X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שיקולי המלחמה הפטריוטיים נחשבים כמקדמי בחירות, וזה בסדר, לטעמי
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
מי פילל שתושבי באר שבע ואופקים, קריית גת וקרית מלאכי, אשדוד ויבנה ירוצו למקלטים "תוך 30 שניות", ולא ינטשו את עירם? ומי מילל שהקולות הבוקעים ממקלטים אלו הם "אנחנו חזקים. המוראל גבוה. ברוך השם"!

המבצע הצבאי בעזה וסביבותיה גובר ומחייב להפנות את נקודת המבט דרומה. נדחה איפוא את עסקי הבחירות ונעלה על הכוונת ועל נס את שוכני הדרום ואת מבצע 'עופרת יצוקה' המתחולל שם בעוז, בעת כתיבת השורות.
עיתוי הבחירות לשבח
בנקודת הזמן שבה אני כותב התותחים והטנקים החלו רועמים, ובעקבותיהם הרגליים, לאחר שבוע שבו חיל האוויר הפליא מכותיו והבריח את המרצחים, שנותרו בחיים, אל מחילות אפלות ונקרות עפר. "נחש ינחש איש אשר כמוני" (ויגש מד, טו) כי יפעילו עלינו לחצים דורסניים באמצעות כלים מדיניים כבדים. ומה יקרה? בדרך הטבע הייתי מסיים בעוקצנות מושחזת: "אני בטוח שנכָנע! ה'עולם' לא יניח לנו לסיים את המלאכה... מנהיגי המדינה הססניים כדרכם ותמיד נסוגים בטרם עת...". ולא ה'עולם' בלבד - גם ה'מוזות' בתוכנו, אנשי הרוח והמצפון השמאלי, כבר נובחות כנגד התותחים ומתחילים להכות ב(עמוס)עוז על החזה ההומניטארי.
האם נתקפל? האם ניתן לדרקון הטרור לחמוק שוב?. אני מתפלל ומנחש כי הפעם לא! הפעם נמשיך בנחישות למיגור שלטון החמאס ולהשבת כוח ההרתעה לצה"ל. על מה בנויה תיאוריה חריגה זו? על ה...בחירות הקרבות והולכות, ועל הרשת המשפטית לתוכה נקלע ראש הממשלה, וסליחה על הציניות.
נראים הדברים כי שיקולי הבחירות מפעמים בקרב כל אישי המדינה, מקבלי ההחלטות הצבאיות והמדיניות. הפעם - כך נראה - השיקולים הפטריוטיים נחשבים כמקדמי בחירות, וזה בסדר, לטעמי. שר הביטחון ושרת החוץ מתנגחים קשות במערכת הבחירות, ומתחרים על הכתר של 'משקיט הדרום'. גם ראש הממשלה מעוניין להתעטף באיצטלת מנצחים, וזרי דפנה עלולים להיטיב עימו בתא הנאשמים. רק שהנשיא לא יתערב...
אבוי אם 'שיקולי בחירות' ישמשו עילה לפתיחת מלחמה. אוי לנו, ושר ההיסטוריה עוד יוכיח, שה'הינתקות' האומללה הבשילה על-רקע המלכודת המשפטית אליה נקלע ראש הממשלה דאז. תוצאותיה מדברות אלינו יום-יום בשפת רקטות וטילים, והיוזם רם המעלה אומנם נחלץ מתא הנאשמים לבית-דין של מעלה אך שם הוא עדיין ממתין... מכל מקום, משפרצה מלחמת 'עופרת יצוקה' - שאין מוצדקת ממנה - אין לי דבר כנגד התמשכותה והתעצמותה גם משיקולי בחירות.
כולנו שדרות!
בימי נערותי נמנינו וגמרנו במושב חברים לספסל לימודי 'מולדת' כי "המקום הכי-הכי רחוק מגבולות האויב הוא באר שבע". וזה נכון 'על הנייר'. כשהתבגרנו, קלטנו והפנמנו את סיסמת מלחמת העצמאות הפטריוטית: "כל הארץ חזית כל העם צבא". כשלמדנו בישיבה את סוגיית "עיר הסמוכה לסְפַר" (ובלשון ימינו: 'עוטף ספר') הרחבנו בהשראת רבנינו את היתר חילול השבת למניעת חבלת אויב כתקף בכל ערי הארץ ומושבותיה, שהרי "כל הארץ חזית". ואדרבה, שר הפרדוקסים קורץ לנו באירוניה כי אם יש מקום בטוח יחסית מטילי גראד, הוא הקרוב ביותר לריכוזי ערבים, ביש"ע למשל.
מי פילל שתושבי באר שבע ואופקים, קריית גת וקרית מלאכי, אשדוד ויבנה ירוצו למקלטים "תוך 30 שניות", ולא ינטשו את עירם? ומי מילל שהקולות הבוקעים ממקלטים אלו הם "אנחנו חזקים. המוראל גבוה. ברוך השם"! אכן, צדק ראש הממשלה שאמר כי הכל יקום ויפול על איתנות העורף! הבה נעטוף בחיבוקים את עוטף-עזה, ואת כל הרשויות וארגוני ההתנדבות היוצאים מכליהם לסייע ולהרים ראש. וכמובן-כמובן לתושבים היקרים, מבוגרים וילדים. "כולנו שדרות"!
תקשורת לשעת חירום
אי-אפשר לסיים בלי הערה לתקשורת; הצפת כל שעות השידור במלל אינסופי של פרשנות ופרשני-פרשנות, נתחנים ונתחני-נתחנים - איננה תורמת לא למוראל ולא לעצבים. להיפך! הגיעה העת כי התקשורת (מי זה?) תיערך בעוד מועד לשידורי רדיו וטלוויזיה לשעת חירום. אני מסכים עם המגמה לבטל חלק מלוח השידורים השוטף כ'בלתי מתאים' ו"איך אפשר לעסוק בזה בימים טרופים אלו"? מאידך, יש להכין מלאי של תוכניות וסרטים רציניים קמעה, פטריוטיים קמעא, ניטראליים קמעא, ולא לשַקע את כולם בבליל-בבלת דיווחים ופרשנויות מלומדות "שהרי צריך לומר משהו".

תאריך:  08/01/2009   |   עודכן:  08/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלחמה מתמשכת משיקולי בחירות, וטוב שכך!
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עופרת יצוקה: "ע – י"
דן הרפז  |  9/01/09 07:00
2
אחרית הימים
דן הרפז  |  9/01/09 07:05
3
המשך
דן הרפז   |  9/01/09 08:41
4
המלחמה נמשכת כדי לבטל הבחירות
/םףדג  |  10/01/09 14:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפאל בוכניק
התמונות המייצרות בתודעה הבינ"ל דימוי עויין ודמוני של ישראל - נשארות ללא מענה ראוי מצד ההסברה הישראלית חסרת המעוף    צה"ל לא פונה לאמצעי הפשוט והיעיל ביותר שיש ברשותו: רדיו בשפה הערבית לשידור לאוכלוסיה האזרחית הנמצאת בעזה
ד"ר יובל ברנדשטטר
הרתעה מושגת רק על-ידי גירוש האוכלוסיה שממנה יוצא הטרור מן השטח שממנו היא מפעילה את הטרור!
טל רבינוביץ'
אהוד ברק, מהנמנים על מחדלי 8 השנים האחרונות, בחר ממש ברגע האחרון לצאת למלחמה מוצדקת מתבקשת ונכונה שהייתה יכולה להימנע לו היה חושב ונוהג אחרת ב-8 השנים האחרונות
אלי אסף
אינסוף מידע סותר מתוך אינסוף כיוונים מנוגדים לתוך אינסוף מוחות שונים שאינם מסוגלים לעכל עוד מה אמת ומה שקר, מה רצוי ומה דחוי, מה טוב ומה רע, אפילו לפי תפיסתם שלהם, הצפת המידע הובילה לאובדן הידיעה
דמיטרי רייזמן
בשעות משבר, הערכים "הישנים" הם הערכים היחידים בני הקיימא, אשר למענם יהיו אזרחי ישראל מוכנים להגן על המולדת במסירות-נפש. ללא המוכנות הזאת העם נידון מראש לתבוסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il