X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
או: על סיוע לאויב בזמן מלחמה המעשה החמור באמת נמצא בקריאתו של לנדו אל החיילים לסרב לצאת למלחמה, כשהוא עושה כן - תוך ניסיון להפחידם ולהטיל בלבבם מורא מפני הצפוי להם כאשר יכנסו לעזה. והכל, כאמור, בעצם ימי המלחמה
▪  ▪  ▪

ד"ר עידן לנדו, איש אקדמיה מאוניברסיטת הנגב, הוא סרבן מצפון שישב כבר פעמיים בכלא בגלל סרבנותו, ועכשיו הוא מנסה לעשות נפשות לתורתו - בקריאה לאחרים לסרב להתגייס למלחמה בעזה.
אין ספק: עידן לנדו הוא הגורו החדש של סרבני המצפון.
אלא שעידן לנדו לא מבין כנראה, שסרבנות מצפון - מכל שכן קריאה לסרבנות מצפון - הם מסוג המעשים שהם כל כולם מעשים מתחום המוסר, ועל כן הם מחייבים להשתמש בתום לב עילאי, אך ורק בכלים מוסריים וטהורים, שאין בהם עצמם פגם מוסרי.
עידן לנדו פונה בקריאה אל חיילי המילואים לסרב להתגייס למלחמה בעזה. "הגיעה עת סירוב" מכתיר לנדו את קריאתו. חשוב להדגיש: אין המדובר במאמר, אלא בקריאה של ממש המופנית אל החיילים.
לא נתייגע כאן בניתוח ארכני של תוכן הדברים. די אם נציין שחלק גדול מהקריאה של לנדו מוקדש להצגת נתונים שונים, שאותם מקפיד לנדו להציג כ"עובדות", שכל מטרתם אינה אלא לשכנע את החיילים לסרב לצאת למלחמה.
ה"עובדות" הללו הן מניפולציה של נתונים, גיבוב של אמירות וערב רב של פרטים מתובלים בשקרים, הטעיות וחצאי אמיתות, שהקשר שלהם לאמת - ולהיגיון - מקרי לחלוטין, וכאמור הן נועדו לשכנע את החיילים לסרב לצאת למלחמה.
עידן לנדו חותם את דבריו בשמו וכדי לתת יתר תוקף לדבריו, הוא מקפיד גם לציין שהינו סרן ב(מיל.).
אבל קודם שנצלול לגוף העניין, ראוי לציין, לצד העובדה שעידן לנדו הוא סרן ב(מיל.), נתון אישי נוסף: עידן לנדו עשה את הדוקטורט שלו ב-M.I.T בארה"ב תחת הנחייתו של פרופ' חומסקי. פרופ' נועם חומסקי הוא בעל שם עולמי בתחומו, אבל עיקר פירסומו בא לו לאו דווקא מהתחום האקדמי, אלא מעיסוקיו האידיאולוגיים פוליטיים - הוא מוגדר כאנרכיסט, והצגתו כעוכר ישראל, לרבות בהקשר הסכסוך הישראלי פלשתיני, לא תחטא למציאות.
פרופ' חומסקי יודע להתחבר אל הקשים שבאוייבי ישראל והעם היהודי. בהקשר זה די אם נציין כאן, שסמוך מאד לפני מלחמת לבנון השנייה קיים חומסקי ביקור הזדהות במטה החיזבאללה בביירות, סייר עם אנשי החיזבאללה בדרום לבנון, נפגש והצטלם עם מנהיגי החיזבאללה - לרבות עם חסן נסראללה - והכריז כי הסיבות לכך שהחיזבאללה אוחז בנשק מוצדקות.
ודי אם נוסיף שהיהודי הזה, חומסקי, חתם על עצומה ואף פירסם מאמר אוהד למען זכות הביטוי של מכחיש השואה רוברט פוריסון, שפירסם ספר שבו טען שהשואה לא התקיימה ותאי הגזים לא היו ולא נבראו (ולא מיותר להוסיף בהקשר זה שמכחיש השואה הנ"ל פירסם את מאמרו של חומסקי בהקדמה של אחד מספריו).
ואגב, כדאי עוד לציין, שאת התואר השני שלו עשה עידן לנדו אצל פעילת השמאל הרדיקאלי, פרופ' טניה ריינהרט המנוחה, שעשתה אף היא את הדוקטורט שלה אצל פרופ' חומסקי. וכן ראוי להוסיף כי לאחר שכבר היה לדוקטור, שימש עידן לנדו מרצה אורח ב-M.I.T הנ"ל - מקום מושבו של חומסקי כזכור.
יחליט איפוא כל אחד לעצמו אם יש קשר ורלוונטיות ואם ניתן למתוח קו בין מעלליו של עידן לנדו לבין העובדה שהוא עשה את הדוקטורט שלו אצל חומסקי. ישאל כל קורא את עצמו אם חומסקי נמצא בלב קבוצת ההתייחסות של לנדו.
כך או כך, נחזור אל קריאתו של עידן לנדו אל החיילים.
אמרנו לעיל, שקריאתו של עידן לנדו רווייה ב"עובדות" שאינן אלא בליל של סילופים, שקרים, הטעיות ועלבון להיגיון. כך למשל, קובע לנדו: "עובדה ראשונה: המלחמה הנוכחית לא נועדה להסיר את איום הטילים מתושבי הדרום". בהמשך הדברים פונה לנדו אל החיילים כך: "איום הטילים לא יוסר, כי לא זאת מטרת המלחמה; ושלטון החמאס רק יתחזק... עכשיו תשאל את עצמך אם אתה רוצה ליטול חלק בהונאה המדממת הזאת".
ניסיון לברר אצל לנדו מה הבסיס העובדתי לקביעתו שהמלחמה לא נועדה להסיר את איום הטילים מתושבי הדרום - ניסיון זה זוכה לתשובות מתחמקות ולשתיקה.
מעניינת גם קביעתו הנחרצת הזו: "עובדה שלישית: המנהרות לא יושמדו, נקודה". ואתה תוהה כיצד זה אירוע עתידי הופך בהבל פיו של דוקטור עידן לנדו לעובדה. בשבוע הבא לא יירד גשם - עובדה. ועידן לנדו, יש להזכיר, הוא בלשן איש אקדמיה מ-M.I.T..
ועוד פנינה מבית מדרשו של לנדו: "(אצלנו) חיי אזרחים פלשתינים אינם שיקול מבצעי מהותי. נכון, גם חיי ישראלים אינם שיקול מבצעי של החמאס. אבל אני מדבר עלינו עכשיו". אתם הבנתם את זה? אליבא דעידן לנדו "חיי ישראלים אינם שיקול מבצעי של החמאס". כלומר, על-פי ד"ר עידן לנדו, זה לא שהחמאס מפגיז את שדרות ואשדוד ואשקלון ובאר שבע בכוונת מכוון כדי לפגוע באזרחים. על-פי לנדו - אנשי החמאס בסך-הכל רק אדישים לאפשרות שפגיעה אינסידנטאלית כזו תתרחש. עידן לנדו, בדברי הסניגוריה הללו לטובת החמאס, לא מוכן להודות בעובדה הזועקת מכל קיר: שהשיקול המבצעי של החמאס הוא דווקא לפגוע באזרחים.
אבל אלה הם באמת רק בוטנים. כי המעשה החמור באמת נמצא בקריאתו של לנדו אל החיילים לסרב לצאת למלחמה, כשהוא עושה כן - תוך ניסיון להפחידם ולהטיל בלבבם מורא מפני הצפוי להם כאשר יכנסו לעזה. והכל, כאמור, בעצם ימי המלחמה.
במה דברים אמורים: מיד לאחר שהוא קובע נחרצות שממשלת ישראל הפקירה את גלעד שליט, פונה עידן לנדו אל החיילים כך: "מה איתך, מילואימניק? עכשיו אתה נכנס לעזה. ומה יקרה אם חס וחלילה תיתפס בשבי? האם יש לך סיבה להאמין שחייך מספיק שווים בעיני ממשלת ישראל כדי שהיא תתאמץ להחזירך? האם הממשלה שמפקירה שבויים ... האם היא תנקוף למענך אצבע? ואם לא - למה אתה מטיל את חייך מנגד?"
עוד פעם:
"מה איתך, מילואימניק? עכשיו אתה נכנס לעזה. ומה יקרה אם חס וחלילה תיתפס בשבי? האם יש לך סיבה להאמין שחייך מספיק שווים בעיני ממשלת ישראל כדי שהיא תתאמץ להחזירך? האם הממשלה שמפקירה שבויים... האם היא תנקוף למענך אצבע? ואם לא - למה אתה מטיל את חייך מנגד?"
והכל, כאמור, בעצם ימי המלחמה.
אבל מעבר לחומרת המעשה הנפשע הזה ראוי לשאול: איך דבריו אלה של עידן לנדו מתקשרים לסרבנות מצפון? איך הפחדת חייל מיציאה למלחמה ומנפילה בשבי מתחברת עם העמדה האידיאולוגית של סרבנות מצפון?
לנדו רואה עצמו כעומד בחזית אחת עם הטייסים שסירבו בזמנם להפציץ מטרות מחשש לפגיעה באזרחים חפים מפשע. ובכן, האם היה רמז כלשהו במכתבם של הטייסים הסרבנים, שהם מסרבים להפציץ מחשש שיפלו בשבי? ובהקשר לניסיונות ההפחדה של לנדו לא מיותר לציין כי גם מנהיג החמאס, חאלד משעל, הזהיר אף הוא לאחרונה - איזה צירוף מיקרים שטני - שאם תהיה כניסה קרקעית של ישראל לעזה, החמאס יחטוף לנו חיילים ואז יהיו לנו "שליט 2, שליט 3, שליט 4...".
לא. אין להטיל על תלמידו של חומסקי עונש מאסר על מעלליו העברייניים. אין הוא זכאי לתואר אסיר מצפון וחבל לבזבז עליו מיטה בבית הסוהר. למען האיש הניקלה והבזוי הזה, עידן לנדו, ראוי לשקול ברצינות לחוקק בספר החוקים סעיף ענישה חדיש ומודרני: יריקה הגונה בפרצוף.

תאריך:  04/01/2009   |   עודכן:  04/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עידן לנדו - סרבן מצפון דה-לה-שמאטע
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
תראה איך פרסמת אידיוט ל"ת
ע.ג1  |  4/01/09 20:57
 
- במה אתה שונה-הסבר בבקשה ל"ת
י.ש  |  4/01/09 23:04
2
אפשר לשלוח אותו לעזה
לךחתמo  |  4/01/09 21:10
3
ההיבט המשפטי
חייםאל  |  4/01/09 21:31
 
- צו השעה
עמית רון  |  5/01/09 08:49
 
- כוונני בבקשה לסעיפי החוק
א מ רול  |  5/01/09 13:07
 
- אתה צוחק
דון קישוא  |  5/01/09 16:43
4
להוציא לשון לעצמו
ירמיהו  |  4/01/09 21:36
5
Rambam
Dani_Boston  |  4/01/09 22:24
6
צריך לקחת גרזן ולקצוץ עד שנראה ל"ת
קציצה מדממת  |  4/01/09 23:41
7
חומסקי ממשיכו של אוטו ויינינגר
יושר אינטלקטואלי?  |  5/01/09 00:08
8
לא הבנתי המשפט 'אלה בטנים'
חקוי מאנגלית?  |  5/01/09 00:24
9
חלאה...
אחת שאיכפת לה....  |  5/01/09 05:50
10
מצטער, אבל קשה להתרגש מהנפיחה.
אחד העם המקורי  |  5/01/09 07:37
11
שיפסיק להתפרנס ע"ח הציבור
האח הגדול  |  5/01/09 14:39
12
את חיית אדם ואתה רוצח מהפה
שלומי כהן  |  17/03/11 23:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
רואה את עצמו כפטריוט ישראלי    "על ישראל להיות אור לגויים"    על אנשי החמאס לעמוד לדין בבית דין לפשעי מלחמה
בועז ארד
האם הפחד של ההנהגה הישראלית מוועדת החקירה הבאה גדול יותר מאשר הרצון לנצח את האויב?
ירוחם מנדולה
החיילת אלכסנדרה חמרוב, מתנדבת מגיל 16 במגן דוד אדום    גם המלחמה והשירות הצבאי לא מנעו ממנה להמשיך להתנדב בעירה המופגזת    "מד"א הוא הבית הראשון שלי", היא אומרת "לפעמים מתייצבים לא רק כשכיף אלא כשצריך אותך"
דוד בוקעי
מי שטוען כי הטרור אינו קשור לאיסלאם, אלא נובע מהסכסוך ישראלי-ערבי, מהשלטון הקולוניאליסטי המערבי או מהעוני - מוזמן להציץ בעובדות
עו"ד משה מכנס
האיש המאושר ביותר כיום הוא מחמוד עבאס, "אבו מאזן", שפעולת צה"ל עשויה להביא לסיפוק מאווייו    האם ישפך דם חיילי צה"ל בכדי להכתירו כיו"ר הרשות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il