X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רני רהב היחצ"ן הלאומי מוזעק באישון ליל למשרד ראש הממשלה כדי לגבש ביחד עם מנהיגיו של העם הזה את ההסברה הלאומית להרג ילדים הי, למה לא, הוא יודע להסביר הכל, לא?
▪  ▪  ▪
היחצ"ן הלאומי מתייצב לדגל [צילום: בוצ´צ´ו]

מי שמוסר את ההסברה של ענייני חיים ומוות בידי פרסומאים שבדרך כלל מסבירים מדוע משחת השיניים של הלקוח שלהם טובה יותר מזו של המתחרה, ויום לאחר מכן יכולים להסביר למה דווקא המשחה של המתחרה טובה יותר, כי בינתיים הוא הפך להיות לקוח שלהם, והלקוח שלהם הפך להיות לקוח לשעבר - שלא יתפלא אחר כך שמתייחסים להסברים שלו כאל סיסמאות ריקות מתוכן. יש להן נשא, אבל אין להן נשוא.
מי שחושב שמי שמוכר ביום-יום טלוויזיות או מיקסרים, יידע לשווק טוב גם השלכת אלפי טונות של חומר נפץ ארוז בפצצות על אוכלוסיה אזרחית, ויידע להסביר את ההיגיון שמאחורי אלימות בקנה מידה שרואים רק במלחמות הגדולות בהיסטוריה - שלא יתהה אחר כך היכן טעה.
מי שחושב שיחצ"ן שמשגר כדבר שבשגרה הודעות לעיתונות בעניין מינויים חדשים, או פס ייצור חדש, או תוצאות מצוינות של הרבעון האחרון של הקונגלומרט שהוא עובד בשבילו, יידע גם להציג לעולם באור חיובי ילדים כרותי איברים, שפוכי מעיים, ושלוליות דם - מביא על עצמו את הצרה.
מי שחושב שהשילוב של הפעלת יצרני מסרים של יחסי ציבור לצד סגירת המלחמה בפני התקשורת, והפיכתה לאירוע שהציבור בארץ ניזון בעניינו רק מתעמולה צבאית, בעוד שהעולם כולו ניזון בעניינו מדיווחים מחתרתיים ואמינים מהשטח - הוא שילוב מנצח, שלא יתפלא שהעולם כולו נגדו.
חומרי ניקוי להסרת הדם
אבל ככה זה פה. מדינת הפרטאצ'. מדינת השואו-אופ. מדינת הרייטינג. מדינת האח הגדול. המדינה של שפרה ובובליל. פה לא צריך להיות בקיא או אותנטי, או אמיתי, או יסודי, או כן. פה צריך להיות מי שהיה, או להיות בכותרות. אתה סלבריטי, אתה קיים. מי שהיה גנרל בצבא - מייד בטוחים שיהיה גם שר מצוין, או מנכ"ל. מי שעוסק בפרסום של מוצרי צריכה - הוא בוודאי גם הוגה דעות חד אבחנה שישכנע את העולם בצדקת דרכו של העם הנבחר.
מדינת ישראל, עם משרד חוץ של מקצוענים ותיקים שכבר מכירים את כל השטיקים הקיימים בהסברה הבינלאומית, עם דובר צה"ל, שלשם שינוי הוא גם עיתונאי ואיש תקשורת ותיק ומוערך, עם מערך ארגונים בינלאומיים ומוסדות המשוועים לעזור, רק שיתנו להם - הסוכנות היהודית, הליגה למניעת השמצה, ה-UJA, הקהילות היהודיות הפעילות בארה"ב ובאירופה - המדינה הזו, מתברר, זקוקה לשירותיו של היחצ"ן הלאומי, רני רהב, כדי להסביר את צדקת המבצע ואת מהלכיו, וגם כדי לצאת ממורקת ממוראות המלחמה. ואולי חומרי הניקוי שהפרסומאים מפרסמים בשגרה, יוכלו גם לכתמי הדם.
לא, לא מסביר מקצועי צריך להסביר
מדינת ישראל, תחת לחפש עלי תאנה מבית היוצר של מחלקות הקריאטיב במשרדי הפרסום ויחסי הציבור המובילים והמבהיקים, טוב הייתה עושה אם מטה ההסברה הלאומי שמשכנו במשרד ראש הממשלה בירושלים, היה מתייצב בחזית - ולא רק דובר צה"ל - ועוסק במה שהוא אמון עליו - הסברה לאומית.
רני רהב אינו יכול לעסוק בהסברה לאומית. לא כי הוא לא יודע לעשות את זה. מסבירים מקצועיים יכולים להסביר הכל. כמו שנהגים יכולים לנהוג בכל רכב, וכמו שנגרים יודעים לגלף רהיט מכל עץ. רני רהב לא יכול לעסוק בהסברה לאומית, כי זה לא המקום שלו, זו לא המשבצת שלו. להסביר את העם היהודי זו מורשת שמחייבת יותר עומק מלהסביר את שרי אריסון.
מי שצריך להסביר את המדינה הוא לא מסביר מקצועי, ומי שצריכים לקרוא לו באישון ליל למשרד ראש הממשלה, הם מי שמייצגים את המדינה, מי שעומדים בראשה, מי שמתיימרים להנהיג אותה, אלה ש"מסתכלים לאמת בעיניים", אלה שמייצגים "מנהיגות אחרת", ואלה שבטוחים שהם "מנהיגות חזקה", ולא יחצ"ני יוקרה, שנאה אומנם להתקשט בהם, אולם לא זה מקומם.

תאריך:  14/01/2009   |   עודכן:  15/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יחצ"נים שנאה להתקשט בהם
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
רני רהב=טעות לעולם חוזרת:
מאיריקו  |  14/01/09 23:34
2
איזה יחצ"ן לאומי ואיזה נעליים? ל"ת
איישה  |  14/01/09 23:53
3
יחצ"ן ללא ניצוץ ומרוט נוצות ו.
מאיריקו  |  15/01/09 00:55
4
ג'ו השרברב הישראלי
מסבירן  |  15/01/09 02:28
5
הופעה אחת שלו בטלביזיה.....
י.ש  |  15/01/09 08:20
6
פשע לאומי להפקיר את ההסברה ביד
קורן נאוה,טבריה  |  15/01/09 08:20
7
צריך יועצי הסברה מחו"ל
איתן  |  15/01/09 10:36
8
מילים נרדפות ל"רהב"
איתן  |  15/01/09 10:42
9
רני רהב=תחלואת הקפיטליזם ל"ת
רמי לוי  |  15/01/09 12:55
10
מדובר ב"תכשיט" שיודע לעשות כסף ל"ת
מאיריקו  |  16/01/09 06:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה מכנס
מתן הצו על-תנאי, בפרשת בר-לב, הייתה משגה העלול לגרום מכשלות קשות
ענבל בר-און
"רציתי ליצור עבור כל הנשים ועבור כל הילדים חברה צודקת יותר"    "לא רק ברמה הנקודתית כשופטת, אלא מעבר"    דברי רוטלוי בכנס הוקרה לפועלה למען זכויות הילד
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
החיוב במס שבח הינו חיוב על מצטבר, אך לא כך ניכוי ההוצאות הקשורות בתשלום מס השבח    מכוח עקרון ההקבלה, יש לאפשר את הניכוי כאשר נוצרת החבות, ולא אך ורק כאשר מבוצע התשלום
ציפי לידר
בשמאל אין כל חדש    הם יורים את חיצי דיעותיהם הידועות מראש, ולא נותר להם אלא לסמן בדרכי רציונאליזציה את המטרה    הם גם לא מודעים לכך כי בדרך זו, תוך תיבול בשנאה עצמית, הם תורמים ללוחמה הפסיכולוגית של האויב, המעוניין בהתשה נפשית של ישראל ובהפצת דימויה האכזרי בעולם
עו"ד משה גולדבלט
זה הזמן להשלים את המהלומה הצבאית ולהגיע להסדר הפסקת אש הטוב ביותר שביכולתנו להשיג    לא תפקידנו ואין זה ביכולתנו להמליך את אבו מאזן על הרצועה. לא תפקידנו ואין זה ביכולתנו ליצור בעם הפלשתיני את אותה אחדות מינימלית החיונית להגשמת חלק מחלומם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il