X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעל לכל, המלחמה בעזה היא אשליה; היא אשליה של אפשרות להכרעה צבאית. היא אשליה של אפשרות להכרעה מדינית. היא אשליה כי לא רק שלא תביא להכרעה צבאית או מדינית, אלא שבסופה היא תביא להקמתה ההרואית של המדינה הפלסטינאית
▪  ▪  ▪
כל צעד נוסף במלחמה הזו יביא להקמת מדינה פלסטינית [צילום: חדשות 10]

המלחמה בעזה מיותרת. גם אם ננצח בה לטווח הקצר, וספק אם ננצח, לא יהיה זה אלא ניצחון פירוס, שכן לטווח הארוך היא תקים את מדינת פלשתין על חורבות עזה ועל דמם של הנלחמים עליה. המלחמה בעזה נועדה להסיח את דעתנו מהמרוץ להתחמשותה הגרעינית של אירן.
מעל לכל, המלחמה בעזה היא אשליה; היא אשליה של אפשרות להכרעה צבאית. היא אשליה של אפשרות להכרעה מדינית. היא אשליה כי לא רק שלא תביא להכרעה צבאית או מדינית, אלא שבסופה היא תביא להקמתה ההרואית של המדינה הפלסטינאית.
היא תסלול את הקמתה ההרואית של מדינת פלשתין באמצעות מלחמת עצמאות עקובה מדם. היא תעניק לחמאס את הלגיטימיות הבינלאומית בה הוא חפץ. כך למשל, החלטות במועצת הביטחון של האו"ם, אשר יכפו הסכם הפסקת אש - ואשר ישימו את ישראל וחמאס באותו מעמד בינלאומי.
מדינה פלסטינאית היא עניין של זמן. היא בלתי נמנעת. המלחמה בעזה תשלול את אופציית הקמתה של מדינת פלשתין באמצעותו של הסכם שלום. היא תחליש את כוח המיקוח שלנו לטווח הארוך. היא תעצים את כוחו הבינלאומי של החמאס בעולם.
כל הסכם, אף הסכם של הפסקת אש גרידא, עדיף על מלחמה. העדר היכולת להפנים זאת והעדפת אופציית המלחמה, יביאו לתוצאות קשות בטווח הארוך.
המדיניות הישראלית היא חסרת קוהרנטיות. הרציונל שעמד בבסיסה של ההינתקות מעזה קרס. התוצאה היחידה של תקיפה וחדירה קרקעית תוך כדי הובלת המלחמה למחוזות לא ידועים – לא תביא לתוצאות פוריות אלא רק להכרזה על עצמאות והקמתה של המדינה הפלסטינאית – ללא כל הסכם.
בסופה של מלחמה זו, כנראה על-ידי הסכם הפסקת אש זמני וחסר שיניים – כפי שהיה בלבנון - יוכל החמאס לקבל את הלגיטימציה הבינלאומית לשלטונו, אותה לגיטימציה שלא הייתה קיימת לו ערב המלחמה.
דם תושבי שדרות, אשקלון, אשדוד ובאר שבע – איננו הפקר; אין מקום להשלים עם הרקטות למיניהן שמשוגרות תדיר ומטילות את אימתן על תושביה של מדינת ישראל. אך הדרך להשגת השקט והביטחון הוא הסכם. הפיתרון איננו צבאי אלא מדיני.
לאור העדר האפשרות להכרעה צבאית, ייתכן כי נמצא עצמנו שוב באותו מצב כפי שהיה ערב המלחמה; לפיכך עדיף לעצור את המלחמה בטרם תהא הידרדרות קשה יותר והשלכותיה תהיינה בלתי הפיכות.
המלחמה השנייה שהתרחשה בלבנון צריכה להיות שיעור למקבלי ההחלטות על סיכויי המלחמה בעזה באשר לסיכויי הצלחתה. אין זו מלחמה חסרת ברירה.
במרחק הזמן ממלחמת לבנון השנייה, נמצא היום החיזבאללה במצב בו שילש את התחמשותו בטילים אשר עשויים להגיע לכל מקום בארץ; יוצא כי לא רק שלא מנענו את התחמשותו ,אלא שהסכנה אך ורק גדלה והפכה להיות יותר אימתנית.
האפשרות להידרדרות בגבול הצפוני כתוצאה מן המלחמה בעזה מעלה סיכונים שאין לדעת את סופם ולפיכך מדובר אף בחוסר אחריות לאומית.
מעל לכל, מן הראוי היה כי עינינו תהיינה דרוכות בימים אלו אל אירן, אשר מתחמשת בנשק גרעיני בצעדי ענק ואשר על-פי כל התחזיות, בתוך חודשיים בלבד תשלים את מטרתה זו.
מחיר ההתעסקות הסיזיפית במלחמה בעזה אינו מצדיק את התוצאה הצפויה. ראוי היה כי נטיל את כל כובד משקלנו בעריכת הסכם הפסקת אש עם החמאס.
רק דרך זו, היא הדרך היחידה שתאפשר לנו להתרכז במטרות האמיתיות ובסיכונים האמיתיים העומדים בפתח והם אשר באמת מסכנים את קיומה של מדינת ישראל.

הכותב הינו עורך דין ופובליציסט.
תאריך:  05/01/2009   |   עודכן:  06/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלחמה להקמת עזה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אני מסכים לגמריי
דן אזרח מודאג   |  6/01/09 10:20
 
- עוד קומץ יהודונים עלובים...
אחמד זיבי אורגינל  |  6/01/09 11:55
2
אינך שווה התיחסות....
י.ש  |  6/01/09 11:25
3
תעמולה רוויית ססמאות ללא נימוק
מטאטא  |  6/01/09 12:02
4
הוא צודק. רק הסכם מסוג הסכמי  ל"ת
אוסלו יפתור הבעיה  |  6/01/09 14:32
 
- האם אתה מוכן לנדב את משפחתך
י.ש  |  6/01/09 15:21
5
כמה עצות לכתב בחינם !!!!
לעוז העו"ד  |  6/01/09 14:54
6
מס' שאלות
צבי גלברד  |  6/01/09 20:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפאל בוכניק
נודעת חשיבות מן המעלה העליונה ללימוד מניסיונם של האמריקנים במערכה בעיר פאלוג'ה שבעירק. הסיבות שהביאו להתמוססות מבצע זה הן בדיוק נקודות התורפה של צבא סדיר ומאורגן המתמודד בלוחמה א-סימטרית בשטח בנוי וצפוף אוכלוסין
יוסף דוריאל
כמו בפעמים הקודמות, זו לא תהיה מפלה שנגרמה מכושר הלחימה של האויב אלא - מאי כושר ניהול מלחמה בתנאי המאה ה-21. הנשק המכריע של האיסלאם הנאצי מופעל ישירות על מוחות דעת הקהל העולמית. להיכנס לרצועת עזה בלי סיכול מקביל של נשק ההסתה האיסלאמו-נאצי - כמוה כמו לשלוח לקרב טנקים חסרי שריון
מאיר אלרן
סיכומי ולקחי שבוע הלחימה הראשון במבצע "עופרת יצוקה"
עו"ד אפרת בירן
בשעת חירום אין לפטר עובד הנאלץ להיעדר מעבודתו או להמנע מלבצעה עקב הוראה של פיקוד העורף או לצורך השגחה על ילדו
יוסי עבדי
מהו בדיוק כתב השיפוי שניתן לדירקטורים?    האם "חברה קשורה" יכולה לצאת כנגד גובה השיפוי המוצע על-ידי הדירקטוריון המקביל לה בחברה בת?    הן רציונאל החוק וכן כוונת המחוקק מביאים למסקנות ברורות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il