X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על מלחמת המכבים כיום לעומת מלחמת המכבים של אז יבוא יום והמכבים של היום - הדתיים - ייגברו על המתייוונים המודרניים
▪  ▪  ▪

למרות שחלפו כ-2175 שנים, ההיסטוריה היהודית של אז - בימי החשמונאים, וזו של היום, נראות כה דומות ואפילו חופפות זו לזו. מה בעצם היה הסיפור של חנוכה ומדוע אנו חוגגים עד היום את מלחמתם וגבורתם של בני חשמונאי?
מלחמתם של המכבים נערכה בשתי גיזרות: זו הפנימית כנגד היהודים המתייוונים, והשנייה כנגד היוונים. היהודים אז, כמו היום, מחולקים היו ל-3 קבוצות - מתייוונים שהיו מיעוט אבל כל מוקדי הכוח היו בידם, העיתונות של אז, התקשורת, הפרקליטות, בית המשפט העליון, ומן הסתם היו להם עמותות שונות ומשונות בנוסח שלום עכשיו וסיסמאות הקוראות להפסיק את הכיבוש, די לכפייה הדתית, אין פתרון צבאי רק פתרון מדיני, ולדברר שלום. הם רצו לזנוח את "המנהגים הפרימיטיביים" של אלה שכונו על ידם קנאים הרוצים להתבדל לשיטתם מן העולם הנאור, כי הרי משאת נפשם הייתה לאמץ את מנהגיו של אותו עולם ולהמשיך ולהיות משועבד לשלטון היווני הזר ואפילו לשתף עימו פעולה על-מנת לעקור מתוך העם היהודי את אורח החיים היהודי. ממש תאומי סיאם של אנשי השמאל בתקופתנו.
הקבוצה השנייה, הייתה מיעוט חרדי לאומי שכונו בשם חשמונאים. והקבוצה השלישית הייתה הרוב הדומם, רוב רובם של היהודים שחלקם אפילו מסורתי שלא שנא במודע את המתנחלים והדתיים, אבל באופן כללי קיבל את גישת המתייוונים שהחזיקו כאמור בכל אמצעי התקשורת ועסקו השכם והערב בשטיפת המוח האינסופית כנגד המתנחלים ממודיעין וחבריהם.
ובעצם, על מה ניטש הוויכוח? הקבוצה הראשונה ביקשה להזדהות עם האויב ואפילו לתת פרס נובל לשלום לאנטיוכוס, ליפול ברגשי אהבה על צווארו ולהכריז מעל כל במה כי הוא פרטנר לשלום, ולתת לו במתנה את חברון, ירושלים ושאר הערים ובעיקר ביקשו "להשכיחם תורתך", כלומר, לקבוע לעם כולו איך לנהוג, ומה ראוי ונכון, ת"א למשל - IN, יהודה ושומרון, רמת הגולן, הנגב והגליל - OUT, שלטון הנאורים ולא שלטון העם. הם דמיינו שהם נושאי דגל הקידמה, דגל השלום, והתמוגגו מהתרבות "המתקדמת". הם שנאו את "הפנאטים" שגרו בהתנחלויות, הם שטמו את חובשי הכיפות שדגלו בשמירה על תורת ישראל ומורשתה ולחמו בכל כוח כדי שתרבות ישראל "החשוכה" תפנה את מקומה לתרבות יוון הנאורה, מדינת כל אזרחיה ואליליה. כל הבמאים והשדרנים והשחקנים מטעמם כתבו והציגו הצגות וסיפורים שנועדו להשניא בעיני העם את "הפנאטים" והם המציאו להם שמות גנאי, חומניסטים, פוגרומיסטים, כטוב לבם המרושע, ומאידך, שקדו יום וליל לפאר ולהלל ולקלס את האויב. קריאות ההכנעה, ההערצה וההתחנחנות שלהם אל אנטיוכוס נועדו להפיס את דעתו כדי שלא יניח מידו את בית המקדש ואת ארץ ישראל.
ואז נמאס לקיצוניים הפנאטים החשמונאים והם הניפו את נס המרד בקראם מי לאלקים אלי, מה שגרם ללשונות הרעות להשמיע דברי הסתה, ולמתייוונים לשלוח את שוטריהם כדי שיכום מכות נמרצות, את שופטיהם שישפטום ויכניסום לקלבוש ואת שריהם ויועציהם לחוקק נגדם חוקי פינוי ולא פיצוי דרקוניים. כך ייעשה למי שמעדיף "את קדושת האדמה על קדושת החיים" הריעו בחדווה.
למזלנו הגדול, מתתיהו ובניו "שמו עליהם פס" כי ידעו שאם תגבר מדיניות המתייוונים, סופו של עם ישראל יהיה לכיליון. דווקא הם היו חרדים לקדושת החיים של עם ישראל וביקשו לשמור עליו מכל משמר. ובקריאה "מי כמוך באלים ה'", יצאו למלחמה. ניצחונותיהם עטורי הגבורה שמורים בתולדות עם ישראל מאז ועד היום. הקרבות שניהל יהודה בצבאות אפולוניוס, ליסיאס וניקנור נלמדים לפרטי פרטים, ובכל זאת, העיקר הוא ההצלה שהצילו את עם ישראל מהתבוללות פנימית ומכיבוש פיזי. מי זוכר היום את נשיאי בית המשפט העליון של אז ואת ראשי השמאל שלהם? לא נותר מהם דבר. והמכבים שנשאו את הלפיד של שמירת עם ישראל בארץ ישראל, לא מש זכרם עד עצם היום הזה ושמם נישא בפי כל לתהילה.
ואין לנו אלא לקוות כי הכוחות הלאומיים הדתיים והפטריוטים של ימינו יצליחו במאבקם על המתייוונים המודרניים, כמו בימים ההם - גם בזמן הזה.

תאריך:  23/12/2008   |   עודכן:  23/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחכים למכבים
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
ההיסטוריה חוזרת על עצמה....
אלדד אמיר  |  23/12/08 11:43
 
- סקר בערוץ 2: "התקווה" עוברת ..
יש תקווה  |  23/12/08 17:08
2
"מי שאינו לומד מההיסטוריה,נידו
קורן נאוה,טבריה  |  23/12/08 13:26
 
- לנאוה-תודה.כל השנים שחלפו
אסתר ש.ג  |  24/12/08 00:06
3
כל הכבוד לכותבת
יותם הלפרין  |  23/12/08 13:53
4
מעולה,ההקבלה של אז והיום
רחלי כהן  |  23/12/08 16:46
5
נהניתי מכל מלה. ל"ת
מכבי  |  23/12/08 16:57
6
אסתר יקרה, כדרכה בקודש מאירת
טהורת המידות  |  23/12/08 19:38
7
מאמר מצין
יואב מירושלים  |  6/01/09 15:30
8
המאמר פוגע בדיוק לאמת
דליה שרמן  |  6/01/09 15:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אייל אלגרישי
על דת, תרבות נהיגה, שוביניזם מאוד מוצלח והקשר בינהם
יוסף דוריאל
אין צורך לסכן חיילים ואין צורך לסכן יחסים בינלאומיים כדי לחסל את סכנת החמאס מעזה    חיסול הסכנה גם לא מותנה בחיסול החמאס
דני רשף
השארת היוזמה בידי אויבינו באשר הם, החשש מכישלון והחשש ליטול יוזמה כי "ראינו מה היה בלבנון", היא נוסחה בטוחה לחיסולה של מדינת ישראל    אין שום אפשרות לשרוד במזרח התיכון תוך וויתור אסטרטגי על חובתנו ליזום את המציאות סביבנו ולא להיגרר אחריה למרות הכישלונות האפשריים    כשתבחר ממשלה חדשה זו ההחלטה האסטרטגית המחכה לה - להעז וליזום או להיגרר אחרי המציאות ולשקוע
חיים קליר
חפצי ערך של אורחי המלון נגנבו מהכספת שבחדרם    האם המלון אחראי לפצות את האורחים?
עמוס שריג
אולי לא בבחירות הקרובות אבל באלה שלאחריהן צריכה וחייבת לקום מפלגה מזרחית, דמוקרטית וחילונית, שיהיה בכוחה להכתיב אג'נדה ולפעול למען סדר יום חברתי    אני מאמין שמפלגה כזו לא רק תקום, אלא גם תהווה גשר בין יוצאי המזרח לערבים, שהרוב בהם נחשב בעיניי כמבקשי שלום ושכנות טובה אך חוששים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il