X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם לאחר שהוכה בשטח על-ידי צה"ל, שוק על ירך, עדיין בועט החמאס בבונקרים שבמעבה האדמה. הוא גם הצליח לדכא את הפתח, אליו הוא מתייחס כמשת"ף ישראלי
▪  ▪  ▪

גם לאחר שהוכה שוק על ירך, עדיין חי החמאס וקיים. מנהיגיו המדיניים אומנם נעלמו מהשטח וירדו למחתרת, אבל זרועו הצבאית כמעט שלא נפגעה. אפילו צה"ל מודה בעצמו שלא ניתן לחסל את ארגון הטרור בשדה הקרב. 60 אחוז ממשגרי הרקטות שלו אומנם חוסלו על-פי ההערכות, אבל עדיין נותר לו כוח-שיגור לא-מבוטל, מה גם שאת חסרונם של הטילים שהושמדו ניתן תמיד למלא ממאגר קיים ובחסות המנהרות.
מסמך צה"לי פנימי מטיל ספק אם ניתן בכלל להביא לשינוי שלטוני ברצועה באמצעות הפעלת כוח צבאי. ראש אגף מבצעים במטכ"ל, אלוף טל רוסו, סבור כי מהלכי הכוח של ישראל עשויים, אומנם, לשפר את הלחימה בטרור, אבל יחד עם זה הם עלולים להביא לחיזוק האלמנטים הקיצוניים. לדעתו, רחוק, עדיין, צה"ל מהיכולת לממש את מצבי הסיום הרצויים לו בהקשר לרצועת עזה, ובוודאי שלא עלה בידיו להפיל את שלטון החמאס.
חוגי מודיעין בצה"ל משוכנעים כי בחברה הפלשתינית מתקיים, זה מכבר, תהליך מתמשך של התפוררות השלטון המרכזי של הפתח, וכל הסימנים מעידים שהרשות הפלשתינית, בראשותו של אבו מאזן, תיהפך לרשות איסלאמית בראשות החמאס. למעשה, כבר דחק החמאס את רגלי הפתח והשתלט על הרצועה.
ובינתיים לא נראה אפילו צל של סיכוי להסדר בין השניים. כבר כיום ברור שאבו מאזן אינו מסוגל לאכוף את המהלכים הרצויים בזירה הפנים-פלשתינית, וכל ניסיון מצידו לממש את כוחו, ייתקל בהתנגדות נמרצת של החמאס.
שליטת החמאס
ההערכות בישראל הן שהחמאס, אף שאיבד מכוחו, מתעקש להמשיך בלחימה והפסקת אש אינה מעניינו. יש לזכור כי ההחלטות בחמאס אינן מתקבלות על-ידי פוסק יחיד, אלא בהתייעצות קבוצתית בין גורמי הכוח השונים, כמו ההנהגות המדיניות בדמשק ובעזה והזרוע הצבאית ברצועה.
מסתבר שהחמאס שולט, עדיין, ביד ברזל ברצועה. הלחימה סיפקה לו הזדמנות לחסל אנשי פתח ומשת"פים. עוד מתחילת ההתקפה האווירית של צה"ל על רצועת עזה, נקט החמאס צעדי דיכוי נגד גורמים המסכנים, לדעתו, את ההתנגדות למתקפה הישראלית, את שלטונו ואת המוראל הציבורי. יעדיו הם אנשי פתח, מורשעים או חשודים בשיתוף-פעולה עם ישראל. הוא יורה ברגליהם, מבצע בקירבם מעצרי-בית ומחרים מהם טלפונים סלולריים. הוא אפילו מוציא להורג אנשים שתוארו כמשתפי פעולה ושהודו בעצמם כי המידע שמסרו לשב"כ הוביל להריגת פלשתינים, או כאלה שכבר נידונו למוות בבית משפט צבאי פלשתיני. ההוצאות להורג מבוצעות בחשאי. ברפיח, למשל, הן נערכו במכולה, שהוצבה באזור שבו הייתה בעבר התנחלות רפיח-ים. אתרי אינטרנט, המזוהים עם הפתח, אינם מסתירים זאת ומפיצים בעצמם מידע מפורט על הפגיעות באנשיו. לפי החמאס, נועדו צעדי הדיכוי למנוע את שיתוף הפעולה והסיוע לאויב.
על-פי מקורות ערביים, לבושים אנשי החמאס בבגדים אזרחיים, זקניהם מגולחים כדי שלא למשוך תשומת-לב, והם נוהגים להתחכך בין האנשים כדי לעקוב מקרוב אחר מעשיהם ותגובותיהם.
ובינתיים, ככל הנראה, ימיו של אבו-מאזן כמנהיג הרשות הפלשתינית, ספורים. הוא עצמו כבר רמז שבכוונתו להתפטר כל אימת שצה"ל יעמיק את כניסתו לרצועה. הוא גם אינו מסתיר את חששו מפני השתלטות החמאס על הרשות, שתביא בכך גם את הקץ לשלטונו.

תאריך:  10/01/2009   |   עודכן:  10/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
שרי המטבחון דמו השבוע למשולש שווה שוקיים שנאלצים לחיות בכפיפה אחת לקבל החלטות משותפות, אך לאמיתו של דבר ראשם נתון כבר לקלפיות הממתינות להם בעוד חודש בדיוק    הערת אזהרה (18)
עמוס גורן
הכרתו הפוליטית של פרופ' סטארברייט חייבה אותו לפעול לעצירת המלחמה ולסיומה בהסכם פשרה, על-פי משנתו של צ'מברליין, ולא בהכנעת האויב בלא תנאי, כפי שדרש צ'רצ'יל
עדו שטרנברג
גם לאור המשבר הכלכלי הגלובלי, נותר בעינו העיקרון שעל מנהלי המגזר הפרטי לנהל ארגונים שנועדו להביא רווח כלכלי, ועל מנהלי המגזר הציבורי לטפל בארגונים שמטרתם אחרת
ד"ר מוטי גולן
היבט נוסף במושג "ברכותיו של יעקב" לבניו טרם הסתלקותו לגנזי מרומים
ענבל בר-און
בעתירה שהגישו לבג"צ ארגונים לזכויות אדם נטען: בעזה אין מים, וגם כשהיו מים, אלו היו מים שמנוניים ומלוחים    כוחות צה"ל ירו באמבולנסים על-אף שלא נטען כי מחבלים מסתתרים בהם    ראיון עם עו"ד פאטמה אלעג'ו מעדאללה (חלק א')
רשימות נוספות
תוכנית חדשה: הצבת כוחות בינלאומיים  /  רובי שטיינברג
3 נפצעו מפגיעת גראד באשקלון  /  יואב יצחק
חמאס וצה"ל הורידו הילוך  /  רובי שטיינברג
האיסלאם - העקרונות שמובילים את מאמיניו  /  רחל היינה
אף נוצרי לא צייץ  /  עו"ד דב אבן-אור (אטשטיין)
חסלו את החמאס - או רדו מהבמה  /  יוסי צור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il