X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שחיתות, בריונות וחוסר מקצועיות משווע מדירים מן המגרשים לא רק אוהדים מושבעים, אלא גם שחקני עבר. הגם שהיו שחקנים חובבים ללא שכר - הם התעלו על עמיתיהם, שחקני ההווה המקצועיים, המשתכרים עשרות מונים מהם
▪  ▪  ▪
[צילום: ספורט 5]

לכדורגל הישראלי לא יצאו, מעולם, מוניטין של הצלחה: לא בימים עברו, שבהם היה, עדיין, כדורגל חובבני בלבד, ובוודאי שלא בימינו אלה, כשהוא אמור לשאת אופי מקצועי. עובדה: משנה לשנה יורד הכדורגל שלנו מדחי אל דחי, ואם לא די ברמת-משחק ירודה - הוא גם נגוע בהונאה, של הטיית משחקים ומכירתם, בזלזול, ומעל לכל בבריונות.
הכדורגל הישראלי מעולם לא הצליח להמריא לרמה בינלאומית נאותה. כמה אירוני שדווקא בימים שבהם הוא היה, עדיין, בגדר חובבנות, העפילו שחקני העבר שלו להישגים מרשימים הרבה יותר, יחסית, מאלה של שחקני היום. עובדה מצערת היא, שמאמני הקבוצות בהווה אינם מצליחים לגבש קבוצות שייטיבו להתחרות בנבחרות שמעבר לים. הגם שהקבוצות של היום ממומנות על-ידי גופים פרטיים וציבוריים ושחקניהן זוכים לגמול כספי לא-מבוטל - הן אינן משכילות להמריא אל על ונאלצות להיוותר בתחתית.
מלבד הרמה הנמוכה, גם האלימות הפושה במגרשים והרמייה הגלויה במשחקים, מדירה מהם את רגליהם של אוהדים רבים. בשל כל אלה מעדיפים, בהפגנתיות רבה, אפילו שחקני העבר המיתולוגיים, להישאר ספונים בין כותלי בתיהם.
לצאת מהסבך
לא נותר אלא להתרפק על העבר, על הימים שבהם לא הייתה, עדיין, טלוויזיה, כשהאוהדים גדשו בהמוניהם את המגרשים. שחקני הצמרת של אז היו נהגי "אגד" ו"דן" ובתור שכאלה הזיעו קשות בעבודתם כדי לפרנס את משפחותיהם. רק בסופי-שבוע הם הרשו לעצמם להתפנות ולעלות על המגרשים, כדי להפגין את כישוריהם הטבעיים - הכל באפס-אימון ועם מאמן-חובב בלבד, ללא גמול כספי, אבל עם הרבה מוטיבציה. השחקנים קנו את עולמם במשחקיהם התמימים וההוגנים, שנעדרו מהם הרמייה והבריונות, כשהקהל לא פסק מלהריע לביצועיהם. אז איפה, איפה הם הבחורים ההם, כמו השוער המיתולוגי, יעקב חודורוב, ושחקנים מוכשרים כמו יהושע גלזר, אלי פוקס ויעקב סטודינסקי?
עם יד על הלב צריך להודות: אם בארזים נפלה שלהבת - מה יגידו אזובי הקיר? זוהי השעה לערוך בדק-בית יסודי: לעקור מן השורש את האלימות במגרשים ואת השחיתות של המאכערים המושכים בחוטים. בד-בבד צריך לאמץ כדורגל מקצועי והגון יותר, נוסח זה של נבחרות דרום-אמריקה, שמשחקות כדורגל נקי ואמנותי, ללא הכשלה אלימה של השחקן היריב, וללא איום על חייו של שופט. כדאי ללמוד משחקניהן המהוללים, שניחנו, אומנם, במזג חם, אבל שמקפידים להפגין על המגרש קור-רוח, לכבד את היריב ולהימנע מאלימות כלפיו. זו העת לאמץ אותם אל חיקנו. אולי כך נצליח לחלץ את הכדורגל שלנו מן המשבר העמוק שבו הוא שרוי כבר מזמן.

תאריך:  28/12/2008   |   עודכן:  28/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
ראשי קדימה מככבים במדורי הפלילים כבר הרבה שנים, ואם לא שם - בידיעות על עבירות אתיות של ח"כים. כנראה, אזכור במדור הפלילי הנו תנאי לבכירות בקדימה. אולי באותה ההזדמנות גם תבדוק המשטרה איך הוזז הצידה אחד מחברי קדימה מכוכב יאיר, כדי לפנות מקום למאריונטה של ראובן אדלר
יהונתן דחוח-הלוי
לוי מאשים: פעולת צה"ל בעזה הינה בגדר "פשע מלחמה" ו"חוצה כל קו אדום של אנושיות, מוסר, משפט בינלאומי"    לעומת זאת, כל ביקורתו על חמאס בגין הפגזת היישובים הישראלים מסתכמת במילה אחת בלבד: "איוולת"    מוסר תמוה של "אביר זכויות האדם"
יהונתן דחוח-הלוי
אברמוביץ' טוען: לפני ההינתקות נורו הרבה יותר קסאמים ופצצות מרגמה לעומת השנים שלאחר ההינתקות    בדיקת הנתונים הרשמיים של השב"כ מגלה, כי מספר פיגועי הירי הרקטי לאחר ההינתקות היה גדול במאות אחוזים בהשוואה לשנים שקדמו לה
איתי יהל
אם אחרי שנות אי עשייה, האם לפתע, תודות לבחירות, החלטנו להילחם? והכל בחסות המדיה שאת עבודתה כבר הזניחה, אחרת אין למצב בישראל הסבר
איתמר לוין
הערות ראשונות בעקבות פעולת צה"ל בעזה ולקראת הימים הבאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il