X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיר הבירה זקוקה לרב, גם מן הצד הענייני וגם מן הצד הייצוגי
▪  ▪  ▪
דרושה: הנהגה רבנית הולמת בעיר הבירה [צילום: ניר יהב]

עם בחירת ראש העיר לירושלים נפתחה המערכה לבחירת רב לעיר המלוכה.
נדמה לי שרוב הציבור כלל אינו יודע שלירושלים אין רבנים ראשיים כבר מספר שנים. אנשים טובים באמצע הדרך בטוחים שאין צורך בתפקיד שכזה. וכי מה חסר לנו: המועצה הדתית דואגת לצורכי החיים הדתיים ורבני בתי הכנסת מתנהלים כל אחד בדרכו ובתוך קהילתו. הציבור החרדי ממילא אינו נזקק לשירותי הרב ה"ראשי" אז למה לבזבז כספי ציבור?
אז זהו, שאנו מאוד זקוקים לאיש שכזה. גם מן הצד הענייני וגם מן הצד הייצוגי.
את הצד הענייני אציג בשתי דוגמאות:
1. בחור פוגש בצבא בחורה שעלתה מחבר העמים ובמהלך שירותה הצבאי עברה גיור במסלול הצה"לי. הם מחליטים להינשא כדת משה וישראל ומגיעים למשרדי הרבנות בירושלים. האם ירשמו אותם לנישואין? התשובה: תלוי מי יהיה הרב של ירושלים שיכתיב את מדיניות הרבנות בעיר. אם יהיה זה רב חרדי, הנאמן לפסקיו של הרב יוסף שלום אלישיב (או מפחד להמרות את פיו) הזוג הזה יצטרך להינשא בנישואים אזרחיים כי הגיור הזה לא מקובל בעיניו. אם יהיה זה רב ציוני, הרואה עצמו כחלק מהחברה הישראלית, נאמן לחוקיה ומשתדל להירתם למשימות הלאומיות והכלליות, ובתוכן - לעזור למהלך שיבת ציון - הוא יעשה ככל יכולתו לעזור לבני הזוג האלה להיכנס לחופה כדת וכדין.
2. רק לפני מספר חודשים סיימנו את שנת השמיטה. לבעלי זיכרון קצר נזכיר את מאבקם של רבנים ציוניים לאפשר את שיווק התוצרת היהודית בשווקי הארץ בכלל וירושלים בפרט. הודות ללחץ הציבורי נאלצה הרבנות להורות על קבלת תוצרת של "היתר המכירה" בשווקים. אם יהיה בירושלים רב חרדי תשתנה כל מדיניות הפסיקה ותיאסר התוצרת היהודית לשיווק. אם יהיה רב בעל אחריות חברתית לכלל הציבור הוא יעמוד על משמר הפסיקה וינקוט בעמדה של "כוח דהיתירא".
גם את הצד הייצוגי אציג בשתי דוגמאות:
1. ירושלים היא "מקדש מלך" ועיני כל נשואות אליה מרחבי העולם כולו. רבה של ירושלים יהיה, בהכרח, השגריר של העיר בכל הקשור למפגש בין דתות ובין עולמות. הרב צריך להיות דובר אנגלית רהוטה, בעל השכלה רחבה, מבין בדתות ומסוגל לעמוד בקהלים מגוונים בלי לגמד את קומתה של היהדות.
2. כשבוחרים רב לעיר מוכרחים לחשוב על מישהו שאפשר להעמידו בכל פורום ולהיות בטוח שהוא מייצג את כלל האוכלוסיה. הרב אינו רב של ה"דתיים". הוא רב של כל הציבור היהודי בירושלים. אם נסכים לקבל שגריר שבחייו האישיים אינו נושם את מרחב החיים הישראלים? אדם שאינו יודע מהם נדודי שינה של הורה שבנו נמצא בשירות צבאי? אדם שאינו חי את דופק החיים ואת ההוויה הישראלית. אני יודע שיש אנשים מהעולם החרדי המכתתים רגליהם בבתי ספר כלליים ומספרים להם "יהדות". אבל הבחירה צריכה להיות בפן האישי. האם הרב המועמד משקף בהווייתו את החברה הישראלית אותה הוא משגרר.
אני מתפלל שבזכות בחירת ראש העיר הציוני, שהרים דגל בירושלים של אחריות לכלל הציבור, נוכל לקדם את בחירתו של רב ציוני שיהיה גאווה לכל הציבור שמשתמש בשירותי הרבנות. כדי לחסוך כמה טוקבקים אומר באופן מפורש שאיני רואה עצמי מועמד לתפקיד הגדול הזה. קטונתי. ב"ה יש רבנים שעומדים בחזית הציבוריות הישראלית, כמו הרב דוד סתו רבה של העיר שוהם, שיכולים לפאר את ירושלים ולעזור ביצירת אקלים של שלום בארמונותיה.

הכותב הוא יו"ר ארגון רבני צוהר ורב קהילה בירושלים.
תאריך:  18/12/2008   |   עודכן:  19/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להאיר את ירושלים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כב' הרב - הארת
ענת א.  |  18/12/08 16:32
2
לגרש את עסקני הדת לבתי הכנסת
יותם  |  18/12/08 18:21
 
- תינוק שנשבה והפך רשע.
מיכאל ב  |  19/12/08 07:03
3
רבנות מהי?
חיים א.  |  18/12/08 19:01
4
ומה המסקנה?
ע.ג1  |  19/12/08 08:34
5
בני לאו, כמו אביו, צבוע ופנאט!
nili tlv  |  19/12/08 13:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות פורסטר
העשירייה הפותחת אשר נבחרה אמש לייצג את מפלגת קדימה מהווה מראה לרדידותה ואיכויותיה הירודות של החברה הישראלית    זה עשוי לשרת דווקא את מפלגת העבודה
יוסף שניידר
מנהיגי העולם, כולל ישראל, צריכים ללמוד מנשיא סין שהודיע כי את עודפי הכסף המזומן בקופת המדינה הוא מעדיף להשקיע בכלכלת ארצו ובבני עמו, ולא בהעצמה ובמימון של נזקי הכלכלה הוירטואלית האמריקנית
ד"ר אברהם בן-עזרא
החמאס יורה טילים לעבר מרכזי אוכלוסיה בישראל הריבונית, ללא קשר עם הסכמי רגיעה – יום יום כבר כמה שנים    עד כה נגרמו לאזרחי ישראל נזקים ברכוש ובנפש, מבלי שצה"ל ייצור מצב חדש בו לא יהא כדאי לראשי הכנופיות להפעיל טרור    הפעולה הצבאית, אם תבוא, לא תנקה את ממשלת המחדל
אהרון שחר
על מדינת ישראל להבהיר לעולם את ההבדל בין מלחמה לפשעי מלחמה, ולדרוש את הזכות להגן על עצמה
שושנה ויג; אורה עשהאל
היום, נודה הלכנו, שבי אחר כל מה שמחקה את התרבות    אכן, הנבואות הקודרות של המומחים לחינוך לגבי הסכנה הטמונה ב'טלוויזיה בכל בית' התממשו    צריך למצוא איזון שחסר בנו, וצריך להשיב את התרבות האמיתית לעולם    לא רק תרבות של רייטינג יש לה קיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il