X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיום האפשרות העומדת בפני רשויות התביעה היא העמדה לדין של החשוד או סגירת התיק ומה בדבר אפשרות ביניים
▪  ▪  ▪
חדר חקירות

עבירות פליליות בישראל מטופלות כיום על-ידי התביעה בהתאם למצב החוקי אשר אפשר בחירה בין שתי חלופות. האחת, במידה ומוצאת התביעה כי המדובר בעבירה חמורה ו/ או עבירה הגוררת אחריה עניין לציבור, הגשת כתב אישום כנגד החשוד. החלופה השניה, במידה ומדובר בעבירה קלה יחסית, או בהיעדר עניין לציבור, להורות על סגירת התיק.
שתי החלופות הקיימות, אינן מאפשרות לתביעה מצב ביניים בו אין הם מעוניינים בסגירת התיק ללא תנאי. היינו, מצבים בהם יש ראיות לכאורה כנגד החשוד, אולם מדובר בעבירות קלות אשר הגשת כתב אישום בגינן יכבידו על מערכת המשפט יותר מאשר התועלת שבהגשתם. יחד עם זאת, האפשרות שהדבר יכביד על המערכת אינה סיבה הולמת להוציא חוטא נשכר.
לא שחור ולא לבן
הצעת החוק לתיקון חוק סדר הדין הפלילי (הסדר לסגירת תיק מותנית) התשס"ט 2008, אשר הוגשה לא מכבר, מציבה שלב ביניים בין שתי החלופות שלעיל. בהתאם להצעה, כאשר עומדת בפני התביעה האשמה בגין עבירות קלות, או עבירות שבוצעו בנסיבות מקלות, יתאפשר לה להציע לחשוד הסדר של סגירת תיק מותנית. ההסדר יאפשר לתביעה שימוש בכלי מידתי והולם מבחינת האינטרס הציבורי והן מבחינת הפרט לשם טיפול במקרה.
ההסדר יוצע לחשוד בביצוע עבירות, בהם העניין הציבורי בהגשת כתב אישור גבולי הוא. במסגרת ההסדר תוצע לחשוד אפשרות של סגירת התיק, כנגד התחייבותו למלא אחר מספר תנאים אשר יקבעו ויוסכמו בין התביעה לבינו. לחשוד ינתן פרק זמן כלשהו בו יצטרך הוא להחליט האם הוא מקבל את ההסדר המוצע לו, במידה ולא יחליט במהלכו, או שישיב בשלילה, יוגש כנגדו כתב אישום. באופן זה ניתן יהיה לייעל את התהליך ולקצרו.
במסגרת ההסדר יקבעו תנאים שעל החשוד יהיה לבצע וכן הגדרת פרק זמן למולויים. הגבלת הזמן תהא חלק מתנאי ההסכם. התנאים האמורים יוכלו לכלול דרישה לפיצוי בגין נזק שנגרם כתוצאה מביצוע העבירה, השבת רווחים לא חוקיים, תיקון בעין של חפץ שהושחת וכיוצא בזאת. כמו-כן, התביעה תוכל להחליט על תוכנית טיפול שתותאם לחשוד על-ידי שירותי המבחן. הפרת כלל מתנאי ההסכם, תגרור אחריה אף היא את העמדתו לדין פלילי של הנאשם בגין העבירות בהן הודה.
יודגש, כי בהתאם להצעת החוק, לנפגעי העבירות תינתן הזכות לקבל מידע על האפשרות של הסדר סגירת התיק בהסכם מותנה עם החשוד ואפשרות לקבלת פרטי ההסדר והתייחסות לפרטיו, כפי שזכאים נפגעי עבירות שבהם הוצע הסדר טיעון.
מעמדם של תיקים אשר יגיעו בהם להסדר סגירת תיק מותנית כאמור לעיל, יהא כשל תיקים אשר נסגרו בשל היעדר עניין לציבור, כך שהעיון בהם יוגבל למספר מצומצם של גורמים, לעומת תיקים בהם הוגש כתב אישום.

הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי. המשרד החל לפעול בחיפה, וכיום פועל בכל רחבי הארץ באמצעות משרדים ברמת גן ובטבריה. במשרד כ-40 משפטנים, בנוסף לצוות המומחים (רו"ח ויועץ-פנסיוני) והצוות האדמיניסטרטיבי
תאריך:  21/12/2008   |   עודכן:  22/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעת חוק : סגירת תיקים פליליים תוך הצבת הסדר תנאים לחשודים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות פורסטר
זכותו של אהוד ברק לחיות במקום בו בחר או יבחר - כל עוד אין מגורים אלו ממומנים ע"י מדינת ישראל. אחרי הכל, אהוד ברק, בהיותו בתקופה מסויימת איש עסקים, הרוויח את הממון הדרוש ביושר ורכש בכספו את דירתו, מה רע בזה?
נרי אבנרי
בכנסי המפלגות הגדולות אנו רואים פוסטרים של דמויות המופת שלהן, תלויים על הקירות    קדימה, הליכוד הגנוב של שרון, עוד צריכה לבחור את הפוסטר השני    כל אחד ממתפקדי קדימה מוזמן לסמס את הפוסטר השני המועדף עליו: עבריין המין הראשון שהפך להיות משנה לרוה"מ, או שיאן השחיתות הנועז
ד"ר דן מנור
האיסלאם, לא זו בלבד שעדיין קופא על שמריו וגודר את עצמו בפני הקדמה של העידן החדש, אלא אף נוטה יותר לקנאות חשוכה    במרוקו, למשל, היהודים לא הציגו מעולם תביעה להכיר בזכויותיהם כמיעוט לאומי, כפי שערביי ישראל תובעים בעזות מצח    האיסלאם הערבי חד הוא בקנאותו החשוכה, בחוסר סובלנותו, בהתפארותו החצופה ובשנאתו לקדמה, לכופרים וליהודים בפרט
דאגלס פיית'
הממשל האמריקני היוצא ניסה להפוך את יחסי ארה"ב-הודו לשותפות אסטרטגית    מן הראוי שגם הממשל הנכנס יתייחס לאירועי מומבאי כאל תמריץ להבסת האידיאולוגיה הגי'האדיסטית, תוך שיתופה של הודו
עו"ד משה גולדבלט
הבעיה של הציבור היא אינה עם נחמדותו של ברק, אלא עם מפלגת העבודה שבגדה בכל הבטחותיה החברתיות מ-2006    בעייתו של ברק בעיקרה אינה אופיו, אלא שהוא עצמו, באורח חייו ובבחירותיו, מהווה סמל חי לכך שתנועת העבודה אינה קיימת יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il