X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
החלטתם להתגרש? כאשר מתגרשים זה לא נגמר, הקשר תמיד נמשך כאשר יש ילדים. לא ממש מעניין אותי מדוע נפרדתם, חשובה לי טובת ילדך חובתך כהורה להעניק לילדיך את כל הביטחון והתמיכה לה הם זקוקים בתקופה זו
▪  ▪  ▪
לעשות את זה יפה [צילום: פלאש 90]

החלטתם להתגרש? אתה מבולבל? דואג לילדים? דואג לקשר שלך איתם? בסדרת מאמרים בשבועות הקרובים, אנסה להפחית במקצת את אי הוודאות בה אתה שרוי ולנסות להעניק לך כמה עצות וטיפים לעתיד.
למה זה כה חשוב לי אישית? כשנפרדתי מבת זוגתי נגלה לי עולם חדש ומפתיע. לא היו לי חברים או בני משפחה גרושים, לא היה לי עם מי להתייעץ, לא הייתי מחובר כלל לנושא זה. הייתי צריך לפלס את דרכי לעולם זה ולא הצלחתי להאמין ולקבל את המציאות בה נתקלתי.
את הנושא הזה, שבעצם יקבע הרבה לגבי הקשר שיהיה לי עם בני אהובי לשנים הבאות, לא יכולתי להשאיר מאחורי, כמו עוד חרק טורדני שמפריע לך לרגע וברגע הבא אתה שוכח מקיומו.
חשוב לי להדגיש - כפעיל חברתי וחבר וועד תנועת הורות=שווה, אני מאמין בלב שלם שאב צריך להיות שותף מלא בגידול ילדיו הן בזמן שההורים נשואים והן לאחר הגירושין. לטעמי האישי, מחובתה של המדינה לקדם קשר זה בדיוק כמו שהמדינה מקדמת, וטוב שכך, את מעמד האישה. לצערי, אני מודע לכך שאבות רבים מעדיפים לבחור דרך אחרת בחייהם, אך אני בטוח שחלק מהדברים יהיו גם להם לעזר בקשר שלהם עם ילדיהם.
הנושא קרוב ללבי; במהלך השנים האחרונות כתבתי מספר מאמרים בנושא, הגשתי שני בג"צים, פנו ופונים אלי במייל עשרות אבות גרושים לעצות ולתמיכה, וכמי שקיבל עזרה ולמד את משנתו בנושא זה מרותי דניאל וטל שחף, חברי תנועת הורות=שווה, אשמח לעזור לאחרים.
אז מה העצה הכי חכמה שאני יכול לתת לך האב המתגרש? תעשה ככל יכולתך לעשות את זה יפה.
החלטתם להתגרש? כאשר מתגרשים זה לא נגמר, הקשר תמיד נמשך כאשר יש ילדים. לא ממש מעניין אותי מדוע נפרדתם, חשובה לי טובת ילדך. אני יודע שזה משפט שנשמע קצת מתנשא, קצת בוטה, אך זאת השקפתי. תפקידך כהורה לדאוג לילדיך ולעשות את כל המאמצים שהם לא יפגעו מהתהליך. חובתך כהורה להעניק לילדיך את כל הביטחון והתמיכה לה הם זקוקים בתקופה זו. וכן, זה קשה, "זורקים" אותך מהבית, אתה מרגיש שעולמך מתפרק, שהקשר עם ילדיך האהובים מתנתק, המערכת לא ממש מעודדת ותומכת בך, אך זכור, אתה תסדר מחדש את חייך, לילדיך אתה צריך לדאוג כל הזמן.
אז מה עושים בהתחלה? אם אתם מאותם זוגות המסוגלים עדיין לדבר ולהגיע להסכמות לגבי התוכנית הורות המתאימה לכם, אז אשריכם וטוב לכם. מרבית הזוגות זקוקים לעזרה חיצונית. מצאו מגשר והתחילו להכין תוכנית הורות. תוכנית הורות היא מסמך בו כל אחד מההורים יושב עם עצמו, כותב ועונה על הנושאים השונים במסמך. למה זה טוב? כמו בכל דבר חדש זה עוזר לקבל תמונה ריאלית על המציאות הצפויה לך, על מה תדונו בפגישות עם המגשרת. מתי תראה את הילדים? האם הם ישנו אצלך? מי דואג לרופא? באיזה זרם חינוכי יתחנכו ילדיך? מי יהיה האחראי לחינוך?
אחרי שכל הורה יגיש את תוכנית ההורות שלו למגשר תוכלו להתחיל בדיונים, להבין את הדברים לעומק, להחליט כל אחד מה התוכנית שמתאימה לו ולקבוע תוכנית הורות המתאימה לכם ולילדכם.
אם הצלחתם להגיע בעזרת המגשר להסכמות, כל שנותר לכם הוא לאשר את התוכנית הורות שלכם בבית המשפט ולצאת לדרך חדשה.
האם כדאי לקחת עורך דין לפני שחותמים על ההסכם? כנראה שכן, דעת מומחה ובר סמכא לנושא תמיד חשובה. לצערי, עלי לציין שישנם עורכי דין רבים שינסו לדאוג לפרנסתם על חשבונך ולהביא את התיק לבית המשפט. אפשר לשקול להתייעץ עם עו"ד שהוא גם מגשר.
במידה ולא הצלחתם להגיע להסכמות, האם כדאי לך ללכת לפתוח תיק בבית המשפט? כאן אנחנו חוזרים לתחילת המאמר ולעצה הכי חשובה שלי, תעשה את זה יפה!
מעבר לכך שזה יהיה טוב יותר (וגם זול יותר!) לכם ובעיקר לילדים, מחובתי, בשלב זה, להציג בפניך את המציאות העגומה של אב גרוש במדינת ישראל: אתה מוגדר כהורה סוג ב', ועל כך במאמר הבא.

תאריך:  25/01/2009   |   עודכן:  30/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צרור עצות לאב המתגרש (א)
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
העצה החכמה ביותר לאב גרוש
יהודה יורם  |  27/01/09 18:28
2
לא מתגרשים מילדים
טלטול  |  27/01/09 23:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יוחאי סלע
מי שמעוניין להגיע להסדר מדיני בין ישראל לבין שכנותיה, עליו להבין שהגנה על הגבול הריבוני של מדינת-ישראל בכל האמצעים העומדים לרשותנו הוא חוק יסוד בלתי מתפשר    מאידך, מי שאינו מסוגל לקבל החלטה אמיצה להגן על הגבול הריבוני בכל האמצעים העומדים לרשותו, שלא יטיף לפנטזיות מדיניות מרחיקות-לכת החתומות על קרח ביום קיץ לוהט
אבי קרעין, זאב הרשקוביץ
בימים של משבר, בהם לקוחות רבים נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על-מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי    במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית, החל משלבי ההתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי
ד"ר מיכאל בן-ארי
הסתיימו הפסטיבלים, הקמפיינים והיחצנות. בבוקר שאחרי - אובאמה עומד למבחן הציפיות    במבחן המציאות מתברר שחזרנו לשכונה; לא מדובר ביותר מעוד 'אבו עלי'    הכלכלה האמריקנית הקורסת הוזזה הצידה    הגרעין האירני, ימתין למנגינת הצנטריפוגות    'אבו עלי' החליט להרשים את החבר'ה, הוא מכריז: אכפה הסכם במזרח התיכון ב"אופן אגרסיבי"
עו"ד חגית לב
זוגות חד מיניים רבים לא מודעים לכך שסכסוכי גירושין לא חייבים לנהל בבית המשפט    הפתרון האידיאלי הוא לסיים את הליכי הגירושין בהליך גישור ולא לפנות לבית המשפט, משום שזה יתחשב פחות בצדק ויותר בחוק הכתוב
ד"ר צ'לו רוזנברג
לפני המלחמה בעזה וגם לאחריה מתברר שהעולם הערבי והמוסלמי כמעט כולו, להוציא את מדינות ציר הרשע וחיזבאללה, ראה ועודנו רואה בחמאס ארגון בלתי ראוי להידבר עמו    הישג נוסף, חשוב ביותר, הוא ההימנעות של חיזבאללה מלפעול נגד ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il