X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הראיון עם חאלד משעל (דמיוני כמובן) מחדד את השאיפות והרצונות של החמאס לאור מצבם העגום ברצועת עזה כתוצאה מ-18 ימי לחימה קשים, ומבהיר מדוע ההברחות הינן החמצן שבלעדיו אין תקומה לחמאס
▪  ▪  ▪
אין עם מי לדבר. משעל [צילום: סקיי ניוז]
 שמות קשורים
  חאלד משעל

המלחמה בעזה מתקרבת בעת כתיבת שורות אלו ליומה ה-20, כאשר איך תיגמר המלחמה בעזה - כלל לא ברור. הלחץ הבינלאומי על ישראל להפסיק את ההפצצות הולך וגובר, ומעמדה בעולם הולך ונשחק. האם הירי מעזה ייפסק? האם הברחת הנשק ממצרים תיעצר? האם החמאס "למד לקח", או שחומות השנאה והאיבה רק הוגבהו עקב ההרס והחורבן והריגת מאות אזרחים חפים מפשע?
הזדמן לי לשוחח עם חאלד משעל, ראש הלשכה המדינית של החמאס במשרדו בדמשק, מוקף באבטחה כבדה, ולא לפני שנבדקתי בקפדנות יתרה ולדבר עימו גלויות ובלי משוא פנים על המלחמה ותוצאותיה (הזוי כמובן).
אני: "שלום לאדוני, ראש הלשכה המדיני של החמאס. מדוע שלא תפסיקו פשוט את ירי הטילים לחלוטין ואז מדינת ישראל, כפי שהבטיחה, תפסיק את המבצע המתגלגל וייפסק ההרג האין סופי?"
משעל: הפסקת האש מצידנו תהיה רק בתנאי שתתקבל הסכמה שישראל תסיג את כוחותיה מרצועת עזה וייפתחו המעברים, כולל רפיח, וייפסק המצור האכזרי והמחניק. הרי זה מה שרצינו ודרשנו כל הזמן ואנחנו לא שומעים שישראל נאותה לכך, לכן הירי מצידנו יימשך.
אני: אנא, אמור לי בכנות, למה בעצם הובלתם את המהלך של ירי הקסאמים במשך שמונה שנים לעבר ישוביי הדרום כאשר אנו גם פינינו את כל ישוביי קטיף במהלך שנים אלו?
משעל: היות ומטרתנו המוצהרת על-פי אמנת חמאס היא להוביל מהלכי התנגדות שיביאו להחלשת כוח עמידתכם בארץ ששייכת לנו, בחרנו בדרך של ירי טילים על שדרות וישוביי הסביבה כדי להתישכם ולהביא אותכם לעזוב חבל ארץ זה. לא ציפינו שישראל אחרי שמונה שנים ואחרי מלחמה כושלת כמו מלחמת לבנון השנייה תגיב בעוצמה זו. במבט לאחור, ייתכן ומתחנו את החבל יותר מדי, היינו צריכים להמשיך את התהדייה עוד שנה או שנתיים, ואז להיות מוכנים לסיבוב מלחמתי כזה.
אני: אתה לא שומע את זעקות השבר של התושבים ברצועת עזה עד כאן ולא מרחם עליהם?
משעל: כל עוד התוקפנות הציונית נמשכת וממטירים אש על תושבי הרצועה הגיבורים, לא נסכים להפסקת אש. אומנם התנגדות שלנו לישות הציונית ספגה מהלומות קשות, אך אנו מחזיקים מעמד ועובדה, למרות מכונת המלחמה שהציונים מפעילים נגדינו באוויר, בים וביבשה - אנו ממשיכים לתקוף את ישראל בטילים ובטווח יותר גדול.
אני: אנחנו שומעים גם קולות מצד התושבים שאתה מוליך אותם לקטסטרופה, הרי מה שתשיגו בעוד כמה ימים אתם יכולים להשיג עכשיו. לא חבל על ההרס והחורבן?
משעל: אנחנו עוד לא מיצינו את כל כוחות הזרוע הצבאית, היא בכלל לא נשברה. עוד נכונו לציונים הפתעות ואבידות קשות ומוטב שיגיעו עמנו להסדר הפסקת אש לפני שיהיה מאוחר מדי.
אני: אנו שומעים שיש חילוקי דעות ביניכם כהנהגה המדינית של החמאס ובתוככם לבין מנהיגי החמאס בעזה. גם ראינו את הופעתו הנדירה והמוכה של איסמעיל הנייה, אז מה יהיה, האם זה לא הזמן המתאים להסכים להפסקת אש לפני שתהיה קטסטרופה טוטאלית בעזה??
חאלד: את עניין חילוקי הדעות אתם הציונים מלעיטים את התקשורת, אנחנו די מאוחדים בתפיסת ההתנגדות שלנו כלפי הישות הציונית שצריכה לעבור מן העולם. במקביל, העולם מתחיל להתעורר כנגד הזוועות המבוצעות בעזה ומתחילים להפעיל את הלחץ על ישראל, וגם מדינות ערב והרחוב הערבי עוד מעט יתעוררו ויתנו לכם את האינתיפאדה שלישית אשר תהיה קשה ביותר לישראלים.
אני: מדוע אינכם מסכימים ליוזמה המצרית האחרונה המדברת על הפסקת אש מיידית, הסגת הכוחות ופיקוח אירופאי ומצרי על המעברים?
חאלד: המצרים הכזיבו אותנו כאשר הם תמכו בעמדת הציונים, ולכן לעולם לא נראה בהם מתווך הוגן. היוזמה שלהם מדברת על כך שבמקביל להפסקת אש, יימנעו ההברחות, המעברים יהיו בפיקוח בינלאומי ומצרי, ולא נסכים לכך. אם אכן כך יהיה, נראה גם בהם כוח כובש ונלחם בו, אלא אם במקרה הטוב ייקבע שאנו נהיה חלק ממנגנון הפיקוח.
אני: אז מה אתה מציע, איך ניתן ליצור קודם כל הפסקת אש?
חאלד: פשוט מאד, הפסקת אש כללית מצד הכוחות הציונים, נסיגת הכוחות ופתיחת המעברים ובראשם מעבר רפיח ותראה - הפלא ופלא נפסיק את ידי הטילים. שיהיה ברור - הניצחון הוא ממילא שלנו, כי אנו ממשיכים להמטיר עליכם ולעריכם טילים למרות המכונה הצבאית האדירה שהופעלה נגד עמנו.
אני: היכן באמת שורש הבעיה?
חאלד (בביטחון רב): אסביר לך בתמציתיות. דרכינו היא דרך ההתנגדות לישות הציונית זאת אמנת החמאס. לא ניתן להעבירה מן העולם, לכן הדיבורים על התמוטטות החמאס מצחיקה אותנו, דרך ההתנגדות כוללת שימוש בכל האמצעים הלגיטימיים להשגת מטרותינו והיא השבת האדמות הכבושות בכל ארץ ישראל .אם יסגרו לנו את המעברים באופן הרמטי כפי שאתם מתכננים, לא נוכל להגשים את מטרתנו ללא אמצעים שאנו מבריחים בסיוע אירן וגורמי אהדה איסלאמים נוספים שלא חסרים, זה החמצן שלנו בלעדיו ניחנק וניבול, ואז באמת החמאס ללא מטרותיו עשוי להעלם מהמפה ולכך לא נסכים לעולם. וכי מה חשבת, שהחמאס אחרי המלחמה הזו יתחיל לעסוק כישות ממלכתית עירונית ותתחיל לטפל ולעסוק במים, ביוב ומתן שרותים לתושבים ותזניח את אמנתה ומטרתה?לעולם לא.
אני: חאלד אנא, עצום לרגע את עיניך, ודמיין לך שיש בינינו הסכמה לשקט ושלווה לתקופה ארוכה מאד. המעברים יפתחו, יהיה פיקוח בינלאומי על המעברים לרבות מעבר רפיח, הרשות הפלשתינית תשתלב בפיקוח על המעברים הצפוניים, האירופאים והאמריקנים ישאו בהוצאות שיקום ההרס ברצועה, ייערך הסכם על בסיס שתי מדינות לשני עמים כאשר אתם בהחלט משולבים בה. יקוים מסדרון יבשתי למעבר מעזה לגדה המערבית, יבנו נמלי ים ואוויר, תהיה תנועה של עובדים מהרצועה לעבוד בישראל, ויחלו שנות פריחה ושגשוג כלכליים לכל תושבי הרצועה עזה ויהיה טוב לכולם, האם באמת לא היית רוצה בכך?
חאלד: אני מוכן לכך, אך בשלבים ובתנאי שזכותנו הלגיטימית להיאבק על החזרת שטחי מולדת לא תיפסק.
נפרדנו לשלום ובלחיצת יד, אך הבנתי שאין עם מי לדבר, ולכן מצאתי שיש הצדקה בהמשך הלחימה, הכיתור והכתישה עד שהחמאס יתמוטט, וכאשר זה יקרה וככל שזה יקרה, כך צפויות הרבה שנות שקט למדינת ישראל.

הכותב הינו סופר ופובליציסט.
תאריך:  14/01/2009   |   עודכן:  15/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחד על אחד - ראיון עם חאלד משעל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נפרדנו בלחיצת יד? ל"ת
אנכי  |  16/01/09 06:29
2
הפגישה עם חאלד משעל
גרשון אקשטיין  |  16/01/09 09:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
המשך יכולת הירי על מערב הנגב פירושה, שמלחמת 'עופרת יצוקה' עדיין לא השיגה את יעדה    אבל לא רק סיום הירי יסמן את הנצחון המיוחל - גם חיסולם של כמה מנושאי השמות המוכרים לכל אזרח בישראל ובראשם איסמאעיל הנייה
ד"ר צ'לו רוזנברג
מבצע 'עופרת יצוקה' הגיע לשלב הקריטי שלו    ישראל חייבת להגיע למצב שבו ההרתעה תמנע חזרה לסטטוס קוו אנטה, היינו טילים על ישראל    ההרתעה הייתה תמיד מרכיב יעיל יותר מאשר הסכמים כתובים
ד"ר חיים משגב
ההכרעה בשאלת פסילתן של הרשימות הערביות מן ההתמודדות לכנסת, נמצאת בידיה של דורית ביניש, שכן היא זו שתקבע את הרכב השופטים שידון בעתירה    היא תצטרך להתייצב קבל כל העם ולומר היכן היא נמצאת: האם היא מאמינה ביהודיותה האינהרנטית של מדינת ישראל או האם אהדתה נתונה לאלה הפועלים נגד המדינה
ד"ר יחיאל שבי
מטרתן של שתי בל"ד ושל רע"מ-תע"ל זהה היא: השבת פלשתין לבעליה החוקיים וכל השאר זה שימוש בניואנסים להשגתה    תנועות אלו קוראות לפגיעה בזכותו של עם ישראל למדינה בארצו
גורי גרוסמן
לאולמרט מטרה סמויה נוספת שהס מלהזכירה בפומבי והיא: להעביר את עזה כפרי בשל על כידוני חיילי צה"ל לידי אבו מאזן וחבר מרעיו, בתקוות שווא חדשה, שהם יקימו לצידה של ישראל מדינה פלשתינית רודפת שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il