתחרים למנות אותם לסגניהם, אם יסירו את מועמדותם. הבנתם? הייתה הסכמה פוליטית, נחסכו כספי ציבור על תעמולת בחירות, אדם שהתמודד על ראשות הרשות מונה לסגן, נמנעו עימותים ולכלוכים - ולפי המשטרה זה שוחד.
יכול להיות שמבחינת החוק היבש, זו אכן עבירה. אין בעיה. בואו נפתח את חוק העונשין ונתחיל לחיות רק לפיו. נתתם למישהו צ'פחה, אפילו בצחוק? זו תקיפה. קראתם למישהו "אידיוט"? הוצאתם לשון הרע. זרקתם אשפה שלא במקום המיועד? טינפתם את רשות הרבים. הכלב שלכם נכנס לחצר של בית זר? עברתם על הגנת הפרטיות. קיבלתם יותר מידי עודף ולא החזרתם את ההפרש? גנבתם. עקפו אתכם בתור וצעקתם? היזק ציבורי. ירדתם למכולת בלי תעודת זהות בכיס? עבירה פלילית.
מציאות מטורפת
אלא שהתנהלות חברתית כזו, מובילה רק למקום אחד. "לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה לאמיתו", אמרו חז"ל. הכיצד? דין תורה לאמיתו מוביל לחורבן? בהחלט כן, כאשר יקוב הדין את ההר, כאשר רק המילה הכתובה ממלאת תפקיד, כאשר ההיגיון מוטמן בבוידעם, כאשר כל אחד רוצה את הצדק המוחלט שלו.
וכך אנחנו חיים במציאות מטורפת. מצד אחד, שמירת החוק הפכה במידה רבה לאופציה: ראו את ההתנהגות בכבישים, הסתכלו על שמירת איכות הסביבה, התבוננו בציות לחוקי המיסים. מצד שני, רשויות החוק נטפלות לזוטי דברים, במקום להילחם בפשיעה המאורגנת, בשחיתות הגדולה באמת ובאובדן הביטחון האישי.
אז מה, המשטרה כל כך מטומטמת? אולי. ואולי יש כאן עוד גורם. את החקירה נגד הלוזונים מנהלת המשטרה מזה תשעה חודשים. נאמר שוב: תשעה חודשים. נניח בצד את השאלה האם מדובר בפרשה כה סבוכה עד שנדרשים לה תשעה ירחי לידה, ונעלה רק את האפשרות שהחוקרים צריכים להסביר - לעצמם ולמפקדיהם - מה עשו בכל התקופה הזאת. לא נעים לבוא ולומר: "אין סיפור". הרבה יותר טוב, והרבה יותר תקשורתי, לבוא ולהפריח האשמות - ואחר כך כבר נראה.
"נבדל" למשטרת ישראל
אני חושב שאבי לוזון לא היה ראוי להיבחר ליו"ר ההתאחדות, בשל אישיותו ובשל הרזומה שלו. אני חושב שהוא יו"ר כושל, ששינוי מבנה הליגות נעשה בצורה חובבנית ומשיקולים זרים ושרמת הכדורגל יורדת בהתמדה. אבל יש מרחק גדול מאוד בין להיות לא מתאים לבין להיות מושחת.
המשטרה, אולי בלהיטות יתר לתפוס כותרות, מזיקה לכולנו בחקירות כמו זו. היא עלולה להרוס לחינם את שמו של אדם. היא גורמת לזילות של המונחים "שוחד" ו"שחיתות ציבורית". והיא פוגעת עוד יותר בתדמיתה, שממילא כבר נמצאת בנבדל.

תאריך:  16/12/2008   |   עודכן:  16/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשוחדים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה שנכתבה - נכונה!
pooshkash  |  16/12/08 12:58
2
איך אדם ישר מטיף לשחיתות?
איתן   |  16/12/08 12:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי וינוקור
כל אחד מאיתנו צריך לשים את הציניות בצד ולהבין שאנחנו, כלומר עם ישראל, מחזיקים בידינו את המפתח שכל הדיירים בווילה הגלובלית מחפשים. כוונתי לעקרון הקבלי שעליו נבנה העם הזה, "ואהבת לרעך כמוך"
מנחם רבוי
בעקבות טקס חילופי ראשי העירייה בירושלים היו שאמרו: "הקטע המרגש ביותר היה שירת "התקווה" בסוף הטקס. את ההמנון הלאומי לא שמענו באולם המועצה מזה חמש וחצי שנים!". מסתבר שהשמעת "התקווה" באולם המועצה סימלה למאות הנוכחים את השינוי המיוחל בירושלים
ראובן לייב
תרגילי החמקמקות שלנו, כאשר הקלפים לפדייתו היו עדיין טובים יחסית, הם שהביאו למופע האימים של החמאס בעזה. וזוהי, למרבה הצער, רק ההתחלה!
ד"ר יובל ברנדשטטר
עורכי-חדשות, כתבים ופרשנים מזנקים מן התקשורת אל הפוליטיקה השמאלנית, הוכחה מוצקה לנטיות ליבם, ולהטייה שהכניסו לתקשורת. יש קשר ברור בין האהדה התקשורתית לתופעה שולית סהרורית, אנטישמית ומסוכנת כמו מר"צ לבין התרת המחסום של כלבי המלחמה. אהבת הרוצחים מבית מר"צ משתלבת היטב עם האנטישמיות של המפלגה השולית שהצליחה דרך שליטתה באמצעי התקשורת להשליט את מרותה על מדינת היהודים ועל נבחרי העם
יוסי אחימאיר
מאום-אל-פאחם יוצאת ההסתה המחליאה של ראאד סאלח וחבר מרעיו - ועל אלה המסיתים יש לשים את היד, ובפעם הבאה שיתלהמו וישמיעו דברי בגידה, רצוי לגרשם כמו את עזמי בשארה    ובכל זאת, אני ממליץ לתושבי ישראל לבקר בעיר, ללכת ברחובותיה, לטעום מניחוחותיה ולהכיר את "הצד השני" של ישראל. בבחינת: הכירהו וחשדהו.    מנגד, אני מקווה שהמשטרה תמנע את המצעד המתוכנן של בן-גביר ומרזל, שעלול להצית תבערה גדולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il