מה אומרים לכם השמות הבאים? ג'פרדי, החיים על-פי ז'וז'ו, פטנט, קיפודים, עם ישראל live, הכסא אח"ם, קליינשטיין מארח, החברים של סשה, חיים ושאול ולהיפך, שטח פרטי, בן ורוזן, קפטן קוק, לימוזינה, תיק סגור, יוצאים עם נטלי? - לא, אין אלו קודים למבצעים ולסוכנים של השב"כ בעזה. אלו גם לא רמזים ממשחק בשכונה. אלו הן תוכניות הדגל של ערוץ 10 עם השקתו, רק לפני שבע שנים.
הנה עוד כמה אמירות שליוו את הערוץ בעת הקמתו, באדיבות "הוצא מהקשרו" של עולם העסקים הישראלי. כך הסביר יוסי מימן מדוע השקיע מאות מיליוני שקלים בערוץ: "להשקיע בטלוויזיה זה נראה לי כיף. חשבתי שאוכל, ככה בערב, ללכת מדי פעם לאולפנים".
מנכ"ל הערוץ, רוני אלגרנטי: "מכרנו פרסומות יותר מהמתוכנן. אנחנו יותר משבעי רצון מתגובת השוק, ומקווים שגם הצופים יביעו את האמון שהביעו המפרסמים". ושר התקשורת, רובי ריבלין: "ערוץ 10 קובע סטנדרט תרבותי חדש, שלפיו עתיד להתיישר כל ערוץ נוסף שירצה להצליח בישראל".
כל הדיבורים הרמים הללו התנפצו מהר מאוד אל קרקע המציאות, עם רייטינג ממוצע של 3% בשעות הפריים-טיים. רייטינג שהביא את מני פאר, אחד הטאלנטים שקנו מימן ושות' בממון רב, להתגאות בעלייה של 50% בחשיפת תוכניתו: מ-2.4% ל-3.6%.
ההמשך עוד יילמד בבתי ספר למינהל עסקים ולתקשורת, תחת הכותרת "איך לא עושים טלוויזיה". מנהלים באו והלכו, תוכניות עלו וירדו, הקפאת הליכים והסדר נושים, התחייבויות והקלות. והשורה האחרונה נכון להיום: הערוץ ייצא למכרז חדש. (חייבים להדגיש "נכון להיום", כי בישראל התזזיתית תמיד, במיוחד ערב בחירות וקל וחומר כאשר מדובר בערוץ טלוויזיה, מה שנכון להיום לא בהכרח נכון למחר).