X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"חופש הפעולה" של פעילי חמאס בבואם לשגר רקטות "גראד" לשטח ישראל למרות הנוכחות האווירית המאסיבית של ישראל בזירה נתפס כסוג של מעשה גבורה
▪  ▪  ▪
נכנסים או מדשדשים?

על-רקע ההסלמה בלחימה ברצועה, יש עניין של ממש בניסיון לתהות על קנקנה של הערכת המודיעין של צמרת החמאס, בהינתן הדשדוש הישראלי במהלך ששת ימי הלחימה הראשונים של מבצע "עופרת יצוקה".
מנקודת מבטו, עשוי החמאס לשאוב עידוד מן העובדה כי הצד הישראלי משתבח בגרימת מספר גדול של הרוגים בצד הפלשתיני ומהרס מאסיבי של תשתיות ברצועה. בראייתו, יש בכך כדי להצביע על האפשרות כי בישראל עורכים כל העת מאזן הישגים של המבצע, גם כדי להביא בחשבון "נקודת יציאה", גם מבלי שהושגו מירב מטרות המבצע.
בה בשעה משקיף החמאס בסיפוק על סממני ה"התגוששות" בקרב ההנהגה הישראלית הבכירה, ומזהה בה סוג של סימן מעיד להססנות ישראלית מובהקת ולחשש של מי ממרכיבי ההנהגה להכתיב החלטה מחייבת בהקשר להרחבת מימדי המערכה.
ככלל, נוטה החמאס להעריך כי עלה בידיו לאורך זמן להטמיע מסרי הרתעה אמינים כלפי צה"ל, בדגש להצגת חוסר התוחלת שבמהלך קרקעי נרחב, נוכח היערכותו ההגנתית המצרפית בשטח. ההססנות הישראלית, חרף הצהרות פומביות כמו-נחושות בהקשר זה, מרחיקה לטעמם את סיכויי המימוש של מתקפה יבשתית ברצועת עזה.
בתוך כך, מזהה החמאס יתרונות מובהקים העולים מהצלחתו לממש שיגורי רקטות ראוותניים כלפי מוקדים עירוניים גדולים בישראל, ובפרט מהתגברות החרדה וחוסר האונים בקרב העורף האזרחי בישראל. תמונות של בריחת אוכלוסיה מאשדוד, אשקלון ובאר שבע, גם אם המדובר במעין "טפטוף" מתורגמות להישגים מהותיים המעצבים בתודעה הערבית והבינ"ל דימוי של עוצמה וכושר עמידה נגד "גוליית" הישראלי.
מבחינתם, פגיעה רבת נפגעים בבניין רב-קומות בישראל, תיחשב למהלך "שובר שוויון" , באופן שיעצים את הלחץ על ממשלת ישראל לנצור את האש באורח מיידי. הוא הדין בציפייה "חרישית" לתקלה מבצעית ישראלית, דוגמת אירועי כפר קנא בלבנון, באופן שיקים את העולם נגדנו, וייכפה הפסקת המבצע מבלי שהושג ולו שמץ ממטרותיו.
"חופש הפעולה" של פעילי חמאס בבואם לשגר רקטות "גראד" לשטח ישראל למרות הנוכחות האווירית המאסיבית של ישראל בזירה נתפס כסוג של מעשה גבורה, ובפועל מחזק את מורל אנשי הזרוע הצבאית של הארגון . כך אם כן, יוצא החמאס נשכר הן מתמונות ההרס והיקף ההרוגים בצד הפלשתיני, ולא פחות מכך מגילויי החרדה המתעצמים בצד הישראלי .
בהינתן הצבר השיקולים שפורטו לעיל, עשויה הנהגת החמאס לזהות סממנים מקדמים מבחינת הארגון בהינתן מאזן ההישגים של שני הצדדים.
על כך ניתן להוסיף את האימפקט המצטבר של תמונות הזוועה המשודרות מעזה בשידורים חיים אל כל העולם, הן בכל האמור למשמעות העלולה לנבוע מכך על דימוייה של ישראל בזירה הבינ"ל, שכבר עתה "סופגת" ביקורת בלתי מבוטלת על חוסר המידתיות של התקיפות ברצועת עזה, והן כמכשיר ליצירת גל מתעצם של מחאה פנימית בישראל כלפי מערכת הביטחון. באותה נשימה לא יהיה זה מוגזם להניח כי חמאס עשוי לגרוף דיבידנדים לא מעטים למקרה של תקלה מבצעית ישראלית דוגמת אירועי כפר קנא בלבנון.
ה"שורה התחתונה" המשתקפת נכון לעכשיו היא כי החמאס מסוגל וממשיך בפועל להעצים את האיום הרקטי שלו על ישראל, למרות הכול, ומאידך, ישראל מצטיירת ככזו המדשדשת ללא כיוון מוגדר, חרף ריכוז כוחות מאסיבי לאורך גבול רצועת עזה.
האמור לעיל אינו עניין של מה בכך, ויש להניח כי מערכת הביטחון ודרג מקבלי ההחלטות בישראל יידעו למנף לטובתנו את המשתמע מתקוותיו של החמאס, באופן שיאפשר הכרעה דחופה של המערכה באמצעות הפעלה מושכלת של כוחות היבשה של צה"ל לצורך שינוי מהותי של המציאות הביטחונית בדרום הארץ.

תאריך:  01/01/2009   |   עודכן:  01/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההססנות משרתת את חמאס. גם ההפגזות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מרושת רבין על קטיושות באשקלון
נביא הוא לא היה  |  1/01/09 22:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יצחק מאייר
הגיל של ניתוחי מתיחות הפנים יורד    אם בעבר נשים החליטו לעבור מתיחת פנים לקראת גיל 60, הרי שכיום תמצאו בקליניקות של המנתחים הפלסטיים מטופלות בנות 40 פלוס המבקשות לרענן את מראה הפנים
עו"ד אנושי אלי
לאור ריבוי מעורבותם של נהגים צעירים בתאונות הדרכים ועבירות תנועה, יש חובה להבהיר לנהגים הצעירים עצמם ולעוסקים במלאכת החינוך לנהיגה את המצב המיוחד בו הנם מצויים
ד"ר יורי וינר
ניתן לזהות את הירידה בחום הגוף אצל תינוקות עד גיל חודשיים על-ידי סימנים כמו אפאתיות ושינה    ניתן למנוע פגיעות קור על-ידי לבוש נוח ומחמם    יש לדאוג ללחות האוויר בחדר
ענבל קרקו
מזונות עשירים בחלבונים וסיבים המכילים פחמימות עם קצב ספיגת סוכר איטי נמצאים בקטניות ובכך מעניקים תחושת שובע ממושכת
ראובן לייב
ביקורת אודות הקברט הסאטירי החדש של אפרים סידון במועדון "צוותא" בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il