X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשלת אולמרט-לבני-ברק הצליחה להנחיל לישראל מפלה נוספת חמורה לא פחות מזו שנחלנו במלחמת לבנון השנייה, אנו קוראים כי ישראל כבר נענתה למעשה לכל דרישות החמאס בקשר לשחרורו של שליט מחר מוטלת על כל אחד החובה לברר לעצמו אם הוא עדיין מוכן להפקיד בידיהם את האחריות העליונה
▪  ▪  ▪
שלישייה לא מוצלחת. אולמרט-לבני-ברק [AP]

גילוי נאות - התנגדתי למבצע "עופרת יצוקה" לפני שהחל הואיל והיו לי ספקות קשים ביחס לניהול מלחמה על-ידי הממשלה בהרכבה הנוכחי וכל זאת בתקופת בחירות. היה ברור מראש, שזמן קצר לאחר תחילת המבצע יישמעו הטענות הרגילות על פשעי מלחמה ומיצוי ההישגים ועל פגיעה לא מידתית באזרחים ושוב המלאכה לא תושלם ולא תושג הכרעה.
כמו-כן, היה ברור שכל מהלומה שלא תשבור את החמאס מבחינה צבאית משמעה תבוסה שלנו ואין לי אלא לצטט מה שכתבתי במהלך המבצע: "אם רוצים להכריע את המלחמה יש צורך והכרח בכיבוש רצועת עזה כולה. אין משמעות הדבר הפלת שלטון חמאס כשם שכיבוש שכם וג'נין במהלך מבצע חומת מגן לא גרם לכך שהחזרנו את הממשל הצבאי לערים אלו, או שמנענו המשך תפקוד מוסדות הרשות הפלשתינית שם. כיבוש מלא נדרש לצורך שבירת כוחו הצבאי של החמאס. אם מטרה זו לא תושג נחלנו תבוסה נוספת בעימות והלקח יילמד בכל רחבי המזרח התיכון והתוצאות צפויות להיות הרות אסון".
התוצאות מתברר כבר היום, הן באמת הרות אסון, וממשלת אולמרט-לבני-ברק הצליחה להנחיל לישראל מפלה נוספת חמורה לא פחות מזו שנחלנו במלחמת לבנון השנייה. כיום אנו קוראים כי ישראל כבר נענתה למעשה לכל דרישות החמאס בקשר לשחרורו של גלעד שליט. לא זו בלבד ששחרורו של גלעד יעלה לנו במחיר שפך דם גדול יותר בעתיד, הוא גם מבטיח סופית את נצחונו של החמאס בזירה הפנים פלשתינית.
כותב היום בהארץ אבי יששכרוף: "עסקת שליט תוביל לשחרור מאות אסירים פלשתינים, בהם כאלה שנשפטו למאסרי עולם. האירוע יזכה לסיקור נרחב בכלי התקשורת הפלשתינים, הערביים והבינלאומיים וימשיך את מצעד הניצחון של החמאס שהחל ביום שלאחר סיום המבצע בעזה. המסר שייקלט בציבור הפלשתיני, בדומה לאופן שבו תפס את ההינתקות, הוא כי דרכו של החמאס, "ההתנגדות", יעילה מדרכה של הרשות הפלשתינית ועבאס - דרך המו"מ. חטיפת חיילים ישראלים נוספים כבר עתה נחשבת לדרך היעילה ביותר להביא לשחרור אסירים".
אכן איני רואה כיצד יכולים הפלשתינים להסיק מסקנות אחרות. לו הייתי פלשתיני לא הייתי מתרשם מהצהרות הכזב של שר הביטחון המהולל, ללא הצדקה, על המכה המכאיבה שקיבל החמאס. אנו רואים כי החמאס שב לזירה ובגדול והצליח, למרות פער עצום ביחסי הכוחות, להנחיל לנו מפלה נוספת. איני מבין מדוע רוצה נתניהו את ברק כשר ביטחון בממשלתו. אם להסתמך על מבצע "עופרת יצוקה" הרי שברק לא הוכיח מיומנות עדיפה על עמיר פרץ, והשרה לבני הוכיחה שוב שיכולת ההנהגה שלה במצבי משבר היא אפסית.
הן לבני והן ברק לא עמדו על כך שיש להמשיך במבצע עד להכרעה צבאית וקרוב לוודאי הם יאשרו את תנאי הכניעה לחמאס בעסקת שליט. מחר מוטלת על כל אחד החובה לברר לעצמו אם הוא עדיין מוכן להפקיד בידיהם את האחריות העליונה.

תאריך:  09/02/2009   |   עודכן:  09/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחלנו תבוסה נוספת לחמאס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קשקוש ימני פשיסטי
ע.ג1  |  9/02/09 16:42
2
צודק. יש עוד נורמליים פה. ל"ת
פטריוט, לא פשיסט  |  9/02/09 20:51
3
התרברבות ברק על "המכה האנושה"
אברהם מכפר סבא  |  10/02/09 00:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דויד שוורץ
ליברמן משקף את פני החברה, הוא הקטליזטור שלה. כאשר הייאוש יגבר יותר הקולות לליברמן יגברו ויעלו ביתר שאת
ד"ר אברהם בן-עזרא
מדינה פלשתינית תעודד ערכים פסולים שיקבלו דרור עם הקמתה - ובכללם: חינוך הנועד בדרך השאהידים, נטיעת שטנה בלב התושבים נגד היהדות באמצעות הסברה מוטית, גניבה (לא רק ציוד חקלאי וכלי רכב) כמקצוע לגיטימי, ועוד כמה "ערכים" שאינם ראויים ואינם אפשריים להוות בסיס לחברה כלשהי - הן כלפי עצמה, והן כחברה המתקיימת מול חברות אחרות במרחב
יורם אטינגר
ההנחה שראש ממשלה ישראלי אינו יכול לעמוד מול לחץ של נשיא אמריקני משוללת יסוד - הרי ההכוחות
זאב גלילי
אם ציפי תגיד "לא" ישאלו "למה את מתכוונת"    לאהוד ברק יגידו "כבר שמענו עליך"    היחיד שיש סיכוי כי ינווט נכון את המדינה הוא נתניהו    כי הוא היחיד כנראה שנגמל מן הסם הקרוי "תהליך השלום"
משה כרמל
אני תומך בביבי. בגלל הדרך, בגלל היכולת, בגלל ההגינות, בגלל הנבחרת, בגלל היריבים ובגלל תקשורת לא הגונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il