X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישנה כיום נוסחה: מזרחי = גורמט, ערבי = מבטא, שניהם ביחד = אין כניסה!
▪  ▪  ▪

גם אני כמו עמך ישראל צפיתי בפרקים הראשונים של "הישרדות". וגם אני, כמו חלקים מעטים מאוד לצערי, נפגעתי בשביל המשתתפת הערבייה-ישראלית, נסארין גנדור, שהודחה רק משום ש... ש... היא ערבייה. ואף אחד ושום נימוק, הגיוני ככל שיהיה, לא ישכנע אותי כי הדחתה לא לקתה בגזענות. נקודה.
נסארין, למי שצפה בפרק ההדחה כמוני, נאלצה לארוז את מזוודותיה ולשוב ארצה לאחר שרוב מוחלט מהמשתתפים בקבוצה שלה הכריע לרעתה. מי שהוביל את גל ההדחה היה בחור, מבוגר יחסית לאחרים, בשם גל. אותו גל, כנראה גזען מהסוג המכוער, ניסה להסוות את גזענותו בנימוקים "ענייניים": "היא שונה מהאחרים מנטאלית" הוא אמר וחזר על המנטרה הזו יותר מפעם אחת, כי כשחוזרים על שקר יותר מידי פעמים הוא "נהפך" לאמת, הלא כן?, ולא עניינו אותו העובדות הצרופות והפשוטות; לדוגמא, שנסארין היא צברית, בניגוד למשל לאנסטסיה שנולדה ברוסיה, ולכן דווקא המנטליות שלה שונה, אחרת. גם לא עניין את אותו גל, שנסארין אפילו לא קוראת ולא כותבת ערבית, בעוד שאנסטסיה דווקא מתקשה בעברית... גם העובדה שנתן בשבקין, שהוא קצין מג"ב (אוי לצה"ל אם אלו קציניו), לא חדל לרגע לעלוב ולבזות את נסארין, לא גרמה לאותו גל, אפילו כמחאה, לפעול להשארתה (של נסארין) לעוד שבוע אחד לפחות. נאדה. נייט.
מבחינתו של גל, הוא נוהר אחר העדר, לא מוביל אותו. וכך קורה איפוא, שמי שאמור להיות "המבוגר האחראי", זה שמקרין איפוק וסובלנות דווקא מתגלה כמוץ שבתבן.
לייצר פורמולה חדשה
ומעניין לעניין באותו עניין: בחודש מאי 2008 הגישו בני זוג תביעה לבית המשפט בירושלים נגד בעליו של מועדון "אייזן". לטענתם, הסלקטורים במקום מנעו את כניסתם למועדון ללא סיבה. לאחר שבית המשפט בחן את המקרה לגופו, הוא פסק לטובת השניים ואף חייב את הבעלים לשלם להם פיצוי בסך 17,800 שקלים. למה דווקא סכום זה? כי השניים תבעו בבית משפט לתביעות קטנות וזה היה אז הסכום המקסימלי.
בסצינת המועדונים בארץ רווחת לאחרונה יותר ויותר, למרות החוק המפורש, תופעת הסלקציה: סלקטורים בכניסה למועדון/פאב או וואט אבר מונעים את כניסתם של אלה המבקשים להיכנס! למה? כי הפרצופים העומדים לפניהם לא מוצאים חן בעיניהם. ומי בדיוק לא מוצא חן בעיניהם? לא צריך להתאמץ כדי לדעת. מדובר בדרך כלל במזרחיים, שניתן לזהותם על-פי הגורמט והשרשרת, ובבני מיעוטים, שניתן לזהות אותם על-פי המבטא. במילים פשוטות, ישנה כיום פורמולה (נוסחה): מזרחי=גורמט, ערבי=מבטא, שניהם ביחד=אין כניסה!
מניעת כניסתם של בליינים ללא סיבה הגיונית מתרחשת אצלנו כל יום ובכל מקום. לרוב המונעים הם סלקטורים מטעם מועדונים השייכים ל"לבנים", כאשר אלו הנאלצים לנגב את הרוק מהפרצוף ולשוב על עקבותיהם הם דווקא מזרחים/ערבים/דרוזים.
אני בעשור החמישי לחיי וטרם נתקלתי באשכנזי שהתלונן על כך שסלקטורים מנעו ממנו כניסה למועדון. גם לא אשכנזים שקוראים להם עמיר מולנר או זאב רוזנשטיין. גם לא פפא רוקנשטיין ושץ פלום. לכן הכעס שלי הוא על המועדונים אמנם, אבל הכעס העוד יותר גדול שלי הוא דווקא על הסלקטורים, שרובם אגב הם מזרחיים, על כי הם "רק ממלאים אחר ההוראות".
לכן הגיעה העת לכסח את פורמולת "השחור" עם הגורמט - אאוט, "הלבן" עם הרולקס - אין.

תאריך:  06/01/2009   |   עודכן:  06/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לכסח את פורמולת "השחור" עם הגורמט
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שם יש גזענות והכיבוש משחית, ל"ת
נכון? ויחי הגאים  |  7/01/09 03:36
2
מספיק להתבכיינות
מזרחי  |  7/01/09 20:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לבנת שאובי
פסיכודרמה היא צורת טיפול בה מביא התלמיד קושי או חרדה אל הקבוצה    אז בוחר הוא את משתתפי הקבוצה שיציגו את החרדה    כתוצאה מכך נוצר עיבוד של הקושי או החרדה וחלה תחושת שחרור ושלווה
ד"ר אברהם בן-עזרא
את שגיאתם הטיב לבטא נשיא המדינה, שלא הבין כי אפילו הריגת משפחותיהן של כנופיות הטרור, לא תמנע מהן להמשיך במעשיהן
עו"ד דב אבן-אור
לא ייתכן כי העם היהודי, יהא העם היחיד בעולם, שיידרש לסכן את קיומו, רק כדי לרצות אינטרסים אנוכיים ו/או מסחריים של מדינות אחרות, ובפרט דיקטטורות ומדינות שאין בינן ובין דמוקרטיה - דבר וחצי דבר
פרופ' מל רוזנברג
ב-70% מהמקרים ריח מהפה נובע מהלשון ובשאר המקרים הסיבה היא שחזורים לקויים של כתרים, סתימות, תותבות או דלקת חניכיים    השתמשו במנקה לשון והימנעו מהתייבשות
ציפי סלונר
בעונה זו ניתן להתחיל ולשתול ורדים    יש לפזר קומפוסט לפחות פעם בשנה בחורף לאחר הגיזום או הקיטום    אין צורך לבצע גיזום בכל חורף    השקיית ורדים השתולים במיכלים צריכה להיות כל יום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il