X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לצד קידום השלום, מחריש השמאל, בעיקר הרדיקלי, כנגד עוולות הצד השני הוא מציג תמונה חד-צדדית האם הלקאה עצמית שיטתית מקדמת את מטרות השלום?
▪  ▪  ▪
עידן חדש דורש קונספציה חדשה [צילום: AP]

לפני כשנה וחצי לערך השתתפתי בסמינר הרצאות של תנועת 'שלום עכשיו' בנושא היוזמה הסעודית. אבהיר כי איני 'חברה מן המניין' ב'שלום עכשיו', בעיקר בשל ההתנגדות שלי לחברות בתנועות פוליטיות, שכן כל חברות בתנועה פוליטית משתקת וממסמרת את עמדותיך ל"נכון" ו"לא נכון" שהוחלט מראש תוך עיוורון לנסיבות משתנות ולצורך להתאים את העמדה להשתנות העיתים והנסיבות. חברות בתנועות פוליטיות הינה מתכון להיגיון מעגלי מסוג "אמרנו לכם", קרי - כל תנועה פוליטית תשתמש בכל מצב פוליטי נתון בכדי להוכיח כי רעיונה "צדק" ושהיא "אמרה לנו". עם זאת, עמדותיי קרובות בנושאים רבים לעמדות 'שלום עכשיו', אם כי כאמור, לא בכל הנושאים. במהלך הסמינר שאלתי את יריב אופנהיימר, מזכ"ל התנועה, בפרק הזמן שנועד לשאלות, מדוע תנועת 'שלום עכשיו' אינה מתריעה ונאבקת נגד החינוך לשטנת ישראל ברשות הפלשתינית. התשובה של אופנהיימר הייתה "זהו אינו התפקיד שלנו, התפקיד שלנו הוא לבקר את ישראל, לא את הרשות הפלשתינית. האמנם כך?
דברים דומים שמעתי מדוברי שמאל רבים. לא מזמן ראיינתי את עו"ד פאטמה אלעג'ו מארגון עדאללה, וכאשר שאלתי אותה מדוע אינה מגנה את החמאס אמרה לי כי המנדט של התנועה שלה הינו "לבקר את מה שקורה בישראל". דברים דומים שמעתי לא פעם מדוברים רבים של השמאל.
בכלל, קריאה באתר השמאל הרדיקלי "הגדה השמאלית" יוצרת רושם כי קמו להם בוקר אחד יהודים שבעים ועשירים מאירופה, שהיה להם טוב בחיים, ומרוב שיעמום החליטו לבצע להם "כיבוש קולוניאליסטי" בפלשתינה שמלאה ערבים. הם באו לפלשתינה, נישלו את ה"אוכלוסיה המקומית" ומאז הם עסוקים אך ורק בכיבוש ובנישול. אולי קצת הקצנתי לצורך המחשה, אבל קריאה באתרים של שמאל רדיקלי, מעלה בכל טוקבקיסט מצוי את השאלה "אבל רגע, איפה הצד השני של הסיפור?"
הטענה של רבים בתנועות השמאל הרדיקלי השונות והמגוונות כי "ביקורת על הצד השני אינה התפקיד שלהם" הינה טענה מיתממת. חוק העמותות, התש"ם - 1980 מאפשר לכל עמותה לשנות את מטרותיה באסיפה הכללית של העמותה. כדי לכנס אסיפה כללית מעבר לאסיפה הכללית השנתית יש צורך בפרוצדורה שאינה קשה מדי. אין לי ספק שלו יריב אופנהיימר היה רוצה שמטרות עמותת 'שלום עכשיו' יכללו גם ביקורת על החינוך לשטנת ישראל ברש"פ, כל שהיה עליו לעשות זה להציע זאת באסיפה הכללית של העמותה, וכנ"ל באשר לעו"ד פאטמה אלעג'ו ביחס לארגון עדאללה.
העניין הוא הרבה יותר עמוק. אין שום "חוק טבע בלתי עביר" אשר מונע מפעילי שמאל רדיקלי לגנות גם את הצד השני. יש פה תפיסת עולם משובשת. תפיסת עולם אשר לא למדה את הגבול בין ביקורת חיונית וראויה על מדינת ישראל לבין הלקאה עצמית יהודית. הגבול הוא דק, לעיתים מטושטש, ולא תמיד קל להבחין בו, אבל בכל זאת, כשארגון מסוים או גוף מסוים עוברים את הגבול בגדול, ניתן לראות זאת.
בשמאל טוענים, ובצדק, כי פעולה צבאית בשטח צפוף אוכלוסין, אשר מכוונת נגד ארגון טרור אשר לוחם מתוך האוכלוסיה, גוררת פגיעות בלתי מידתיות בציבור של אוכלוסיה חפה מפשע. מנגד, אין להם שום הצעה חלופית מלבד ויתורים והבלגות ל"כמה צינורות חלולים" (כינוי שנתקלתי בו באתר ה"גדה השמאלית", ואשר מתייחס לקסאמים).

הסברה ככלי מידתי

לצאת מן התבניות הנוקשות

הסברה יכולה לצמצם את הצורך בשימוש בכוח

קונספציית הכוח השגויה

הסברה ושלום

תאריך:  25/01/2009   |   עודכן:  29/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היכן השמאל שוגה?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הנה הצעה מעשית ומיידית
המתבונן הישיר  |  25/01/09 11:12
2
לכי צעד נוסף קדימה
קורא ותיק  |  25/01/09 12:11
3
תגובה
אלדד1  |  25/01/09 13:20
 
- גם אני חשבתי כמוך. קיוותי לטוב
המתבונן הישיר  |  25/01/09 17:32
4
חבל על המאמץ. אין תרופה לשמאלן ל"ת
חוץ מ 9 מ"מ  |  25/01/09 14:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה דרוקמן
התשובה לשאלת המאמר היא חיובית בתנאי שנתניהו וזליכה, שכבר פעלו בהרמוניה טובה בקדנציה הקודמת, ינווטו את התהליך
ענבל בר-און
לאחר הינתן הכרעת בג"צ באשר לביטול פסילת המפלגות הערביות, הושמעו טענות ולפיהן בית המשפט העליון מוטה שמאלה    להלן סקירה תמציתית של עמדתו של ברק
ענבל בר-און
כאשר בוחנים את ביטול פסילת המפלגות הערביות מהתמודדות ע"י ביהמ"ש העליון יש לבחון זאת בקונטקסט היסטורי    להלן סקירה היסטורית קצרה
שרית ילוב
מן הרגע שבו הסתמן בנימין נתניהו כמנהיג, עמדה התודעה הישראלית במתקפה פסיכולוגית בלתי פוסקת ורבת חזיתות שתכליתה פיתוח תיעוב אוטומטי, עוקף אינטליגנציה, כלפי האיש    עם פרוץ הקאמבק של שטיפת המוח - מובאת בזאת סקירה של טכניקות תקשורתיות להַתְעָבָת מועמד אפקטיבי להנהגה
עמוס גורן
מדוע קוראים אצלנו "פעילי חמאס" לרוצחים ש"פעילוּתם" היא הריגת אזרחים והטלת מומים בהם? מדוע לא לקרוא להם "רוצחים" או "מחבלים"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il