X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האיסלאם, לא זו בלבד שעדיין קופא על שמריו וגודר את עצמו בפני הקדמה של העידן החדש, אלא אף נוטה יותר לקנאות חשוכה במרוקו, למשל, היהודים לא הציגו מעולם תביעה להכיר בזכויותיהם כמיעוט לאומי, כפי שערביי ישראל תובעים בעזות מצח האיסלאם הערבי חד הוא בקנאותו החשוכה, בחוסר סובלנותו, בהתפארותו החצופה ובשנאתו לקדמה, לכופרים וליהודים בפרט
▪  ▪  ▪
קנאות חשוכה. האיסלאם

שלוש הדתות המונותאיסטיות לוקות בקנאות ובחסר סובלנות מאז היווסדן, אולם הביקורת המדעית על המקורות הקדומים חוללה מפנה בדוקטרינה של היהדות והנצרות. אף ששתיהן ניסו בהתחלה לקרוא תיגר על ביקורת זו, הרי במרוצת הזמן נאלצו, מכוח המציאות, להשלים עמה, והשתדלו לסגל לעצמן רעיונות אחדים ברוח הליברליזם של התקופה.
שתי הדתות שרויות בימינו בתהליך של סקולאריזציה, שאחד מגילוייו החשובים הוא הפרדת הדת מן המדינה אצל עמי הנצרות, וצמצום שלטון ההלכה לחיי אישות בלבד אצל היהודים במדינת ישראל. נציגי שתי הדתות (למעט קומץ חרדים מסוג חסידות ברסלב ופלגים אחרים), מודעים היטב לביקורת הענפה על המקרא הקדוש לשתיהן מבלי שאיש מהם ירים קול מחאה על כך.
לעומת זאת האיסלאם, לא זו בלבד שעדיין קופא על שמריו וגודר את עצמו בפני הקדמה של העידן החדש, אלא אף נוטה יותר לקנאות חשוכה. שלא כנציגי היהדות והנצרות המגלים סובלנות כלפי ביקורת המקרא, כוהני האיסלאם מתייחסים בחומרה לכל ביקורת על הקוראן כעבירה שדינה מוות. הללו מרוממים בנאומיהם האקסטטיים את האיסלאם כאמת בלעדית, שלפי הזיותיהם, עתידה לפרוש כנפיה על כל האנושות.
יתרה מזו, הם מציבים את מות השאהיד, יחד עם רצח הכופרים, בראש סולם הערכים של האיסלאם, ורצח יהודים מוחזק אצלם כמצווה מן המובחר, שגמולה שבעים נקבות בגן עדן. על כגון דא נאמר: "היוצר בצלמו יוצר". אפילו אלה היושבים בקרבנו ונהנים מטוב הדמוקרטיה והקידמה, רוצחים את בנותיהם ואחיותיהם בשל מה שמוגדר בפיהם כחילול כבוד המשפחה.
ייאמר, אפוא, כי למעט האיסלאם כדת של עמים לא ערביים כמו עמי אפריקה, טורקיה, אלבניה ועוד, הרי האיסלאם הערבי הוא פונדמנטלי ביסודו; והדעה על איסלאם ערבי מתון היא דעה פוליטית שיש להתייחס אליה בפקפוק רב, כלכל דעה פוליטית.
בעלי הסברה על איסלאם מתון מצביעים על מדינות כמו סעודיה או מצרים, תוך התעלמות מן העובדה שבסעודיה צמחה תנועת אלקעאידה ברשותו של בן-לאדן, ובה עדיין נהוג פסק דין מוות על אישה נואפת, או אפילו על אישה העוברת על כללי הצניעות, והיהודי "הכופר" אינו רשאי לבקר במדינה זו, על-פי דת האיסלאם. ובאשר למצרים, הרי שם עדיין כורתים את הדגדגן לנערות על-מנת לדכא אצלן את חשק המין בהתאם "לצניעות" של האיסלאם.
כיוצא בזה הם מביאים כדוגמה מובהקת לאיסלאם המתקדם גם את מרוקו, כשהאישור לכך, בין היתר, הם הסיפורים הנשמעים לעתים מפי אחדים מיוצאי מרוקו על היחס ההוגן של המוסלמים ליהודים במדינה זו. סיפורים מתמיהים אלה מתייחסים, כמובן, לשנות הארבעים והחמישים של המאה הקודמת, כאשר מרוקו הייתה עדיין תחת חסות צרפת, ועד שחרורה מעול חסות זו. יש להניח, שמכל ההיסטוריה היהודית במרוקו, זו התקופה היחידה המוכרת לבעלי סיפורים אלה.
אכן, כל הבקיא בספרות העיון, בספרות ההלכה ובכרוניקות שנתחברו על-ידי חכמי מרוקו בתקופות שונות, או אפילו במחקרים הרבים שנתחברו בימינו, יודע שיהודי מרוקו חיו בצל גזרות קשות, מהן גזרות שמד, מהן נגיסות חומריות ופוגרומים, החל מן המאה השמינית ועד לתקופת הפרוטקטורט, והכול תחת שלטון האיסלאם. אך, כאמור, תקופה זו היא מעבר לאופק של בעלי הסיפורים.
לפיכך, אתייחס רק לתקופת הפרוטקטורט שלגביה נרקמו אגדות על האידיליה שבה, כביכול, חיו היהודים תחת שלטון האיסלאם במרוקו, ואציין, מתוך זכרוני כנער, כמה טענות המפריכות את האגדות הללו.
א. קללת דת האיסלאם הייתה בחזקת עבירה, בעוד שעל קללת דת יהודית לא חל שום איסור. חוק מפלה זה נוצל על-ידי מוסלמי זה או אחר כעילה לפגיעה ביהודי ,מבלי לתת את הדין על כך. די לו בטענה שהיהודי קילל את הדת, אף אם זו עלילה, כפי שקרה לעתים קרובות.
ב. אי שוויון זה התבטא גם בחלוקת תלושי מזון בתקופת המלחמה; היהודים קיבלו תמיד פחות מן המוסלמים. זכורני שביום שבת אחת בתפילת שחרית הגיע אחד מראשי הקהילה לבית הכנסת, והסביר שאי השוויון נועד למנוע שנאה מצד המוסלמים.
ג. היהודי השתדל תמיד להבליג על אלימות פיזית או מילולית, לבל תגובתו תעורר את זעם ההמון. לא אחת נשמע הגידוף sale juif מפי מוסלמי כלשהו מבלי שאיש יגיב על כך. "יהודי חמור" היה ביטוי שגור בפי המוסלמים.
ד. משחק בין ילדים בני לאום שונה הוא סימן מובהק ליחסים תקינים ולשכנות טובה. אך מי שהכיר את המציאות במרוקו בתקופה הנדונה, ואינו שוגה בנוסטלגיה מעוותת, יודע שמשחק בין ילדי יהודים וילדי מוסלמים היה נמנע המציאות. כל שכן שבני נוער יהודים לא חברו מעולם לבני נוער מוסלמים.
ה. אך מה שמתמיה הוא, שאלה המשבחים את יחס המוסלמים ליהודים במרוקו מתעלמים מן העובדה, שהודות לחוק ולסדר של הצרפתים נמנעו, לעתים, פרעות ביהודים. לו טרחו לרפרף קצת בספרי ההיסטוריה החדשה היו מגלים, שסמוך לפרוטקטורט היה מצבם של יהודי מרוקו בכי רע, במידה כזו שהצריך את התערבות מנהיגי הקהילה היהודית בצרפת.
לפי המחקר ההיסטורי, התיישבות יהודית קדמה לכיבוש מרוקו על-ידי האיסלאם. אף על-פי כן, היהודים לא הציגו מעולם תביעה להכיר בזכויותיהם כמיעוט לאומי, כפי שערביי ישראל תובעים בעזות מצח. הם אפילו לא זכו לשוויון אזרחי. לכל היותר הוחזקו כמיעוט דתי שבעטיו שילמו מחיר גבוה. זוהי, אפוא, מרוקו המוסלמית שאינה שונה בקנאותה משום מדינה ערבית.
אם כן, כפי שצוין קודם, האיסלאם הערבי חד הוא בקנאותו החשוכה, בחוסר סובלנותו, בהתפארותו החצופה ובשנאתו לקדמה, לכופרים וליהודים בפרט.

תאריך:  20/12/2008   |   עודכן:  20/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיסלאם בראי ימינו
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
לכול תרבות יש "ימי הביניים"
קובי לירז  |  20/12/08 16:48
2
ד"ר מנור.......
י.ש  |  20/12/08 17:45
3
אבל הפרטנרים שלנו מהפתח מתונים
גדעון אמיר  |  20/12/08 20:56
4
מתונים ופרגמטיים....
ירון זכאי  |  20/12/08 23:10
5
השמצות לחוד וביקורת לחוד
עו"ד נאשד  |  21/12/08 08:59
 
- תגובה לתגובה של עו"ד נאשד
עמוס שריג  |  23/12/08 11:07
6
אתה לא חי בישראל
ע.ג1  |  21/12/08 09:20
 
- אמר הקומוניסט האדוק ולא יסף...
אחמד זיבי אורגינל  |  21/12/08 09:51
 
- ע.ג 1 אני מאחל לך מכל הלב..... ל"ת
י.ש  |  21/12/08 10:19
 
- מה יהיה?
ע.ג1  |  21/12/08 14:29
 
- מקומי גלובאלי
דר יובל  |  21/12/08 16:30
 
- חכה קצת
ע.ג1  |  21/12/08 18:14
7
ע.ג1 ועו"ד נאשד..........
י.ש  |  21/12/08 10:37
8
האסלאם ה"נאור"
פופאי  |  21/12/08 12:10
9
תגובה לתגובה
מ' י'.  |  22/12/08 20:21
10
תגובה לעגו ולעו"ד נאשד
מ"י  |  24/12/08 12:47
11
להמחשת הדברים, צפו בסרט Fitna
רחל2008  |  9/01/09 19:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דאגלס פיית'
הממשל האמריקני היוצא ניסה להפוך את יחסי ארה"ב-הודו לשותפות אסטרטגית    מן הראוי שגם הממשל הנכנס יתייחס לאירועי מומבאי כאל תמריץ להבסת האידיאולוגיה הגי'האדיסטית, תוך שיתופה של הודו
עו"ד משה גולדבלט
הבעיה של הציבור היא אינה עם נחמדותו של ברק, אלא עם מפלגת העבודה שבגדה בכל הבטחותיה החברתיות מ-2006    בעייתו של ברק בעיקרה אינה אופיו, אלא שהוא עצמו, באורח חייו ובבחירותיו, מהווה סמל חי לכך שתנועת העבודה אינה קיימת יותר
רות פורסטר
קשה לדמיין רשימה עלובה יותר, בה חברו יחד עסקנים קטנים הרואים במפלגת הנפל קדימה סיכוי אחרון להישרדותם הקטנה בפוליטיקה קטנה ודוחה    המצפון זועק- די! לנקות ומהר
אריה אבנרי
גדעון רייכר לא היה זקוק לתקופת צינון בין עבודתו העיתונאית לבין כניסתו לפוליטיקה    מאז ומתמיד הוא נהג להתחמם בעזרת כספים שהוא גובה מכל הבא ליד    הוא והאתיקה העיתונאית מעולם לא נפגשו פנים אל פנים והיושר אף פעם לא היה אפילו גפרור לרגליו    הערת אזהרה (15)
גיל רונן
בעזרת פעילוֹת פמיניסטיות באקדמיה, מנסחים ארגוני נשים את ה"אמיתות" הרצויות ומפיצים אותן    את הדיקטטורה הזאת לא תמיד אפשר לראות, אבל אפשר לחוש בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il