X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יצאנו מרצועת עזה ולא דרשנו כתנאי בל יעבור להפסקת האש ולנסיגה את גלעד שליט. זה היה תסכול גדול לחלק ניכר מהחיילים וגם למשפחתו
▪  ▪  ▪
גלעד ואביו נועם שליט [צילום: AP]

אני משתומם על הגישה בנושא גלעד שליט.
אין סיכוי שנשחרר עבור החזרת גלעד שליט 1,000 האסירים ויותר שהחמאס דורש. לא בגלל המספר אלא בגלל זהות האסירים. אם נעשה זאת, יתערער לחלוטין האמון של רבים בסבירות ההחלטות של ממשלת ישראל. רוצחים שנשפטו אמורים לרצות את עונשם עקב מעשיהם וכדי שלא יהיו חופשיים. שינוי בגישה, משום שהאויב דורש זאת, עושה לצחוק את השיפוט והענישה בישראל.
היינו 23 יום ברצועת עזה, עם מידע מודיעיני מפורט ומתפתח ככל שהרחבנו את שליטתנו. רצועת עזה איננה לבנון. המקום מצומצם בגודלו. למרות זאת לא הצלחנו לחלץ את גלעד שליט: חי או מת, לפי הפרסומים שידועים עכשיו. אני מסייג את עצמי כיוון שיש לי תחושה עמומה שאולי ישנו מידע חדש מתקופת המבצע שטרם פורסם. אבל אם להתייחס למידע הרשמי הידוע כעת, זוהי תעודת עניות לנו.
יצאנו מרצועת עזה לאחר שרגלנו הייתה על צוואר החמאס. אפילו ידענו היכן נמצאת ההנהגה המדינית שלו, ולא דרשנו כתנאי בל יעבור להפסקת האש ולנסיגה את גלעד שליט. זה היה תסכול גדול לחלק ניכר מהחיילים שהשתתפו בלחימה שהיו בטוחים כי זוהי אחת המטרות. זוהי תעודת עניות לנו.
המפגינים לשחרור גלעד שליט דומים לאנשים שמחפשים את המטבע תחת הפנס. דורשים מהממשלה לתת לחמאס את מבוקשו. איך כתוב בשלטים: לא משנה המחיר. באותה מידה יכול היה החמאס לדרוש שניסוג מרמת הגולן או משכם ועדיין המפגינים היו דורשים מהממשלה למלא את הדרישה. גם אם החמאס אינו מקבל את המחיר שדרש עבור גלעד שליט, עדיין הוא משיג מטרה אסטרטגית של כל ארגון טרור. הוא מעמיק את השסע בחברה הישראלית. סדק ראשון נגרם לאחר ההינתקות. סדק שני במשך הזמן הארוך שלקח לממשלה להגיב על התגרויות החמאס. וכעת הולך ונוצר הסדק השלישי. לשחרר או לא לשחרר את מה שדורש החמאס. השאלה היא בכמה סדקים תעמוד החברה הישראלית?! חלק הולך וגדל מאזרחי ישראל אינם נותנים אמון רב בממסד הישראלי. זה יבוא לידי ביטוי בבחירות הקרובות.
לדעתי, המפגינים למען שחרורו של גלעד שליט היו צריכים למקד את הפגנתם מול שר הביטחון וראש הממשלה, להעמיד משמרות מחאה המוניות, מול הבתים שלהם, בדרישה מהם לא לצאת מרצועת עזה לפני קבלת גלעד שליט חי או מת. המפגינים לא עשו זאת בעוצמה הנדרשת. להערכתי, זו הייתה טעות, הזדמנות שהוחמצה.
במשך הזמן למדתי להתמודד עם התשובה שמטיחים בי לשמע עמדתי: מה היית עושה אם היה זה בנך? התשובה: הייתי נוהג כמו ההורים של שליט. אבל זה איננו בני. ומי שמקבל החלטות במדינה (הממשלה) צריך להיות מנוטרל משיקולים אישיים כאלה. אם נמשיך להיות רגשניים - לא נחזיק כאן מעמד. כל שצריך כדי להכניע אותנו זה לחטוף בארץ או בחו"ל כמה בחורים ישראלים ולהחזיק אותם ללא מידע במשך חמש שנים ומיד חלק ניכר ממדינת ישראל הממוסדת יירד על ברכיו. זוהי נקודת תורפה שלא ייתכן שנתחשב בה. לא ייתכן!
מה צריך לעשות? מדינת ישראל צריכה לומר לחמאס שני דברים, החל מעכשיו:
1. אנחנו נשחרר בתמורה לגלעד שליט רק 450 אסירים עליהם החלטנו. אם לא תסכימו או לא תגיבו, בעוד חודשיים - נסכים לשחרר רק 400 אסירים. כלומר, נוריד מהרשימה את 50 המסוכנים, לדעתנו, ונאמר לכם מראש את שמותיהם.
2. אף אחד מהאסירים שהחלטנו לשחרר אותם לא יזכה יותר לביקורים חיצוניים פרט לנציג הצלב האדום. מצב זה ישתנה ברגע שיותר לנציג הצלב האדום לבקר ולצלם את גלעד שליט על-מנת שנקבל מידע הוגן על שלומו. כיוון שאין בממשלת ישראל איש חזק שיודע להצהיר החלטות כאלה וגם לבצע - נמשיך להתנהל בשיטה הקיימת ונציין לגלעד שליט עוד ימים בכלאו. אני מצר על כך מאוד. אך זוהי היכולת המוכחת של מקבלי ההחלטות בממשלה הקיימת.

תאריך:  21/01/2009   |   עודכן:  21/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוסר יכולת להחליט בנושא גלעד שליט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מבין עשרות המסעדות של נמל תל אביב היא החביבה עלינו ביותר
נעמה קלר
בישראל סבורים בטעות כי עזה ריבונית ועל כן אחראית לטילים היוצאים ממנה    עזה אינה ריבונית, ולא תוכל להיות ריבונית    חשוב להכיר את המציאות בטרם נוקטים קו פעולה אשר מתיימר להיות מושתת על מציאות זו
ד"ר יחיאל שבי
בשום מקום לא דובר על כך שבמסגרת האמנה החברתית שבין המדינה לתושביה, המדינה תיתן סיפק לחלקים מאזרחיה, לשנות את צביונה
יוני בן-מנחם
מערכת התעמולה של החמאס במלחמה בעזה נכשלה בגלל שקריו וכזביו המוגזמים. בארגון הפתח אומרים כי יכולת הלחימה של פעילי החמאס נחותה וכי אסטרטגיית הלחימה של החמאס פגעה מאוד בבני העם הפלשתיני
צבי גיל
כשהסביבון חדל מסיבובו, מגיעה העת להפיק לקחים מן המלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il