X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר ביטחון שאיננו מבין כי מלחמה מודרנית איננה רק תנועה ואש של צבא, אלא פעילות מערכתית, הצופה מראש את צעדי האויב ומסכלת את הצלחתם - הוא סיכון ביטחוני, ברגע שנותנים לו לנהל מלחמה מול אויב שאת שיטותיו היה חייב ללמוד מראש
▪  ▪  ▪
שר הביטחון, אהוד ברק [צילום: פלאש 90]
אז מה, מר ביטחון? אם שלחת חיילים למסע הרס והרג בעזה עם גיבוי כזה של גייס חמישי, לא הבנת שתספק לחמאס סדרה של תמונות שיופצו סביב העולם, במסע הסתה שיעלה על זה של "רצח מוחמד א-דורה"?

היטלר הצליח לכבוש את אירופה - מהחוף האטלנטי במערב ועד לנהר הוולגה במזרח - ולשלוט בה בכוח מינימלי, על-ידי הפיכת עמי הארצות הכבושות למשתפי פעולה איתו, כשהסתמך על מערכת תעמולה התקפית שכמוה לא הייתה בעולם. הייתה זו מערכת שנבנתה על הסתה פרועה נגד היהודים, שנקלטה טוב אצל ההמונים הנבערים של העמים ששועבדו. תלמידיו הערבים של היטלר, שהמשיכו להזדהות איתו גם לאחר שהובס, העתיקו את המרשם המנצח - למלחמתם נגד ישראל והעם היהודי. הניצחון הישראלי במלחמת לבנון הראשונה הפך למפלה אחרי שהם ניצלו עד תום את הטבח בסברה ושתילה. גם אז שר הביטחון לא הבין לאיזו מלכודת הוא נכנס ברגע שנתן לסוכן סורי בראש הפלנגות הלבנוניות "לעשות סדר" במחנות הפליטים הפלשתינים. אלא שאף אחד לא הפיק לקחים מכך.
שר הביטחון הנוכחי, שהיה שר ביטחון וראש ממשלה באינתיפאדה של אוקטובר 2000, לא הבין את כוחן של "תמונות זוועה" שהפיצו הערבים על מעשי צה"ל - לגיוס דעת קהל עולמית נגדנו, כדי לקשור את ידי הצבא מהפעלת הכוח הדרוש למיגור האויב. אחרי שתמונת זוועה של "צעיר ערבי" עם ראש מפוצח ושותת דם מתחת לאלה של שוטר ישראלי פורסמה בניו-יורק טיימס, אך מייד הוכחה כמזוייפת על-ידי יהודי אמריקני, הופיע סרטון הטלוויזיה של פרנס-2 עם "רצח הילד מוחמד א-דורה" ודיווח עיתונאים על "מכונות הירייה של צה"ל שהפכו את הילד למטרה". בעקבות גל ההסתה הארסית שזה עורר בעולם, ציין דוח השופט אור, כי זה מה שהוציא את הצעירים הערבים להתפרע בצומת ואדי ערה ולהרג 13 מהם. כשאהוד ברק קיבל תחקיר מקצועי שהזים את עלילת הדם, הוא לא הבין שתפקידו המיידי היה - למצות עם מפיצי העלילה את הדין, ולהפוך להם את הקערה על פיה. במקום זה, הוא העדיף שהילד יהפוך לאייקון מוביל בגיוס שאהידים מכל העולם למלחמה בישראל ובעם היהודי.
כשלאחר זמן, אימץ מנהל לשכת העיתונות הממשלתית את ההוכחות על זדוניות עלילת הדם, הוא מצא מולו - לא פחות - אלא את משרדו של גלעד שר, שהיה נציגו של ברק במו"מ עם הפלשתינים (שהעניקו פרס מיוחד לצלם הנוכל של העלילה). אף אחד לא התרגש מהגילוי של מי שיצא להגן על "שמו הטוב" של מפיץ עלילת הדם. והוא לא היה לבד. פיליפ קרסנטי - פטריוט יהודי מפריס, שיצא נגד מסע ההסתה של "רצח מוחמד א-דורה" בטלוויזיה הצרפתית - זכה לעלבונות והתנכלויות מצד הממסד הישראלי, ובמאמר ב"מקור ראשון" מיום 30.1.09 חשף כמה שמות מעניינים: ניסים זווילי שגריר ישראל בפריס, דניאל שק שהחליף אותו (והאשים את קרסנטי כמגן על "תיאוריות קונספירציה"), דניאל הלוי גויטשל האחראי לתקשורת בשגרירות בפריס, יגאל פלמור הדובר מטעם משרד החוץ, ולבסוף - שרת החוץ ציפי לבני, שפטרה אותו במילים - "נו טוב, קורה לפעמים שאנו הורגים ילדים, כך שזה לא מועיל לישראל להעלות שוב את הנושא". אני יכול להוסיף שורה של שמות מובילים מהברנז'ה התקשורתית (שניים מהם כבר התברגו לרשימות המועמדים לכנסת) ומחבורת "שלטון החוק", שהתגייסו נגד גילוי האמת על אותה עלילת דם, וכמובן - ממוסד דובר צה"ל, שעד היום לא מבין את תפקידו.
אז מה, מר ביטחון? אם שלחת חיילים למסע הרס והרג בעזה עם גיבוי כזה של גייס חמישי, לא הבנת שתספק לחמאס סדרה של תמונות שיופצו סביב העולם, במסע הסתה שיעלה על זה של "רצח מוחמד א-דורה"? ואם למדת משהו ממסע ההסתה הקודם, לא חשבת על אמצעים לסיכול מקדים למפולת מעמד ישראל בעולם? ואינני כותב את זה כ"חכם בלילה", שלאחר גילוי הטעויות שנעשו. ביום 3.3.08 וביום 10.6.08 פורסמו המאמרים שלי - "נקו את השטח" ו-"שלא תעזו לשלוח את חיילינו לעזה". תמציתם הייתה - במקום מבצע של "דם ואש", שמצטלם טוב לסרטוני הסתה נגד ישראל, לפרסם - לידיעת כל העולם - אולטימטום פשוט לחמאס: אם לא תחזירו מייד את החייל החטוף ולא תתחייבו להפסיק ירי על ישראל מתחומי שליטתכם, נטיל עליכם הסגר מלא ונקבע רצועה של 4.5 ק"מ מסביב לגבולותיכם (כולל "ציר פילדלפי") כ-CORDON SANITAIRE, בו לא תורשה נוכחות אנשים. איסור זה ייאכף על-ידי הפגזה ספוראדית של רצועת הבידוד, ממרגמות 120 מ"מ שיוצבו לאורך הגבול (סון טסו הסביר את הגיון שיטה זו כבר לפני 2,500 שנה). אם כתוצאה מכך יפיץ החמאס תמונות מתהלוכות נרות של "עזה ללא חשמל" - זה לא יעשה רושם על איש (ובתנאי שמישהו יעיר משנתו את משרד החוץ).
לא הייתי כותב את כל זה, אלמלא גם היום ניתן עדיין להשתמש בפתרון הנ"ל לחיסול השתוללות החמאס. אולי, אחרי ששילמנו בהרוגים, פצועים ונזקים של מיליארדי שקלים - עבור מהלך צבאי מרשים שנגמר במפלה אסטרטגית מבישה - יבוא שר ביטחון עם חשיבה מערכתית מינימלית, שיבחן ברצינות את האלטרנטיבה שהצעתי, וימליץ לממשלה על הדרך לתיקון השגיאות שנעשו, לפני שיחזור על האיוולת הקודמת.

הכותב הנו יועץ לניהול והתמחה במחקר ותכנון אסטרטגי.
תאריך:  05/02/2009   |   עודכן:  05/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כששר הביטחון הוא סיכון ביטחוני
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
קיים במאמר הגיון נאות ל"ת
א מ רול  |  5/02/09 21:53
2
דרושים
צנחן  |  5/02/09 22:00
3
משרד החוץ- בהנהלת ציפי בצלמ .
מרק טווין  |  5/02/09 22:16
4
ברק חוזר על שגיאותיו שוב ושוב
ירון זכאי  |  5/02/09 23:06
5
נראה שהכותב חיי בבועה
אביגדור קריאייטיב  |  5/02/09 23:26
 
- יפה קריאייטבתה ל"ת
שימבה  |  9/02/09 16:08
6
ברק חוזר על שגיאותיו
י. ז.  |  6/02/09 08:12
7
כשיועץ לניהול הוא סיכון ייעוצי
שימבא  |  9/02/09 16:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר ברתור
הטילים, החמאס, החיזבאללה, אירן והגרעין - הכל בסדר, שהרי הכל הולך לפי התוכנית
אהרון רול
הפיתרון לייאוש המחלחל במסדרונות קדימה נמצא בדמות קמפיין מגדרי. הנשים שנמצאו במספרים גדולים בין המהססים עדיין, בעבור מי לתת קולן, הפכו ליעד של נכלולי הפרסום של ארד-אדלר-לבני    השיבו את כבוד הנשים!
מנדי ספדי
ההבדל העצום והסתירה המהותית בין מה שליברמן אומר למה שהוא כותב במצע הבחירות אינם ידועים לכלל הציבור
דודו אלהרר
קרוב היום יותר מאי-פעם שבו כל שוחרי ה"שתי מדינות לשני עמים" יתנערו מעצמם ויתכחשו להבל הזה ולזכויות היוצר עליו
רו"ח חננאל ובר
מדוע שיקר אהוד ברק לעם הזה והתעלם מן הסכנה הברורה הנשקפת לנו מן המגזר הערבי העויין והאירידנטי הזה החי בקרבנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il