X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיע הזמן להיאבק על פניה של החברה הישראלית ולשים קץ להתקשקשות תוכניות הריאלטי
▪  ▪  ▪

כבוד שר התקשורת מר אריאל אטיאס,
השיח הציבורי סביב "האח הגדול" וסביב תוכניות הריאליטי למיניהן, חשף סוגייה תרבותית ותקשורתית חשובה מאין כמוה. למשרד התקשורת ולמועצת הכבלים והלוויין יש אחריות לתכנים המשודרים ויש נגיעה לעמידה של ערוצי השידור בתנאי הזיכיון, ועל כן אני פונה אליכם מתוך דאגה אמיתית.
אגודת הסופרים העברים עוקבת בחרדה אחר התכנים המשודרים בערוצי הטלוויזיה השונים - ובאמצעותכם אני פונה לממשלת ישראל להקים ועדה לבדיקת דרכם של ערוצי השידור ורידוד התכנים והערכים הפוגע באושיות התרבות הישראלית.
אגודת הסופרים העברים רואה בדאגה את ההשתלטות של תוכניות ריאליטי שטחיות על סדר היום הלאומי ועל נפשו של הדור הצעיר. לכולנו אחריות כבדה לעיצוב זהותנו התרבותית ואנו פונים לראשי המפלגות ולמעצבי דעת הקהל להיאבק מחדש על פניה של החברה הישראלית: יש להעמיד במרכז סדרי העדיפויות שיקולים הקשורים בעיצובה של חברה, בעיצובו של הדור הצעיר.
ראוי ששרי ממשלת ישראל וכל איגודי היוצרים לא ירפו מן הנושא לרגע: אל נמעיט באחריות שלנו לנעשה, אל נמעיט בערך הצופים ובזכות שלהם לקבל יותר - ואל נעשה הנחות לערוצי השידור והתקשורת. יש לדרוש מכל ערוצי השידור להגביה את הרף, להוסיף יותר תרבות, יותר יצירות מעמיקות, דרמות מקוריות, תוכניות תרבות שיתנו רב-שיח על המתחולל בשדה היצירה ואמנות. אפשר לנתב את תשומת הלב הציבורית לתרבות ולמורשת, ונקודה שאסור לשכוח: לתת יותר זמן שידור לפריפריה, להפוך את הספרות והשירה לחלק מסדר היום הציבורי שלנו.
מה רע במעט שירה?
אנו פונים לשרי הממשלה ולמעצבי דעת הקהל: אל תתנו לזכיינים למכור לכם "סל תרבות" שעיקרו לחם ושעשועים, אל תסכימו יותר לתוכניות אירוח שכל כולן אירוח של סלבריטאים לשעה, דוגמנים, דוגמגישות, שחקנים, קוסמים וכדורגלנים. מגיע לכולנו הרבה יותר מזה. דירשו מכל זכיין לשלב אנשי רוח, אמנים וסופרים, פיתחו את הלבבות ליותר משדרים הנוגעים בשאלות של תוכן, של תרבות, אמונה וזהות.
יהיה זה לכבוד לכל ערוץ שידור אם נוכל לטעום פניני שירה עברית בין רצועות השידור השונות, פסוקי תנ"ך ופיוטים בין התוכניות, וכמובן לאפשר לצופים להתענג על יותר דרמה עברית. האמנויות השונות לסוגיהן, וכמובן היצירה המקורית נדחקו לקרן חשוכה. הריאליטי כבש את מרכז הבמה. הופר האיזון שבין עיקר ותפל.
כבוד שר התקשורת מר אריאל אטיאס, אנו פונים אליך כמי שידוע במחויבותו לתכנים ערכיים ולחשיבותה של הרוח ושל היהדות. אנו חברי אגודת הסופרים העברים רואים עצמנו כמי שאחראים לעיצובה של התרבות הנוצרת כאן. פונים בחרדה למועצת הכבלים והלוויין ולכל חברי ההנהלה בערוצי השידור השונים. הוכיחו לנו שאתם "מעצבי תרבות". זוהי חובתנו כלפי ילדינו, כלפי הדור הבא.

הכותב הנו יו"ר אגודת הסופרים העברים.
תאריך:  22/12/2008   |   עודכן:  22/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב גלוי לשר התקשורת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שר התקשורת הכי
יאיר ש  |  22/12/08 19:00
2
הדואר בימי התורכים היה היעיל!
גילוי לשר התקשורת  |  22/12/08 19:27
3
הרבה יותר דחוף הוא לאזן את התק
קורן נאוה,טבריה  |  23/12/08 06:10
4
"הוכיחו לנו שאתם מעצבי תרבות"
יפה נקר  |  24/12/08 12:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן עזרא
האם כאשר תוכניתו של אדריכל אינה מקבלת את אישור הרשויות, זה משום שה'אדריכל פישל'? לא בהכרח! לעיתים לרשויות התכנון דרישות מתחלפות חדשות לבקרים, שגם האדריכל אינו יכול לנחשן
עו"ד אברהם פכטר
הצוואה הפוליטית של אולמרט מזכירה אדם שיודע שימיו ספורים (בשלטון ובפוליטיקה) והוא מתחשבן ומסנדל את כל יריביו - אויביו ומתחריו. התנהלותו בסוף הקדנציה תביא נזקים ישירים עקיפים ובחלקם בלתי הפיכים. יש למנוע את "ההשתוללות" הזו, כי אין לו מנדט לגיטימי מוסרי וציבורי למהלכים שהוא עושה ויוזם. איפה בג"צ - כשבאמת צריכים אותו
עו"ד יוסי דר
ד"ר אברהם בן עזרא
היחפזות ברק להעביר 100 מיליון שקל לחמאס זו קיצוניות    קולות בממשלה לכיבוש עזה - גם זו קיצוניות    הקיצוניות הזו מיותרת ומזיקה, והמעבר מאחת לשנייה לא חכם ונתפש ככיבוי שריפות. אז איפה האיזון?
שרון גונן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il