X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עסקת נדל"ן היא מטבעה מתמשכת, ומשתנה לפי הנסיבות מהן השלכות השתנות העסקה על מיסויה?
▪  ▪  ▪

פעמים רבות, גם לאחר חתימת עסקות במקרקעין ולעיתים תוך כדי ביצוען, חלים שינויים בתנאי העיסקה. הדבר מאפיין בייחוד עסקות ארוכות טווח, כגון עסקות קומבינציה, עסקות תמורות ו/או עסקות המותנות בתנאי מתלה (כגון שינוי יעוד).
לאור העובדה שחבויות המס לעניין מיסוי מקרקעין נגזרות בד"כ מן המצב ביום חתימת ההסכם (ולא ממעבר התמורה בפועל), מתעוררות מספר שאלות: האם שינויים אלה רלוונטיים לעניין חבויות המס בעסקה? אם וככל שהינם רלוונטיים - האם הם דורשים דיווח ומה משמעותם - האם מדובר בתיקון של העסקה הקיימת, או שמא יש לראות את הדברים כביטול של העסקה הקודמת וכריתתה של עסקה חדשה.
לשאלות שהוצגו עשוייה להיות חשיבות במספר מישורים. מישור אחד הינו הקביעה מהי התמורה בעיסקה (בייחוד בעיסקה דולרית). כך לדוגמה בפסק הדין בעניין כור נכסים (ע"ש 2072/01) נדונה סיטואציה שבה כור נכסים חתמה על הסכם ביום 8.8.99 במסגרתו מכרה קרקע לחברה אחרת כנגד 20% מהתקבולים ממכירת יחידות בפרויקט. ביום 31.12.00 שונו תנאי ההסכם וסוכם על תמורה קבועה בסכום של 3,050,000$. סכום זה עמד בשקלים על 12.3 מיליון ש"ח. מנהל מיסוי מקרקעין קיבל את התיקון אך תרגם אותו לפי שער הדולר ביום חתימת ההסכם המקורי, 8.8.99 וכתוצאה מכך קבע כי סכום המכירה לצורך מס הינו 12.7 מיליון ש"ח. ועדת הערר קיבלה את עמדת מנהל מיסוי מקרקעין וקבעה כי אין מדובר בחוזה חדש אלא בתיקון להסכם המקורי ולכן קובע התאריך המקורי ולעניין זה רלוונטי אף שער הדולר במועד המקורי.
השלכה אחרת העשויה להיות לשאלה אם מדובר בעסקה חדשה הינה שיעורי מס השבח שיחולו, כאשר בד"כ ההשלכה כיום הינה שאירוע מס חדש (להבדיל מתיקון) יוביל לירידה בשיעורי המס (כאשר מדובר בנכס שמועד רכישתו לפני 7.11.01 שיעורי המס הולכים ויורדים מאחר שגדל חלק השבח הזכאי למס בשיעור של 20%).
זאת ועוד, לקביעה האם מדובר בתיקון או בעסקה חדשה יש משמעות קרדינלית לעניין הדיווח כיוון שבשינוי עיסקה אין המדובר בתאריך עיסקה חדש ואילו בעיסקה חדשה עשוי להיות צורך חדש בדיווח , אשר בהיעדרו עלול המנהל להטיל קנס אי הצהרה.

הכותבים זיו שרון ניר הורנשטיין, הינם עורכי דין במשרד אלתר עורכי דין.
תאריך:  24/12/2008   |   עודכן:  24/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום עסקה, שינוי עסקה ומה שביניהם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מוטי גולן
יוסף מאשים את אחיו בריגול כנגד האומה המצרית. מדוע? האם יצר הנקמנות מפעפע ובוער ב"עצמותיו?    יוסף הכיר את גודל חטאם של האחים כלפיו וכלפי אביהם - חטא שאין עליו מחילה וסליחה מן השמיים    ועל כן יוסף העדיף שהוא ישמש מעין "מקל העונשין" לאחיו עוד בחייהם ושלא יקבלו את עונשם מידי הקב"ה, עונש שיכל להיגרר גם לעולם הבא
ד"ר עדי קליין
רק החלו סימנים ראשונים של חורף וכבר נתקלים רופאי הילדים בהלל יפה במספר הולך ועולה של ילדים המאושפזים כתוצאה מווירוס נפוץ מסוג רוטה (Rota) הגורם להופעתם של שלשולים והקאות תכופים ומלווה בחום גבוה
אביתר בן-צדף
הציות להוראה בלתי-חוקית טבוע בכולנו, והממסד מטפחו. ג'רי בורגר חזר על המחקר הקלאסי של מילגראם, ואוששו. אין הבדל בין נשים לגברים – כולם יצייתו, ויתקרנפו. על סִפה של מלחמה מיותרת על טיהור רצועת עזה – צריך לא למחול לרשעים, שעשו את ההינתקות, ולטיפשים, שצייתו להם. אלוף גרשון הכהן, שהיה מפקד אוגדת הגירוש מקטיף, קרא להינתקות, פשע נגד העם היהודי. לדברי הרב זלמן מלמד, הגירוש היה חטא חמור
עו"ד ליהיא כהן דמבינסקי
מ' פגש באתר סקס את ד', שהצהירה כי התגרשה בגלל עקרותה, אולם לאחר ליל אהבים גילה שהיא בהריון וכי הוא עומד בפני חיוב כספי שעלול להגיע למאות אלפי שקלים. האם העקרות שלה טענה ד' תספק פטור ממזונות?
אברהם שרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il