X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעולם לא עשו כה מעט עיתונאים, רעש כה גדול, שמבלבל כה רבים
▪  ▪  ▪

על משקל שירו של ביאליק 'אם יש את נפשכם לדעת' את המעיין שממנו שואבים אחינו את העוז, התבונה, הנבואה, תעצומות הנפש וראיית האירועים בעין מזוינת ובלתי מזוינת - לכו אל בית תקשורתנו. המרחק ממשרד הביטחון ברחוב קפלן בתל אביב הוא של חמש דקות הליכה ברגל אל בית העיתונאים ע"ש סוקולוב, אף הוא ברחוב קפלן. אומנם בבית סוקולוב יושבים שותי קפה, סתם אנשים קבועים ומזדמנים, ואילו עמיתינו, להוציא את כתבי השטח שפזורים בדרום וקופאים בקור וספוגים בגשם, הם יושבים ליד המחשבים בבית. אבל ניתן לזמן אותם מדי יום לסיעור מוחות.
אינני יודע מה הטעם בישיבות הליליות הארוכות במטכ"ל ובלשכת שר הביטחון לדיונים ועיונים על המערכה ברצועת עזה, כאשר הפרשנים - המדיניים והצבאיים, האצטגנינים, המנתחים האסטרטגיים, הפובליציסטים המשובחים, עוקבים מקרוב אחר האירועים, שמים אותם על השולחן, מושיבים אותם על הכורסה, מעמידים אותם ומגיעים לאבחנה. זאת אומנם עשויה להשתנות מדי יום, אך תחושות בטן אינן עניין סטאטי.
ככה הצמרת הביטחונית המדינית תשמע נימוקי 'עופרת יצוקה' מדוע צריך להמשיך, לעצור, לא להיכנס לפעולה קרקעית, כן להיכנס, להיכנס לעומק, להיכנס לרוחב, להשתמש בנשק תלול מסלול, להפעיל נשק שטוח מסלול. אם תרצו תמצאו גם אנאלוגיות פיסיות. המצב תקוע בגרון, חוסר שיניים, רפיון שרירים, הליכה מזוגזגת, עיניים פוזלות וכיוצא באלה דימויים מעולם החי. יש גם מעולם הצומח. יש גם דימויים טופוגרפיים. צה"ל על הגובה. המדינאים במישור אדומים. מעיין בלתי נדלה, כאמור, של בינה, דעת וראיית הנולד.
יש כאלה שברוב גאונותם, ואין לי ספק שאלה אנציקלופדיות מהלכות בתחומי הידע, הם מצליחים ליצור מבוך שקשה להם לצאת ממנו. הנה, עמיתנו יושב על הלפטופ, מזיז את העכבר, בוחן אם הגיע לתוצאה המקווה ו.. אופס, כל הסרגל השתבש והתוצאה שהממונה על העניינים, כמו שר הביטחון, סובב את הראש. מה פתאום הוא מסובב את הראש, מדוע האיש מסתכל לאחור, או לצדדים במקום ללכת קדימה, כפי שצווה המחשב ומפעילו. איך זה שאלוף הפיקוד חבש את הכומתה שמוטה בקצה הראש כאשר צה"ל בדרך כלל חובש אותה כלפי מעלה כמו כמרים יוונים אורתודוקסיים.
אמת, שעיתונאי צריך לעבוד, על כך משלמים לו, להשקיף על האירועים, לנתח אותם במנות קטנות מדי יום, במנות גדולות מעת לעת. אבל כאן אנחנו מצויים בתזמור קקופוני, של הרכבים שונים על טהרת כלי נקישה, כלי נשיפה, תופים ומצלתיים, והרכבים מעורבים, שמשמיעים נימות חדשניות, שהאוזן במקום להיפתח, נאטמת תוך הגנה עצמית.
פתחתי בביאליק ואסיים בווינסטון צ'רצ'יל על משקל אמירתו בכל הקשור בפעילות המוצלחת של חיל האוויר המלכותי הבריטי RAF – בתקופת הבליץ הגרמני: מעולם לא עשו מעטים, רעש כה גדול, שמבלבל כה רבים.

המאמר מופיע באתר המחבר "זרקור" www.notes.co.il/zvi
תאריך:  04/01/2009   |   עודכן:  04/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לכו אל בית תקשורתנו הקטן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קבל צל"ש על קצר ולענין ! ל"ת
מיכאל ב  |  4/01/09 18:20
2
בלי שמות המאמר הזה אפסי
גיזמו בון  |  4/01/09 22:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
- על ההימנעות מכל תעמולת בחירות בתקופת המלחמה, שלא כמו יריבתו הגב' צפורה לבני אשר השתלחה בו במסגרת פעילות פוליטית והתעלמה מתרומתו המכרעת דווקא בגזרת האחריות שלה
ד"ר אסנת רזיאל
על תופעת הצרבת    כיצד להיפטר ממנה    מיפוי מהיר של המזונות האחראים לתופעה    מה אנו יודעים על חומציות הקיבה ועל תפקודה?
רותי ברקן
דאגו לאכול משהו קטן לפני מסיבת יום הולדת אליה הוזמנתם    על המשפחה לסייע לכם לשמור על המשקל במקום לשדל אתכם לאכול    הימנעו מחברתם של דוחפי מזון מקצועיים
ד"ר צ'לו רוזנברג
רק האמת היא המתכון להרגיע את הציבור לבל יושלה שניתן בהינף יד לחסל את האוכלוסיה הערבית כולה בעזה. ייאמר בריש גלי שערבים יישארו בעזה גם לאחר המלחמה הנוכחית, ואפילו חמאס כארגון, ישכון במקום
ציפי לידר
אלמנטים חשובים וערכיים בפרשת ויגש
רשימות נוספות
הטבע מגיע למקלטים  /  עומרי גל
גבי אשכנזי: "נשיב להם מנה אחת אפיים"  /  עידן יוסף
לוחם נהרג בקרב עם החמאס  /  עידן יוסף
ערביי ישראל מתעשתים  /  ד"ר אברהם בן-עזרא
די ל"חפים מפשע"  /  ד"ר אורי מילשטיין
עכשיו שהוא לא יירדם!  /  גלעד קדומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il