X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבנקים אולי ילוו לכם כסף, אבל לא יתנו לעסק שלכם שום דבר נוסף מלבד חשבונות של עמלות וריביות. משקיע-שותף, לעומת זאת, יהיה מעורב אישית בהצלחת העסק ויעזור לכם להשליש ולרבע את ההכנסות והרווחים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

למרות כל הדיבורים וההסברים על משבר כלכלי עולמי, בכל זאת נותר לנו, הצרכנים הקטנים, לא מעט כסף בכיס מסיבות שונות, בהן הירידה במחירי חומרי הגלם - נפט, חיטה, ברזל וכדומה, שמביאה בשבועות האחרונים גם לירידה במחירי הדלק, הלחם, הבנייה וכן הלאה. בשלב זה אני רוצה לספר לכם על משהו אפילו יותר יפה שמתרחש בימים אלה: מאחר והבנקים היו השחקנים הראשיים באותה סחרחורת כלכלית עולמית, הם מרסנים כעת את פעילותם ומעשיהם, על חשבון העסקים הקטנים והבינוניים. התוצאה של המדיניות הזו היא שאותם בעלי עסקים אשר עד היום נהנו מאשראי בנקאי, יצטרכו לצאת ולחזר אחר משקיעים פרטיים. זה מזכיר לי את יעקב אבינו, אשר הזהיר את 12 בניו לפני מותו: כאשר אתם מאוחדים, אף אומה לא תוכל לנצח ולשלוט בכם, אבל כשאתם מפורדים - אתם חלשים ופגיעים הרבה יותר.
ההסבר: כתוצאה ממדיניות הבנקים, יותר ויותר בעלי עסקים, חברות פרטיות וכדומה זוכים להתחבר עם משקיעים פרטיים, ובכך לשלם פחות עמלות לבנקים על הלוואות, מסגרות אשראי וכדומה. זה מאפשר להם להגדיל באופן ניכר את רווחיות העסק שבו השקיעו כסף. רק מהחיסכון הזה בתשלומי הריביות והעמלות, יכול בעל העסק להעניק למשקיע רווחים נאים מאוד על כספו, וזאת מבלי שיצטרך לשנות מאומה ביכולת הייצור שלו.
חיבור של שני שותפים מרבע את ההצלחה
עד היום, בעל העסק היה פונה לבנק לקבל הלוואה או מסגרת אשראי והיה נהנה מכסף בלבד. מאידך, תמורת אותה הלוואה או מסגרת אשראי הוא היה נאלץ לשעבד את עצמו לבנק למשך שנים רבות. חוץ מזה, הוא היה מגלה כי בכל סוף חודש (או תחילת חודש) הוא נכנס ללחץ איך לשלם את אותו חוב שלקח. הוא גם היה מגלה כי הבנק אומנם גבה ממנו מלבד ההחזר גם עמלות וריביות, אך לא העניק לו מאומה חוץ מזה.
לעומת זאת, בעלי עסקים קטנים ובינוניים שזוכים למשקיע חיצוני, יכולים להמשיך לעבוד עם יותר שקט נפשי, וגם להגדיל באותה הזדמנות את ההכנסות וגם את הרווח שלהם. כאן נכנס לתמונה המושג "אחדות" המופיע בברכת יעקב אבינו, שפירושו במקרה זה "עזרה הדדית". אם תהיו מאוחדים בעסק העומד על יותר מאדם אחד, אזי הברכה לה יזכה אותו עסק תהיה גדולה יותר, כי כעת הוא צריך לפרנס יותר משפחות. יותר מזה, המשקיע החיצוני אינו פקיד בנק שמקבל משכורת, אלא אדם בעל עניין אישי בהצלחת העסק, שיכול לקדם את הצלחת השותפות. התוצאה היא שחיבור של שני שותפים בעלי קשרים לא רק שמכפיל את יכולות העסק, חוזקו ועוצמתו, אלא משליש ומרבע אותו - ואף יותר מזה.
לאחרונה פנה אלי איש עסקים רציני מאוד שעסקיו נקלעו למשבר, בבקשה שאבוא ואלווה את אחד מאותם עסקים. מדובר במשבר שהוא בעיקר פסיכולוגי ונבע מהתנהלות הבנקים אשר בלי להניד עפעף סגרו לו את קו האשראי ולמעשה עצרו אותו באמצע התנופה קדימה. ובכן, לאחר שהאיש הנכבד נוכח לדעת שהפסקת עבודה עם הבנקים זה לא סוף העולם, שיש אור בקצה המנהרה ושאפשר לחלץ את העגלה מהבוץ גם בדרכים אחרות, הוא סיפר כי ברגע שהמוח שלו התפנה מהלחץ הנפשי בו היה נתון בעסק אחר שלו, הוא הצליח לסגור עסקה גדולה מאוד אשר "מכסה" כמה פעמים את העסק עליו אני אמון!
דוגמא זו באה להמחיש לכם הקוראים עד כמה אותם אנשי עסקים, אשר נושאים על שכמם משפחות רבות של שכירים, יכולים להביא את העסקים שלהם לרווחים גדולים ואמיתיים, אם משחררים אותם מכבלי הבנק והלחץ שהוא לוחץ אותם.
לסיכום: התקופה הנוכחית היא תקופה של הזדמנויות גדולות, של אחדות הלבבות ושל שיתוף פעולה אמיתי בין יששכר לזבולון (שניים מבני יעקב). שיתוף שכזה הוא תנאי להצלחה משותפת, אשר תחזיר אותו ואת הסביבה שלנו לכלכלה שפויה, בריאה ואנושית יותר.

המרכז הישראלי לממציאים
הכותב הוא איש עסקים וממציא סדרתי, המקים ומבעלי חברת האחזקות והניהול "המרכז הישראלי לממציאים בשיטת שניידר" ומחבר הספרים "לרקוד עם משקיעים", "מחלום למיליון" ו"ממציאים הם ילדים לנצח".
תאריך:  17/12/2008   |   עודכן:  17/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיזבו את הבנקים ולכו לחפש משקיעים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המרכז הישראלי לממציאים
ריקו  |  17/12/08 14:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
ברייטינג השיא של מופע האבסורד יש משום אות-אזעקה לתמיכה דחופה בערוץ הציבורי הגוסס, כדי שיציל אותנו, הצופים, מחרפת הרדידות הנוראה של הטלוויזיה המסחרית
אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
הרפורמה במס מגדילה את בסיס המס בישראל, וקובעת שיטת מיסוי פרסונלית    כיצד הרפורמה במס תשפיע על יחידים ועל חברות?
יהונתן דחוח-הלוי
"האח הגדול" אינה רק תוכנית ריאליטי    זו המציאות עצמה בפוליטיקה הישראלית, בה מפלגות מחפשות מועמדים "אטרקטיביים" מבין אלה שפניהם מוכרות ממרקע הטלוויזיה ויש להם דימוי טוב בציבור    ומי דואג ל"אח הקטן"?
אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
חברה ישראלית אשר חפצה להתחמק מרשת המס הישראלית צריכה לנהל את עסקיה בחו"ל    כדי לא להתפס ברשת המס הישראלית יש להעביר כמה שיותר פונקציות המבוצעות בידי החברה לגורמים זרים
אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
דומה כי הונג קונג היא גן עדן של הטבות מס    אין שם מס על דיבידנד מחברות, ולא מס על רווחי הון    ובנוסף: הונג קונג אינה קשורה עם ישראל באמנות למניעת כפל מס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il