X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוויה מטלטלת שעברתי בתפילת שבת יחד עם נערים פגועי מוחין על הצורך להסתכל על נערים שכאלה ולקבל פרופורציה על החיים
▪  ▪  ▪
קצת פרופורציה בבקשה

בשבת האחרונה התארחו ביישוב שבו אני גר מתנדבי ארגון קו לחיים יחד עם הנערים שבהם הם מטפלים, נערים ונערות הסובלים משיתוק מוחין ברמה כזו או אחרת. ביום שישי בצהרים הם נחתו בחצר בית הכנסת, עשרות אנשים - חלקם הולכים על רגליהם וחלקם נדחפים בכסאות גלגלים מסוגים שונים. כל זוג שכזה, מטפל ומטופל התארח אצל משפחה אחרת ביישוב וכולם יחד התכוננו להתפלל במניין המרכזי.
לקראת קבלת השבת הורגשה תכונה ערה של אנשים שנעו לכיוון המניין המרכזי, גם אנשים שרגילים להתפלל במקומות אחרים. שאלתי אחד מהם, מעמודי התווך של אחד המניינים האחרים, מדוע הוא לא מתפלל במקום הקבוע שלו והוא השיב לי: "אני לוקח את הילדים שיתפסו קצת פרופורציה".
כן. לעמוד בתפילה ליד נער שמנמן עם שיניים מחודדות וחיוך מאוזן לאוזן ולשמוע ממנו "מה קורה, גבר" תוך כדי שהוא חנוט בתוך כסא גלגלים ובתוך גוף שבגד בו מלכתחילה, יכול לתת לך קצת פרופורציה על מה שאתה מגדיר כבעיות בחיים.
כשנעמדתי להתפלל תפילת מנחה פתאום חשתי אצבעות ארוכות וקרות שנוגעות לי ברגליים. לשבריר שנייה נבהלתי אבל כשהבנתי שפשוט נעמדתי ליד אחד מכסאות הגלגלים של הנערים והושטתי את ידי אחורה. במשך כל הדקות שלאחר מכן היה מי שליטף לי את היד - כמו ביקש את קרבתי וקרבת כל אדם אחר.
אנחנו שוכחים פעמים רבות את הנס הגדול שקורה לנו בכל בוקר, שאנחנו מצליחים לקום מן המיטה, להתלבש לבד, לצאת לעבודה ולהיות מועילים לנו ולאחרים. זה לא דבר של מה בכך ולא דבר מובן מאליו בכלל. תשאלו את כל מי שפתאום נפל למשכב או גילה שהוא חולה במחלה קשה - הוא כבר יגיד לכם דבר אחד או שניים על התחושה של בגידת הגוף.
התחושה הזאת של תפיסת הפרופורציה לא הייתה רק אישית שלי. מזמן כבר לא ראיתי את האנשים שמתפללים איתי יחד מתרגשים כל כך בתפילה. פתאום כל אחד באמת ובתמים נעמד מול הבורא באיזה מין חשבון נפש של אמצע החיים. כך לפחות הייתה התחושה שלי.
שיא נוסף של השבת הזאת היה כאשר בבוקר השבת העלו לתורה אחד מן הילדים המשותקים של קו לחיים. אז נכון, באופן עקרוני מבחינת ההלכה, מי שעולה לתורה צריך לקרוא את הפסוקים יחד עם בעל הקורא וזה לא היה שם, אבל איש לא פצה פה כששמע את אותו נער על כסא גלגלים מברך את הברכות בקול שבור ומעוות. אני אישית נדחקתי לאחת הפינות והרגשתי כאילו מישהו נתן לי אגרוף בבטן.
"על מה חרבה ירושלים? על שלא ברכו בתורה תחילה", כך אומרת הגמרא. והנה, אדם שלא רק ירושלים שלו חרבה אלא כל הגוף שלו. כל מה שנשאר לו זה הנפש והנשמה שלו שרוצות לשמוח, רוצות לפעול, רוצות לברך. אז מה נגיד אנחנו, שיש לנו אפשרות ורק שטף החיים משכיח מאיתנו את הדברים החשובים באמת? במובן הזה, אנחנו באמת המשותקים והמפגרים אחריהם. אין על כך שום ספק.

תאריך:  21/12/2008   |   עודכן:  23/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי כאן המפגר באמת?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תודה לך
נסים ישעיהו  |  21/12/08 21:35
2
תודה גם לך איציק
תיתי  |  24/12/08 20:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
בבחירות 2009 יש מקום להצבעת מחאה, אם כי לא בהכרח בין ימין לשמאל, אלא בתוך הימין, בין הליכוד לבין המפד"ל ("הבית היהודי"), מצד ציבור שלא הייתה לו כתובת להצבעה, עד שקמה מפלגת התקווה. חשוב גם להוכיח - הן לציבור והן לפרשנים (ואולי גם לסוקרים) - כי עבודתם "המקצועית" מושפעת מדעותיהם הפוליטיות האחידות והמגמתיות
רפי פרידמן
הואיל ולא ניתן ביטוי דמוקרטי בפריימריז לסממנים שמאליים אפשריים במחנה הדתי לאומי, הרי שהמתווה המסתמן הוא פיצול 'הבית היהודי' המחנה לשני ראשים    על אורלב להעמיד עצמו לבחירה בקלפי, אם כי תחת חסותו המרשימה הרשקוביץ הצועד בראש    עליהם לעשות יד אחת, על אף שאין הם עשויים מקשה אחת
אביתר בן-צדף
כבר ברומא העתיקה ידעו השליטים כי ההמון רוצה לחם ושעשועים וייתן תמורתם שקט    זה בדיוק מה שעושים שליטי לוח המשדרים, על-מנת להשיג עוד צופים בכל מחיר וללא שום עכבות    הפתרון: להשקיע בשידור הציבורי
אליקים העצני
השקרים של שרון, אולמרט ולבני מילכדו את עם ישראל, ואנחנו בעצמנו היללנו את בוש על מה שאילץ אותנו לעשות    מסקנה: מסוכן לישראל להשאיר את הליכוד כמפלגה יחידה בימין, או כביכול בימין    על כן, דרוש לאסוף ולאחד את הרסיסים השונים המפצלים את הקול הימני לתנועה אחת או לפחות לגוש אחד לצורכי הבחירות    גוש כזה יאסוף הרבה קולות חסרי בית נוכח הסערה המתרגשת ובאה
חיים נוי
ביקורת להצגה סינדרלה בהפקת "בית צבי" ברמת גן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il