X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מסעדת "מפגש רקפת" הוותיקה שברמת-גן, שומרת אמונים למטבח היהודי המזרח-אירופי, עם מאכלים לבית סבתא
▪  ▪  ▪
ארומת הסבתא [צילום: פלאש 90]

אפילו בתחום הקולינריה יש, עדיין, מי ששומר על הגחלת היהודית. "מפגש צמרת" שברמת-גן (רחוב ז'בוטינסקי 99) היא מסעדה למעדנים מזרח-אירופאיים, כפי שהיו נהוגים בבית-סבתא.
בגסטרונומיה העכשווית יש כבר פחות ופחות מסעדות השומרות על הגחלת הזאת. "מפגש רקפת" היא אחת מני מעטות, המשרתת כבר 44 שנים את סועדיה הוותיקים, שאינם מוכנים להיפרד מן המטבח הפולני של פעם. קהל הסועדים, השומר לה אמונים, אינו מוכן להמיר אותה במסעדה אחרת בעד שום הון שבעולם. אין זאת כי אם הנוסטלגיה הרבה לאוכל יהודי-ביתי היא שמניעה אותם לשוב ולסעוד בה שנים כה רבות.
פתחנו במרק-עוף עם "לוקשן", טעים ועשיר, כמו שסבתא עליה השלום הייתה מכינה. הצלחת הגדושה והמהבילה חיממה כהלכה את חדרי הבטן של יום חורף קר והייתה עשויה עם כל הנשמה.
בנוסח סבתא
התקשינו לוותר על מנה ראשונה נוספת מבין שלל המנות שהוצעו לנו. הימרנו על הגעפילטע פיש, שבמתיקותו העדינה היה מעדן של ממש, בתוספת חזרת חריפה. אפילו אנחנו, שאיננו נמנים עם חובבי הדגה, לא יכולנו להתאפק, אולי משום שהדג הממולא הוא, בעצם, דג מרומה, שעיקרו מילוי.
מבין המנות העיקריות בחרנו בכבד בקר, בתוספת כוסמת, לעילא ולעילא. שתינו בירה מאלט וקינחנו את הארוחה בלפתן נוסח סבתא - קומפוט אמיתי, עם כל הטעמים המשובחים של תפוחים, שזיפים ומשמשים מבושלים, שטבלו בציר קריר ומרענן.
בקהל הסועדים של "מפגש רקפת" שתנו את ליבנו לסועדים שמסביבנו - עמך-קשישא, בצד צעירים, שאינם מהססים להמיר את ההמבורגר והצ'יפס בצוואר ממולא ובחמין. תמורת הארוחה לשניים שילמנו 125 שקל: זול, טעים ומזין.

תאריך:  29/01/2009   |   עודכן:  29/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות פורסטר
איך באמת יעלה על הדעת, מר לדור, פרקליט המדינה, כי אזרחים יאשימו אתכם, המערכת המשפטית, בעיתוי מכוון לגבי חקירות איווט ליברמן?
ד"ר ליפז שמוע-ניר
קיבוצים של התנועה הקיבוצית התנדבו לארח כמאתיים ילדים יתומים מעזה. האם מדובר ברגשות אמפתיה או שזהו ניסיון להתנקות מתחושת אשם?
ציפי לידר
תעמולת הבחירות ראויה לאינטרנט, שאר התקציב - למטרות חברתיות    השבת היא מקור הברכה, גם במלחמה    חרדי ירושלים מתרבים ומהגרים    הריסת מעיין שטוב כמחיית זיכרון ירושלמי נטוע    מפלגת שס אינה מפלה נשים    ועוד, על האישה והאישיות - ברוריה זבולוני
עו"ד יריב קדם
האם יצירה שנוצרה בישראל תהיה מוגנת בזכות יוצרים גם ביתר מדינות העולם? באלו מדינות תחול ההגנה, ובאלו תנאים? על כך יפורט ברשימה להלן
יוסי עבדי
הצעת ייעול למשרד החוץ בירושלים: קחו נא את התקציב השנתי אשר יועד לשגרירות ישראל בוונצואלה, והעבירו אותו, לאלתר, לתקציב ההסברה הרעוע של מדינת ישראל    נו, מה התירוץ הפעם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il