X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעונה זו ניתן להתחיל ולשתול ורדים יש לפזר קומפוסט לפחות פעם בשנה בחורף לאחר הגיזום או הקיטום אין צורך לבצע גיזום בכל חורף השקיית ורדים השתולים במיכלים צריכה להיות כל יום
▪  ▪  ▪
זה הזמן לשתול ורדים [צילום: יח"צ]

פתגם סיני עתיק אומר: "אם אתה רוצה להיות מאושר יום - גמור בקבוק יין, אם תרצה להיות מאושר שנה - קח אישה, אם תרצה להיות מאושר כל החיים - היה גנן".
בעונה זו ניתן להתחיל ולשתול ורדים. הורד, שפריחתו מסמלת אהבה ואצילות, דורש טיפול מסור ובתמורה מעניק שפע פרחים יפהפיים.
כיום ידועים מאות ואולי אלפי זני ורדים הנבדלים זה מזה במספר תכונות; ישנן מספר קבוצות המאופיינות בהתאם לאופי הצימוח, לגודל הורד ולמופע הפרחים: ישנם ורדים ננסיים ויש שיחים, יש מטפסים ויש משתרעים, יש בעלי פקע פריחה בודד ויש בעלי תפרחות.
זני הורדים הקלאסיים זקוקים ברובם לאחזקה גבוהה. כיום ישנם זנים חסונים ופוריים במיוחד שהם עמידים יחסית למחלות, דורשים פחות גיזום ואף מסתפקים בכארבע שעות שמש ביממה. ורדים שכאלה ניתן למצוא במגוון קבוצות הורדים:
א. בקבוצת כלאי התה: קבוצת ורדים גדולים, ריחניים ומתאימים לקטיף, נמצא את "ברון דה רוטשילד" בפריחה אדומה וניחוח נפלא, "פרידום" בצבע צהוב ושפע פריחה ו"ג'סט ג'וי" שצבעו כתום, ניחוח עז ולו פרח גדול במיוחד.
ב. בקבוצת הפלוריבונדה: המאופיינת בפרחים רבים על אשכול ובפריחה ממושכת, נמצא את אחד הזנים הפופולריים ביותר - "אייסברג", שלו ריח קל ופרחים לבנים והוא נחשב לעמיד במיוחד. הזן "מקרנה", הפורח כל השנה בפרחים אדומים עם 30-15 עלי כותרת וריח קל והזן "פוריה" בעל הפריחה הורודה היפהפייה.
ג. בקבוצת הורדים האנגליים: המאופיינת בניחוח מיוחד ובפרחים מלאים באופן יוצא דופן, נמצא את הזן "גולדן סלבריישן" שצבעו כתום וניחוחו משכר.
ד. בקבוצת ורדי הכיסוי: חובה לציין את "נהר האש" שכשמו כן הוא - משתרע ופורח בשפע פרחים אדומים כהים.
מספר טיפים לטיפול נכון בורדים:
  • קומפוסט - פיזור קומפוסט לפחות פעם בשנה בחורף לאחר הגיזום או הקיטום.
  • דישון - לפני האביב כאשר השיח מתחיל להתעורר ובסוף הקיץ כאשר מזג האוויר מתחיל להתקרר יש להצניע דשן בשחרור איטי המתאים לרודים או צמחים פורחים.
  • קיטום - בהתאם לסוג הורדים, יש לקטום לאחר סיום גל הפריחה. בזנים מסוימים ניתן לקטום אפילו רק פעם בשנה. בזנים מקבוצת הפלוריבונדה והננסיים ניתן לעשות קיטום אחיד ומהיר עם מגזמת.
  • גיזום - אין צורך לבצע גיזום בכל חורף! ניתן לבצע גיזום כל 4-2 שנים בהתאם לגודל השיח. בחורף שלא מבוצע גיזום יש לבצע קיטום נמוך וניקיון הורד וסביבתו.
  • השקיית ורדים בגינה - בימי הקיץ הורד מאבד 5-4 ליטר מים ליום. יש להשקות פעמיים שלוש בשבוע 15-8 ליטר להשקיה. להימנע מהשקיות קצרות מידי יום.
  • השקיית ורדים במיכלים - השקיית ורדים השתולים במיכלים צריכה להיות כל יום ויש להקפיד על יציאת מים מתחתית המיכל עם סיום ההשקיה, על-מנת להבטיח שלא תהיה המלחה של מצע העציץ.

מחברת המאמר הינה ציפי סלונר, ממשתלת סלונר בסתריה
תאריך:  06/01/2009   |   עודכן:  06/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב דניאל הרטמן
בעשורים האחרונים, השתנה האתוס הישראלי לאתוס "טוב לחיות בעד ארצנו"    . נוכל לשרוד ולהשיג את שאיפותינו הנשגבות ביותר רק כאשר כל אזרח ידע שהקשיים הפרטיים שלו נתפסים כקשיים של הכלל; מצוקתו היא מצוקת המדינה כולה. הנאמנות אינה בגדר מתנה שהאזרחים מעניקים זה לזה, אלא היא עמוד התווך של החברה עצמה
אפרים קם
אם בעקבות הצלחה צבאית ישראלית יתגבש מהלך מדיני שיביא לכך שהרשות הפלשתינית תזכה במעמד מחודש ברצועה – הדבר יתפרש כמכה לחמאס והמחנה הערבי המתון יזכה בהישג שיחזק את מעמדו מול הציר השיעי-רדיקאלי    תמונת התגובה הערבית למבצע
אורן לוי
אנחנו נמצאים בתחילת תהליך שבו האנושות מגלה כי היא מערכת גלובלית אחת    העולם השתנה וכך גם כללי המשחק. בעידן הגלובלי רק מערכת חברתית שמושתתת על עזרה הדדית ודאגה, בדיוק כמו במשפחה, תהפוך את האנושות למערכת מאוחדת ובריאה
ראובן לייב
את ראשו של נחש הצפע הטרוריסטי לא ניתן לגדוע בשדה הקרב
עו"ד עוז גדות
מעל לכל, המלחמה בעזה היא אשליה; היא אשליה של אפשרות להכרעה צבאית. היא אשליה של אפשרות להכרעה מדינית. היא אשליה כי לא רק שלא תביא להכרעה צבאית או מדינית, אלא שבסופה היא תביא להקמתה ההרואית של המדינה הפלסטינאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il