X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הידיעות הקשות על פטירותיהן של יולדות צעירות בעקבות לידות תאומים, ויתמות מיותרת של תינוקות קטנים - משהו נורא קרה לרפואה
▪  ▪  ▪
בן יומו ואנה אימו? [צילום: פלאש 90]

לפני אחת-עשרה שנים הייתי בהריון עם תאומים. היה זה הריון בסיכון גבוה. רוב בני המשפחה חרדו לשלומי, ואני בסיוע הקרובים הלכתי לחפש טיפול אצל המומחים הכי טובים. כך היה לאורך חודשי ההריון, וגם בעת האשפוז שלי. אושפזתי לכמה שבועות לשמירת הריון. בחרתי בבית חולים שהיו לי מראש תחושות ששם יהיה יותר בטוח. לאחר הלידה, אמרו לי בני המשפחה וגם הקרובים, שהיו רגעים שדאגו באורח בלתי רגיל וחששו לחיי. היום אני בטוחה שהדאגה הייתה מציאותית, לאור הנתונים המזעזעים של הלידות האחרונות.
בעת האחרונה נודעו שני מקרים מזעזעים על מותן של יולדות. האחד - פטירתה של גלית סעדה-אופיר, לאחר שילדה תאומים, וטרגדיה נוספת - אירנה יחונוביץ' בת 36 שילדה תאומות בריאות, ונפטרה יומיים לאחר הלידה, ככל הנראה מסיבוך של רעלת הריון.
היום כשאני קוראת מה קורה בתחום הרפואה, ובמיוחד כשאני שומעת על התאונות הללו בעקבות לידות של תאומים, תאונות שמובילות למותן של האמהות ויתמות מיותרת של התינוקות הקטנים, אני יודעת שמשהו נורא קרה לרפואה.
כיצד יכול להיות שאמהות צעירות לא תזכנה לטיפול מסור וכיצד ייתכן שהמסקנה המרכזית היא זלזול בחיי אדם וזלזול בנשים בהריון?
אני יכולה להמשיך לכתוב על הנושא, אולם קשה להתייחס לנושא בלא בדיקה מקיפה. זה מציף אותי בחרדה ובדאגה לעתיד שלנו.
אני מקווה שיתנו את הדעת על אחראיות הרופאים והאחיות לשמירת חיי אדם, למניעת זלזול בחיי אדם, כי יש תחושה לא מוסברת שאין מספיק התייחסות לשמירתם. אובדנן של האמהות, כנראה, משקף פן אחד של הרפואה הנמצאת במצוקה נוראה בימים אלה. אחת הבעיות שעולות היא מחסור בכוח אדם. היום יש מחסור עצום בכוח אדם וחייבים לחשוב על תקנים חדשים ולאייש משרות בתחום. לא ייתכן שרופאים יעבדו בתנאים כל כך קשים כפי שהגיע לידיעתנו בעת האחרונה.
אני רוצה לסיים באזכרת שמות האמהות אירנה ז"ל וגלית ז"ל, הלוואי ולא הייתי צריכה לסיים בנימה הזאת. הלוואי והיה ניתן להשיב אותן לחיים התקינים כאמהות גאות לתינוקות שלהן, ומקווה שלבעלים ולילדים הקטנים שנותרו בלא מסגרת משפחתית איתנה יהיו הכוחות להמשיך.

תאריך:  28/12/2008   |   עודכן:  28/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן עזרא
פעולת המבצע מתבצעת כאשר כנופיות הטרור מוכנות, ובנוסף מסתבר שהמבצע גם אינו חשאי כלל מבחינת היקפו ואופן ביצועו. למה? כי ממשלת ישראל הדליפה
ראובן לייב
שחיתות, בריונות וחוסר מקצועיות משווע מדירים מן המגרשים לא רק אוהדים מושבעים, אלא גם שחקני עבר. הגם שהיו שחקנים חובבים ללא שכר - הם התעלו על עמיתיהם, שחקני ההווה המקצועיים, המשתכרים עשרות מונים מהם
אביתר בן-צדף
ראשי קדימה מככבים במדורי הפלילים כבר הרבה שנים, ואם לא שם - בידיעות על עבירות אתיות של ח"כים. כנראה, אזכור במדור הפלילי הנו תנאי לבכירות בקדימה. אולי באותה ההזדמנות גם תבדוק המשטרה איך הוזז הצידה אחד מחברי קדימה מכוכב יאיר, כדי לפנות מקום למאריונטה של ראובן אדלר
יהונתן דחוח-הלוי
לוי מאשים: פעולת צה"ל בעזה הינה בגדר "פשע מלחמה" ו"חוצה כל קו אדום של אנושיות, מוסר, משפט בינלאומי"    לעומת זאת, כל ביקורתו על חמאס בגין הפגזת היישובים הישראלים מסתכמת במילה אחת בלבד: "איוולת"    מוסר תמוה של "אביר זכויות האדם"
יהונתן דחוח-הלוי
אברמוביץ' טוען: לפני ההינתקות נורו הרבה יותר קסאמים ופצצות מרגמה לעומת השנים שלאחר ההינתקות    בדיקת הנתונים הרשמיים של השב"כ מגלה, כי מספר פיגועי הירי הרקטי לאחר ההינתקות היה גדול במאות אחוזים בהשוואה לשנים שקדמו לה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il