X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רצוי לפתוח מיד בחקירה נגד כל מי שמטיף להעדיף עובדים יהודים על פני ערבים אפשר להתחיל מדוד בן-גוריון והרב קוק
▪  ▪  ▪
אידיאולוגיה או פוליטיקה? [צילום: AP]
חקירה פלילית נגד כ-30 רבנים
עידן יוסף
פרסמו אחרי הטבח במרכז הרב כרוזים נגד העסקת ערבים * בנחקרים: ראשי ישיבות, רבני הערים אליהו ודרוקמן, בנו של הרב עובדיה והחלבן
לרשימה המלאה

הקשיבו לדברי ההסתה הבאים ובוודאי תסכימו שהם מחייבים חקירה משטרתית דחופה ומקיפה: "שאלת חיים היא לנו עכשיו, שאלת העבודה העברית, ועם כל העין הטובה שאנו נוהגים בה ביחש לבני גזענו ושכנינו יושבי הארץ הערביים, עלינו לזכור שלא להתעלם מבשרנו, במידה כפולה של חובת אחים ושל חובת בניין העם על אדמתנו, של חובת אהבת גרים, פליטי חרב הבאים אל חיק אמם, לציון, להיסתר מחמת פראים וקנאת אויבים אכזרים כחיתו טרף".
העברית אולי קצת קשה להבנה, אבל דומה שהמסר ברור: צריך להעדיף פועלים יהודים על פני פועלים ערבים. לפי מדיניותה של פרקליטות המדינה, קריאה כזו היא הסתה. אלא שעם הטקסט הנוכחי תהיה בעיה קטנה: מחברו נפטר לפני 73 שנה. שמו היה הרב אברהם יצחק הכהן קוק.
אתמול הודיע משרד המשפטים על פתיחה בחקירה בחשד להסתה נגד שורה של רבנים, רבים מהם ממשיכי דרכו של הרב קוק. העילה: לאחר הפיגועים בירושלים בשנה האחרונה הם קראו להעסיק פועלים יהודים במקום ערבים, בשל הסכנה שלדעתם טמונה בהעסקת מחבלים פוטנציאליים. ועל זה עומדים כעת לנהל נגדם חקירה פלילית.
מישהו בפרקליטות פשוט ירד מהפסים לחלוטין. אין דרך אחרת להסביר את ההחלטה ההזויה הזו. מישהו בפרקליטות שכח שישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, שיש בה עדיפות מובנית ליהודים. מישהו בפרקליטות לא קרא את מגילת העצמאות וכנראה מחק מזכרונו את חוק השבות. מישהו בפרקליטות – וכנראה הרבה יותר ממישהו אחד – אינו יודע דבר וחצי דבר על תולדות ההתיישבות היהודית בארץ ישראל.
תראו מי נאבק
כיבוש העבודה היה ערך מרכזי בעליות הציוניות ארצה, ובמיוחד בעלייה השנייה לפני כ-100 שנה. וכך מגדירה זאת ד"ר קציעה אביאלי-טביביאן: "כינוי למאבק שניהלו הפועלים בני העלייה השנייה באיכרים שעלו בעלייה הראשונה והעדיפו להעסיק פועלים ערבים ולא פועלים יהודים. הפועלים נאבקו למען עבודה עברית וביקשו לממש את זכותם להתפרנס מעבודתם בכל תחום שהוא. איכרי העלייה הראשונה העדיפו את הפועל החקלאי הערבי המכיר את האקלים בארץ, והוא צייתן, מיומן וזול מן הפועל היהודי. הפועלים, לעומתם, טענו שארץ ישראל צריכה להיבנות בעבודה עברית וביקשו להפסיק את התהליך שבו ארץ ישראל נבנית בידי זרים – תהליך שעל-פי תפישתם הוא חרפה ללאומיות היהודית".
למי שלא יודע, על בני העלייה השנייה – ומי שנאבקו במו ידיהם על אותו כיבוש עבודה מידי הערבים – נמנו דוד בן-גוריון, יצחק בן-צבי, אברהם הרצפלד, אלכסנד זייד, לוי אשכול, יוסף חיים ברנר, ישראל גלילי, ישראל שוחט, משה שרת ורבים אחרים. קשה להגדיר אישים אלו כ"ימין קיצוני" ואפילו לא כ"ימין" בכלל; כידוע, הם היו מניחי היסודות לתנועת הפועלים בארץ. והם ראו את העדפת הפועל העברי על פני הפועל הערבי כחובה לאומית ממדרגה ראשונה.
ד"ר אביגיל פז-ישעיהו כותבת: "יעד הפעילות הראשון אותו הגדירו לעצמם פועלי העלייה השנייה היה כיבוש העבודה העברית. באופן מעשי התמקד מאבקם של פועלי העלייה השנייה לעבודה עברית בתחרות עם הפועל הערבי על מקום העבודה במושבה. הנחתם הייתה, כי העדפתם של הפועלים הערבים בעבודה החקלאית במושבות נבעה מן העלות הנמוכה של עבודתם, שהתאפשרה הודות לרמת חייהם השונה ומכך, שעבודתם החקלאית לא הייתה עבורם מקור הכנסה יחיד, בהיותם בעלי משקים משפחתיים בכפריהם. כדי להיות ברי תחרות בפועלים אלו, התארגנו הפועלים היהודיים בינם לבין עצמם במסגרות ארעיות משותפות".
המלחמה על העבודה העברית לא הייתה נחלתם של עולי אירופה בלבד. ב-1903 הקימו עולי תימן ביפו את אגודת הפועלים 'פעולת שכיר' והצהירו: "מטרת אגודתנו להמעיט את מספר הערביים הממלאים את כל רחבי מושבותינו במלאתנו את מקומם על-ידי עבודתנו הפורייה לארצנו".
השלטון העותומאני של אז לא חשב לרגע שיש משהו בלתי חוקי בקריאה ואף בהתארגנות להשגת עבודה על בסיס לאומי ואתני. וכידוע, השלטון הזה לא היה אוהד במיוחד למטרות הציונות. אבל במדינת ישראל של 2008 – קריאה להעדיף עבודה עברית היא עבירה פלילית.
מזדהים עם צלאח א-דין?
תאמרו: יש הבדל – אז זה היה מאבק אידיאולוגי וכיום זהו מאבק פוליטי. נו, באמת. כאשר אני מאמין במשהו – זו אידיאולוגיה; אבל עמדתו של אחר היא פוליטיקה? קשה לחשוב על טענה צבועה יותר. יתרה מזאת: קשה לחלוק על כך שהעסקת פועלים ערבים מסוכנת יותר מאשר העסקת פועלים יהודים, וכבר היו לצערנו מקרים בהם עובדים ערבים פגעו במעסיקיהם היהודים. נכון, זה מיעוט – אבל בקרב פועלים יהודים אפילו המיעוט הזה לא קיים.
את התלונה על ה"הסתה" הגיש המרכז לפלורליזם יהודי – למעשה התנועה הרפורמית בישראל. אז הפלורליזם של המרכז הזה מתבטא בכך שהוא סותם פיות של בעלי דעות אחרות, ועל היהדות של הרפורמים (המקיימים בארה"ב נישואי תערובת בידי "רבנים" וכמרים, ונושאים באחריות ישירה להתבוללות האיומה שם) לא צריך לדבר יותר מדי.
במילים אחרות: ההתנהגות של הרפורמים, שתמיד ראו את עצמם הרבה יותר כגויים מאשר כיהודים, לא צריכה להפתיע. ובמחשבה נוספת, גם זו של הפרקליטות אינה הפתעה מיוחדת.
זו אותה פרקליטות אשר הטילה את הטיפול במאחזים ביהודה ושומרון על טליה ששון –אשר עם פרישתה הצטרפה למרצ. זו אותה פרקליטות שמתנגדת להחלטת הכנסת להקים ועדת חקירה לטיפול במפוני גוש קטיף. זו אותה פרקליטות שמגינה בבג"צ על שחרור מחבלים. זו אותה פרקליטות שמוצאת ק"ן טעמים מדוע לא צריך למגן את יישובי עוטף עזה (רק אתמול אותה פרקליטות ביקשה מבג"צ עוד חצי שנה לביצוע העבודות עליהן הורה לפני שנה וחצי). זו אותה פרקליטות שגוררת את רגליה במשך חודשים כאשר מבקשים להרוס את ביתו של מחבל.
את מי בדיוק משרתת פרקליטות המדינה? האם שכחו שם את סמל המנורה שתלוי על הקיר ואת דגל הכחול-לבן המתנוסס מעל הבניין? מדוע נוצר שוב ושוב הרושם, שברחוב צלאח א-דין יושבים כאלו המזדהים דווקא עם האיש שהרחוב נושא את שמו? ואולי גם המאמר הזה הוא הסתה?

תאריך:  31/12/2008   |   עודכן:  31/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסיתים
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
אוי אני כבר מתגעגע לשר פרידמן ל"ת
י.ש  |  31/12/08 16:12
2
ומאחיך לא תתעלם . רק יהודים
מ.אלקרייאף  |  31/12/08 17:19
3
איתמר לוין ישר כוחך! מאמר קולע
השופט רוי בין  |  31/12/08 17:55
4
כנראה שהציונות יכולה לחיות רק
נה  |  31/12/08 18:00
5
נפלא!!
הניה  |  31/12/08 18:39
6
חוק אווילי
משה, עורך-דין  |  31/12/08 19:28
7
להעמידם לדין בפני שופט ערבי ל"ת
מהחמאס בעזה  |  31/12/08 20:09
 
- השופטים הערבים .הוגנים מהעליון
מ.אלקרייאף  |  31/12/08 20:29
8
שני צדדים
ע.ג1  |  31/12/08 21:14
 
- ע.ג1
י.ש  |  1/01/09 07:07
9
עלינו להקיא מקרבנו כל מי ששכח
קורן נאוה,טבריה  |  1/01/09 06:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
איוולת: למרות שמשגרי הטילים חסרי אמצעים טכניים מתוחכמים לברר את משימתם הצליחו או לא, הרי שעומדים לרשותם עשרות מתנדבים ישראלים המדווחים להם בזמן אמת אם אכן פגעו במטרה או אם חלילה החטיאוה    המתנדבים האלה הם אמצעי התקשורת האלקטרונית שלנו, שבשל תאוות הרייטינג, מתחרים אחד בשני מי יטיב לדווח באופן מיידי היכן התפוצץ הגראד    היכן הצנזורה הצבאית?
אלי אבידר
אין כל ספק שחוסר האחריות ותאוות הבצע של ראשי מדינות אופ"ק בתקופה האחרונה הייתה גורם מרכזי ומשמעותי בהאטה הכלכלית הבינלאומית והיא גם בעלת פוטנציאל להיווצרותו של אי שקט במדינות אופ"ק עצמן    זהו הזמן להמשיך ולפתח אנרגיה חלופית ולהפוך את משק האנרגיה בישראל לירוק יותר. אסור לתת למחירו היורד של הנפט לדכא את היוזמות המבורכות להפוך את כדור הארץ לנקי יותר מזיהום ואת כלכלתנו לפחות תלויה בנפט
עו"ד יוסי דר
הרצל חקק
תערוכת גלויות הדואר הייתה התערוכה האחרונה ששרה טוראל אצרה כמנהלת מוזיאון הדואר והבולאות. שרה פרשה לגמלאות והיא מריצה בימים אלה תערוכה חדשה על רכבת העמק
פרופ' יהודה וולף
בישראל כ-10,000 איש הנמצאים בסיכון לפתח מפרצת בטנית    ניתן לגלות מפרצת אאורטה בטנית לפני שיופיע סיבוך קטלני בקלות רבה על-ידי בדיקת אולטרא-סאונד פשוטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il