X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המסקנה שלי: לקראת הבחירות הקרבות אין טעם ללכת להצביע. הגלריה המוצעת לבוחר הישראלי היא חדלת אונים וללא יכולת לנהל את המדינה בכל תחום. לא רק בנושאי ביטחון
▪  ▪  ▪

לאחר אינספור הצהרות ניצחון זחוחות בחלקן ונאיביות בחלקן –הנה תמונת המצב כפי שאני רואה אותה - אדם ממוצע שמאזין לתקשורת וקורא באינטרנט.
בתום מלחמת עופרת יצוקה, הממשלה הצהירה כי תגיב בצורה חמורה על כל ירי נוסף של החמאס על שטח ישראל גם אם הטילים יפלו בשוגג על שטחים ריקים.
בפועל, מיום "הפסקת האש" נפלו בשטח ישראל עשרות רקטות. לעיתים עד 15 רקטות ליום, ותגובת ישראל "החמורה" הייתה מאד סטרילית, מעודנת. ודאי שלא הרשימה את החמאס. חלק מהטילים נפלו בשעות מועדות לפורענות (שעות הבוקר) בסמוך לגני ילדים (עשרות מטרים) ורק מזל (לא חוכמה מדינית) הפריד בינינו לאסון גדול. אסון שרק אחריו, כנראה, תהיה לנו לגיטימיות להגיב בצורה "חמורה".
ישראל כרתה בריתות עם מספר מדינות במפגשים מתוזמנים עם אמצעי התקשורת במטרה להפעיל יוזמה בינלאומית כדי למנוע הברחות נשק לרצועת עזה, לחמאס.
הגיעו לאזורנו בכלל ולישראל בפרט נציגים בכירים של ארה"ב, איטליה, צרפת, ספרד, האו"ם – ומי לא. מול כל מדינה עוינת, היה זה מרשים ביותר. לא מול ארגון טרור.
נושאת מסוקים צרפתית סובבת מול חופי עזה כדי למנוע הברחות נשק ולאתר את המקורות "על חם". צי מלחמה אמריקני משוטט בים האדום לאותה מטרה.
בפועל, המנהרות של רצועת עזה פעילות ומועברים בהן אמצעי לחימה. בפועל, אניית נשק אירנית אותרה בים סוף. הצי האמריקני כיתר אותה ומנע ממנה להגיע לחופי חצי האי סיני כדי לפרוק את מטענה. איש לא בדק את תוכן מטענה. המידע הוא שבבטן האוניה ישנן מספר מכולות מלאות עם טילים קרקע-קרקע לטווח של 70 ק"מ ואמצעי נשק חדישים נוספים. לאחר מספר ניסיונות של פריקת המטען שלא צלחו, עגנה האוניה בנמל קפריסאי (היא נושאת דגל קפריסין) אך ממשלת קפריסין סירבה לבדוק את מטענה. כעת הספינה עומדת להפליג לדרכה. בכך יורד המסך על הפיאסקו של מבצע עופרת יצוקה. לא עופרת ולא נעליים.
בפועל, ישראל נחלה הפסד שני ברציפות מול צבא של חמושים נחות בהרבה ממנה. בהפסד הראשון, בלבנון, ישראל וצה"ל לא היו מוכנים למלחמה. במלחמה הנוכחית, הצבא היה מוכן אך קיבל הוראות שאינן מתאימות לאויב הנוכחי. הקיבעון בגישה נותר: מקבלי ההחלטות בישראל מאמינים שצה"ל מנהל מלחמה מול צבא רגיל. כזה שאמור להיכנע לאחר X ימי לחימה. היגיון כזה אין לחיזבאללה ואין לחמאס. המלחמה שלהם היא מלחמת הישרדות והתשה מול הצבא והחברה שלנו. ומי שנותר בתום הלחימה מול צה"ל על הרגליים – ניצח. בדיעבד, זוהי האמת המתבקשת ונתמכת בעובדות בשטח, מיום ליום.
הצבא אולי מסוגל לנצח (אני כבר לא בטוח בכך) אך המדינאים שמשמשים בתפקיד (אולמרט, לבני, ברק) לא מאפשרים לצבא לבצע את שהיה צריך לעשות מלכתחילה: לרוצץ את ראש הנחש החמאסי (ההנהגה) ולשחרר את גלעד שליט (חי או מת).
אם שתי משימות אלה לא נעשו בשטח כה מצומצם, בשליטה טוטאלית של ישראל ומערכי המודיעין שלה, ובמשך 3 שבועות רצופים – אזי כנראה שזה גם לא יעשה בעתיד. צריך להסתגל למצב הזה.
המסקנה שלי: לקראת הבחירות הקרבות אין טעם ללכת להצביע. הגלריה המוצעת לבוחר הישראלי היא חדלת אונים וללא יכולת לנהל את המדינה בכל תחום. לא רק בנושאי ביטחון.
הם עושים קולות של מנהיגים אך העובדות בשטח מראות מצב הפוך. הם רוצים אך לא יכולים!

תאריך:  06/02/2009   |   עודכן:  06/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רו"ח חננאל ובר
אני מניח שכל בר דעת שקורא את הסקרים הפוליטיים מבין שקדימה וגם העבודה צריכים משהו "גדול" כדי להזיז את ביבי והליכוד ממקומם בראש הטבלה. כיצד עושים זאת? - ניחשתם נכון - עם גלעד שליט
ציפי לידר
מי ששימשה כמיילדת, כיועצת נישואין, כמובילת מפעל המים הלאומי ועוד, מלמדת אותנו לא רק על מעמדן השוויוני של הנשים, אלא על יתרונן המובהק על פני הגברים
עו"ד יוסי דר
האם בית המשפט שקל נכון וכראוי את נסיבות גילו ויכולותיו הכספיות של עו"ד ישראל פרי
רפי פרידמן
חרף מסע ההפחדות המתוקשר, הבית-היהודי מפד"ל, מחוץ לממשלה או בתוכה - הינו אחד. נטול עמוד שדרה, רופס מעמדית, חלוש השפעתית, שקוף תדמיתית ו'לא נספר'
ד"ר מוטי גולן
אחת מעשר שירות שנאמרו בעולם, שירה אדירה ועצומה זו שבקעה מגרונם של משה ועם ישראל הרעידה והרטיטה אף את "ליבם המלאכי" של משרתי ה'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il