X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבעיה של הציבור היא אינה עם נחמדותו של ברק, אלא עם מפלגת העבודה שבגדה בכל הבטחותיה החברתיות מ-2006 בעייתו של ברק בעיקרה אינה אופיו, אלא שהוא עצמו, באורח חייו ובבחירותיו, מהווה סמל חי לכך שתנועת העבודה אינה קיימת יותר
▪  ▪  ▪
אין הבדל בינו לבין לבני. ברק [פלאש 90]

מנהלי הקמפיין של ברק הגיעו למסקנה שהמוצר שהם נדרשים לשווק לציבור הוא לא סחבק, לא נחמד, מתנשא ולא טרנדי (מה זה אומר בדיוק - לא הבנתי), והחליטו שהדרך הנכונה להתמודד עם הבעיה היא להודות בה, להעלותה על פני השטח וכנגדה להציב את מעלתו הנטענת, הלא מוכחת, יכולת מנהיגותו.
משהו לא מסתדר לי! מעולם לא נפגשתי עם אהוד ברק ולא עם בנימין נתניהו וגם לא עם ציפי לבני. לא החלפתי אתם מילה אחת ובאופן אישי הם לא עשו לי דבר מטוב ועד רע. כל המידע שלי על אישים אלו נובע מהתקשורת - גם המידע האישי והרכילותי.
איני מרגיש שיש הבדל מהותי בתכונות אופיים של ראשי המפלגות. ברק אינו נחמד יותר, או פחות, מנתניהו ומלבני, שאף היא נתפסת בתקשורת כ"נסיכת קרח" וככישלון מוכח ביחסי אנוש. גם נתניהו אינו מופת ליחסי אנוש תקינים (האם למד לשלם במסעדות?) ותמיד הייתה כלפיו הסתייגות בכל הנוגע להתנהלות האישית. מדוע העוינות לברק דווקא? האם היא באמת נובעת מתכונות אופיו?
לדעתי, מנהלי הקמפיין של העבודה התבלבלו בזיהוי המכשול ועקב כך הם מתמודדים עם הבעיה הלא נכונה. הם זיהו את הסתייגותו אישית של הציבור מברק והסיקו שזהו האתגר של מפלגת העבודה. אבחנה זו שגויה ואין לדעתי קשר בין הדברים. חולשתה של מפלגת העבודה נובעת משורה של גורמים בסיסיים והיסטוריים ולא כאן המקום לדון בהם. בתמצית ניתן לומר שהמפלגה הגוססת הצליחה בבחירות 2006 להתעורר מעט בשל מחויבות מוצהרת למסר חברתי. היא בגדה בכל הבטחותיה בתחום זה ומכאן הכעס הגדול כלפיה מצד אלו החשים מרומים.
איש לא ציפה שהעבודה תהיה מפלגת השלטון ולמען האמת, רבים שתמכו בה ציפו כי תנהיג אופוזיציה לוחמת למען מסרים חברתיים ושינוי סדרי עדיפויות, זאת בהיעדר אפשרות ממשית להשפיע לאור תוצאות הבחירות. כזכור, עמיר פרץ משלא קיבל את תפקיד שר האוצר, החליט שהוא מתאים לתפקיד שר הביטחון וההמשך ידוע. היום אף אחד במפלגת העבודה אינו מדבר בכלל על משרד האוצר.
בעייתו של ברק בעיקרה אינה אופיו, אלא שהוא עצמו, באורח חייו ובבחירותיו, מהווה סמל חי לכך שתנועת העבודה אינה קיימת יותר. בהתנהלותו האישית מסמל ברק את נטישת ערכי תנועת העבודה ואת העובדה שמחויבותה ב-2006 לסדר יום חברתי הייתה הונאת בחירות פשוטה. ניתן להדגים ולהוכיח את הדברים בתשובה של ברק לשאלתו של ארי שביט שהקדיש לו, כדרכו, כתבת ענק מחניפה במוסף הארץ.
שביט: "טוענים נגדך שאתה לא צנוע, אתה נהנתן יהיר ואטום ממגדלי אקירוב, שלא לדבר על חברת הייעוץ טאורוס שהקימה אשתך".
ברק: "החדר של הורי בקיבוץ היה בגודל של הפינה הזאת בקצה הסלון: שלושה על שלושה וחצי מטר. לא היו שירותים, לא היה ברז מים, לא היה כלום. חדר עירום של מיטה, שולחן, שני כסאות וארון עץ. זה הכל. לכן, כשמדברים עלי כעל נסיך מהקיבוץ וילד שמנת אני צוחק.
"אני זוכר כמה רציתי את הכדורגל שלא היה לי. אני זוכר כמה קינאתי בבן הדוד העירוני שלי בגלל שלו היו אופניים ולי לא. זה לא שרעבנו ללחם בקיבוץ, אבל שוקולד קיבלנו פעם בחודש. כדי לאכול גלידה הייתי הולך שני קילומטר ברגל, כך שהיה מחסור. לא הייתה מצוקה רגשית או אינטלקטואלית אבל היה מחסור פיזי.
"וזה לא נגמר עם הילדות; אני זוכר כשהייתי קצין ביחידה ניסו לשדך אותי לבחורה מקסימה, בת למשפחה תל אביבית אמידה. אפילו אז, כשכבר הייתי מפקד מוערך, היה ברור שהזיווג לא בא בחשבון כיוון שהיא באה משפע ואני ממחסור. הייתה תהום בין העולם שלה לעולם שלי".
מחסור כלכלי בשנות הארבעים והחמישים לא היה רק בקיבוצים אלא נחלתם של רבים מאד בישראל של אותן שנים ואף בשנים מאוחרות יותר. אפשר להזכיר את המעברות, למשל, שם היה המחסור משווע יותר ותחושת הקיפוח קשה הרבה יותר. בקיבוצים המחסור היה גם מתוך בחירה אידיאולוגית ומקור לגאווה ואיש לא ראה בו חרפה. בוודאי שהכול שאפו לשפר את תנאי חייהם. גם ברק עצמו לא עקר מהחדר הצנוע במשמר השרון ישירות למגדלי אקירוב. כזכור, הוא חי לא מעט שנים בבית נאה בכוכב יאיר.
הקורא, שכבר קיבל מעט רקע אינפורמטיבי על פרק ב' בחיי הנישואין של ברק, כבר ניחש בוודאי שהבחורה המקסימה, אהבת הנעורים אותה לא יכול היה ברק לממש בגלל עוניו, היא רעייתו בהווה נילי פריאל. ברק סגר מעגל ורשם ניצחון נוסף. הוא הוכיח להוריה של אהובתו שבכוחו לשכן את בתם המקסימה במגדלי אקירוב ולא בבית דל בכוכב יאיר, ואין כמובן שמץ של סכנה שמא תיאלץ להתגורר בקיבוץ. מדוע אנחנו נזכרים כעת ברעייתו הראשונה נאווה, שגידלה למעשה לבדה את בנותיו והייתה נכונה לחלוק עמו במגורים צנועים בהרבה.
איני מתיימר לחרוץ משפט על חייו הפרטיים של ברק ואין לנו זכות לעשות זאת. אנו עוסקים בעולם של דימויים, וביחס לאיש ציבור הדימוי חשוב גם מבחינה חינוכית. מי כברק שדרש, ללא כל הצדקה ערכית ופוליטית, מאולמרט להתפטר בטרם הוגש נגדו כתב אישום - יודע זאת.
ברק אינו היחיד מקרב מנהיגינו החי ברווחה כלכלית, ואיני סבור שתפקידנו לבחון כמה יש לכל אחד מהמועמדים לראשות הממשלה בחשבון הבנק שלו. ברק, אגב, אינו מועמד ריאלי להיות ראש ממשלה. הבעיה נוגעת למסר הפוליטי והערכי. בחירתו של ברק כיו"ר מפלגת העבודה חיסלה מה שנותר מיומרתה של המפלגה להציב סדר יום חברתי.
קראתי בעיון רב את הראיון של ארי שביט עם ברק, והמסר החברתי של מפלגת העבודה לא נזכר בו כמעט. הקרע בין ברק לשמאל נוגע,לטענתו של ברק, אך ורק לעובדה שחשף את חוסר הנכונות הפלשתינית להסדר ובכך חיסל את אשליותיו של השמאל. אף מילה על עוני, על חינוך, על סדר עדיפויות חברתי, על חובת המדינה לאלו שימצאו עצמם בקרוב ללא עבודה וללא גימלה.
מדוע סבור ברק שהוא המתאים להנהיג את המדינה? מדוע ברק סבור שנקנה את יומרתו להנהגה? כמפקד צבאי מעולם לא זכה ברק לפקד על צה"ל או על יחידה גדולה במלחמה בה זכה לניצחון מרשים. תהילתו הצבאית נוגעת בעקרה לפעולות מיוחדות עליהן אין אנו יודעים דבר. ניסיונו כראש ממשלה הוכיח שיש לו בעיה קשה מאד בעמדת הנהגה עליונה. כשר ביטחון הוא נחל תבוסה בעימות עם החמאס ובקרוב ייתכן שינחל תבוסה נוספת.
לאהוד ברק יש מעלות שאין לזלזל בהן. גם גדולי מבקריו מודים בעובדה שהוא ניחן באינטליגנציה גבוהה מאד, אם כי אינם מיחסים לו אינטליגנציה רגשית. גם יריביו סבורים שיש לו מה לתרום באופן אישי למדינת ישראל. אהוד ברק אינו יכול להיות מנהיגה של מפלגה המתיימרת להציב סדר יום חברתי, והצבתו בראשות מפלגת העבודה, מלמדת שמפלגה זו מעולם לא התכוונה ברצינות להציב סדר יום כזה.
יכול אהוד ברק ללגלג על מפלגת קדימה כרצונו. נדמה שלא יכולה להיות מחלוקת על כך שהצבתו בראשות מפלגה זו, שהוא מכנה אותה זיקית, הייתה נתפסת כצעד טבעי הרבה יותר. באמת שאיני מצליח לזהות מה הבדל בין עמדות ברק לעמדותיה של ציפי לבני - אם קיים פער הוא בהחלט ניתן לגישור.

תאריך:  20/12/2008   |   עודכן:  20/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקיבוצניק ממגדלי אקירוב
תגובות  [ 26 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
אם היית מטריח עצמך ללמ"ס...
י.ש  |  20/12/08 17:29
2
יואב יצחק "זה הזמן"
גדעון אמיר  |  20/12/08 18:58
3
אני רצתי לפצועים. אהוד לא ניגש
אלוף עמירם לוין  |  20/12/08 19:08
 
- זה מפלט אחרון למי שאין מה לומר
שין בית  |  20/12/08 20:58
 
- ברק"עמד כמו גולם ולא עשה דבר"
גב' מרים בן-פורת  |  20/12/08 22:21
 
- דבריך הם לא לענין בכלל. מה זה
מענין מתי ברק עזב  |  21/12/08 12:29
 
- מה שחשוב באותו רגעלטפל בנפגעים
אלוף יוסי פלד  |  21/12/08 19:25
 
- איך למד תאומי את תפקיד הברק ?
עודד תאומי  |  21/12/08 19:37
 
- תגיד - טעים לך?
אחמד זיבי אורגינל  |  21/12/08 00:17
 
- הבן נקבר אסור שכך יקרה גם לאמת
יוכי שפרן  |  21/12/08 09:46
4
"ללא כל הצדקה ערכית"
שין בית  |  20/12/08 20:52
 
- ברק לא יכול לחבק את עצמו בחום
בריטיש גז  |  21/12/08 12:36
 
- ''לא עשה כלום''
חזי שלח  |  21/12/08 17:26
 
- "הביט מסביב ולא עשה כלום..."
יעקב 1992  |  21/12/08 17:32
5
חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו
שאול שילה  |  20/12/08 21:18
 
- לא אלה נורמות ההתנהגות שציפינו
שפרן שילה כהן  |  21/12/08 19:32
6
אהוד המאים על העזתים ו..מצחיק
איומי-סרק של ברק!  |  21/12/08 07:06
 
- גדעון סער ידיד אישי של
שלי יחימוביץ'  |  21/12/08 14:59
 
- ידוע שגדעון סהר הוא נאמנה של
ד.ה  |  21/12/08 18:05
7
צה"ל לא יודע עד היום מי המפקד
אלוף עמירם לוין  |  21/12/08 20:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות פורסטר
קשה לדמיין רשימה עלובה יותר, בה חברו יחד עסקנים קטנים הרואים במפלגת הנפל קדימה סיכוי אחרון להישרדותם הקטנה בפוליטיקה קטנה ודוחה    המצפון זועק- די! לנקות ומהר
אריה אבנרי
גדעון רייכר לא היה זקוק לתקופת צינון בין עבודתו העיתונאית לבין כניסתו לפוליטיקה    מאז ומתמיד הוא נהג להתחמם בעזרת כספים שהוא גובה מכל הבא ליד    הוא והאתיקה העיתונאית מעולם לא נפגשו פנים אל פנים והיושר אף פעם לא היה אפילו גפרור לרגליו    הערת אזהרה (15)
גיל רונן
בעזרת פעילוֹת פמיניסטיות באקדמיה, מנסחים ארגוני נשים את ה"אמיתות" הרצויות ומפיצים אותן    את הדיקטטורה הזאת לא תמיד אפשר לראות, אבל אפשר לחוש בה
ראובן לייב
תרבות הנהיגה הקלוקלת הפושה בכבישי הארץ, היא נחלתם של יותר ויותר אוחזים בהגה
יהונתן דחוח-הלוי
דוברת בצלם, שרית מיכאלי, הטיחה בי האשמות קשות שיש בהן משום לעז    בחינת טענותיה מלמדת שהן חסרות בסיס ויתרה מכך, מעידות על המוניטין המפוקפק של מאגר הנתונים שמפרסם בצלם
רשימות נוספות
מצעד המאוכזבים: אלון נוטש, אריאל שוקל  /  עידן יוסף
מועמדות דני דנון בליכוד לא נפסלה  /  איציק וולף
לבני: שלום כלכלי - מושג שפסח מהעולם  /  עידן יוסף
זה הזמן  /  יואב יצחק
על-דעת לבני  /  ד"ר חיים משגב
המפד"ל, היו"ר והוועדה המסדרת  /  ד"ר אברהם בן-עזרא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il