X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בהבדל ממערכות קודמות, שום מפלגה לא יכולה להבטיח הפעם לבוחריה הרים וגבעות. אפילו העיתונות, שמשגשגת בימים שכאלו, נאלצת להדק עכשיו את החגורה. הנה מה שעשו לכולנו המיתון והמלחמה
▪  ▪  ▪
תם עידן השפנים
במערכות הבחירות הקודמות לא היססו המפלגות ליצור קמופלאג' למציאות הממשית. הבטיחו אז מכונית לכל פועל, מחשב לכל תלמיד, מילגת-לימודים ואפילו דירה בתנאים מופלגים לחייל משוחרר. רק תנו להן לעלות לשלטון והכל ישתנה לטובה. אבל, אללי, כשהן עלו, התברר שהכל לא היה אלא עורבא פרח

אין כמו תקופה של טרום-בחירות כדי להכניס את ציבור הבוחרים למעגל מסחרר של הבטחות מפליגות ומרקיעות-שחקים. מפלגות הקואליציה, מחד, והאופוזיציה, מאידך, יודעות אז להתחרות ביניהן מי מהן תצליח להמטיר עליהם את גשם הברכה שלהן - הכל כדי שהבוחר יתן בהן את אמונו. אלא שהניסיון מלמד שהמדובר, בדרך כלל, באחיזת עיניים. בסופו של דבר מתברר כי להבטחות הוורודות של ערב הבחירות אין שום אחיזה במציאות שלאחריהן.
בשונה ממערכות הבחירות הקודמות, לא יכולה הפעם שום מפלגה להבטיח הבטחות שכאלה. המיתון, כמו המלחמה, עשו את שלהם. מן המצב הקיים לא ניתן לעשות אידיאיליזציה, וכשהכל מצטייר בשחור - אין, בשום פנים ואופן, מקום גם לצבע ורוד.
במערכות הבחירות הקודמות לא היססו המפלגות ליצור קמופלאג' למציאות הממשית. הבטיחו אז מכונית לכל פועל, מחשב לכל תלמיד, מילגת-לימודים ואפילו דירה בתנאים מופלגים לחייל משוחרר. רק תנו להן לעלות לשלטון והכל ישתנה לטובה. אבל, אללי, כשהן עלו, התברר שהכל לא היה אלא עורבא פרח.
תחזיות שחורות
לא הפעם. אם במערכות הבחירות של העבר קמו להם קוסמים, שלא היססו לשלוף שפנים מן הכובע - מתחוור עכשיו שפשוט אי אפשר. כשאין כסף, כשאין עבודה וכשצריך, במפורש, להדק את החגורה עד כמה שאפשר - אין גם קוסמים.
בשונה ממערכות הבחירות הקודמות, אין הפעם אפילו מפלגה אחת שתעז לשלוף שפן מן הכובע. במיתון מחריף ועם פצעי מלחמה, אי אפשר ללקק דבש. בוודאי לא בשדה הכלכלי. אז לא רק שלא מבטיחים הפעם עבודה - גם רווחה כלכלית אינה נראית באופק. אפילו האופק הביטחוני אינו מבשר טובות. במקרה הטוב, לוטה האופק ערפל בלבד, ובמקרה הרע, לא רק שהמצב לא מבשר טובות - הוא, אפילו, יורע.
עם תחזיות שחורות שכאלה לא עשויה שום מפלגה - בוודאי לא מפלגת-שלטון - להתכחש למציאות המרה. אל מול הפגיעה הקשה בתעסוקה השוטפת ואל מול גל הפיטורים הצפוי, אין היא מסוגלת להבטיח עבודה, ושדה הקוצים לא יוכל להפוך, כבמטה קסם, לגן של שושנים.
אירוניה של הגורל היא שבמערכת הבחירות הנוכחית אוכלת העיתונות הכתובה מרורים, בעוד שבמערכות הקודמות היא ליקקה דבש. במקום שפע של מודעות והגדלת הכנסותיה, שמהן נהנתה בעבר, היא נאלצת עתה, נוכח הצמצום בפירסומיה, להדק את חגורתה. התוצאות העגומות כבר נראות בשטח: משכורות עובדיה מצטמצמות, ולא מעטים מהם אף מוצאים עצמם מחוץ למעגל העבודה.

תאריך:  13/01/2009   |   עודכן:  13/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אופיר פלק
הציבור יזכור את המעטפות, המכרזים, העטים והבתים    בסוף העם יבחר - כי ככה זה בדמוקרטיה
עו"ד טל קדש
הימורים יכולים למכר ועל כן החוק מגבילן    המחוקק מאפשר לחברות מסחריות לקיים הגרלות    לאור תכליתן הציבורית של עמותות, מדוע לא תתאפשר גם להן עריכת הגרלות כמשאב כספי?
גדי גולן
גדי גולן, חבר קיבוץ חולתה בגליל העליון - קיבוץ שהופרט לפני מספר שנים, מספר על התנהלותה של חברת 'מי-רם', חברת החשמל של הקיבוצים    על הדיווחים הבעייתיים ועל החיובים הנוספים
לבנת שאובי
לבנת שאובי ממרכז תקשורת שדרות, התלוותה במשך יום שלם למתנדבי ארגון לב אחד, פגשה מתנדבים רבים ושמעה מהם על פעילותם המגוונת למען התושבים, על ההורים שרוצים שיחזרו אל הקן הבטוח וגם על החוויות הלא שגרתיות בעיר המוכה
ד"ר יוחאי סלע
עד להפיכה של החמאס ביוני 2007, רצועת-עזה נשלטה בידי כ-40 כנופיות שהטילו מורא ופחד בתושבים    במקומות אחדים נאמר כי עזה נהפכה לסומליה על כל המשתמע מכך, אולם עזה מעולם לא הייתה משהו באמת שונה, שכן בעיותיה הן בעיות יסוד היסטוריות הנובעות מחוסר לכידות פוליטית ולאומית
רשימות נוספות
המאבק על הבית הלאומי  /  עידן יוסף
המפלגות הערביות: נחרים הבחירות לכנסת  /  איציק וולף
המלחמה טובה או רעה לקדימה?  /  יואב יצחק
שרת חוץ - תפקיד לא נחוץ  /  עו"ד משה גולדבלט
ברק בעמדת זינוק  /  אברהם גל
מבצע "קלפי מוצקה"   /  אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il