X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוות דעת ממומחים שיש להם את היושר והאומץ לומר את דעתם בגלוי
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

לאחר שבועות של טריקים ושטיקים, ספינים והטיות בוטות של פוליטיקאים ופרסומאים - הגיע הזמן לבחור. לאחרונה פורסמו מספר כתבות של עיתונאים בכירים בשמם של "מומחים". ארי שביט גבה עדויותיהם של כתריסר "מומחים" שהעידו שציפי לבני "חלולה" (הארץ, 4.2.09). מצער שאותם ממליצי אופי נמנעים מלהזדהות. אפשר גם אחרת. בשבועות האחרונים שוחחתי עם עשרות אנשי כלכלה בכירים. רובם טענו כי מבין המתמודדים לראשות הממשלה לנתניהו יש את המשנה הכלכלית הטובה ביותר. להלן מספר חוות דעת ממומחים שיש להם את היושר והאומץ לומר את דעתם בגלוי:
עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר, מציין: "תוכנית החילוץ של נתניהו, משלבת "מנועי צמיחה" ו"קטרים" אשר יש בכוחם, להעלות את המשק הישראלי על הפסים הראויים, ולהביאו לחוף מבטחים. בדיוק כפי שעשה, עת כיהן בתפקיד שר האוצר".
אורי יוגב, הממונה לשעבר על התקציבים במשרד האוצר ומי שהוביל רפורמות כלכליות במהלך כהונתו קובע כי: "תוכנית נתניהו אפשרית וחיונית לישראל".
בעולם הפיננסי, עודד גל, מנכ"ל אי.בי.אי. ניהול קרנות: "תוכניתו הכלכלית של בנימין נתניהו היא היחידה המשלבת טיפול שורש אמיתי בתקציב המדינה תוך מתן דגש על עידוד מצטרפים חדשים למעגל העבודה".
דייויד זילברג, מנכ"ל בנק השקעות אמריקני Mercator Capital בישראל: "מר נתניהו גילה מנהיגות, תעוזה ויכולת עמידה מרשימה בלחצים כאשר, כשר אוצר, הנהיג ויישם תוכנית כלכלית מבריקה ואמיצה שהצילה את המשק הישראלי מעברי פי פחת".
באקדמיה, פרופ' חיים פלק, פרופסור לחשבונאות ומנהל עסקים, סבור כי: "תוכניתו של נתניהו להשקיע בפיתוח תשתיות ראויה לתמיכה. ביצועה יקטין מיידית את שיעור האבטלה, תזרים אמצעים לפיתוח המשק ותגדיל בטווח הארוך את הרווחה. הצלחתו של נתניהו לשקם את הכלכלה בעבר מגדילה את סיכוייו להבטיח הצלחה של תוכניתו בעת הנסיגה הכלכלית היום".
בתחום הנדל"ן, שרגא בירן, מבכירי עורכי הדין בארץ המתמחה בנדל"ן ופעיל חברתי אומר: "הרפרומות המוצעות על-ידי נתניהו בתחום המנהל והתכנון עשויות לסלול את הדרך למדיניות חברתית טובה יותר. חקיקה בנושא דיור עירוני, דיור בר השגה, החייאת הנכסים בידי המינהל והפיכתם לקניין המעשיר את המחזיק בהם, את אוצר המדינה ואת כלכלת ישראל".
בכיר בהייטק, שבתאי שובל, מנכ"ל חברת ההייטק הביטחונית SDS אומר: "נתניהו הוכיח ומוכיח שהוא מבין ומסוגל לנווט את ישראל עד להפיכתה וביסוסה כמעצמה טכנולוגית מובילה. קווי המדיניות שהוא מציג אכן מוכיחים זאת שוב".
אלישע ינאי, מאבות ההייטק הישראלי המכהן כנשיא וכמנכ"ל מוטורולה ישראל מסכם: "לנתניהו יש קבלות. אני זוכר שבזמן שאחרים לגלגו הוא הוכיח יכולת מבריקה, עם פתרונות 'בית ספר' דוגמת קרן עידוד השקעות הון. לגבי התוכנית הנוכחית - זה הכיוון הנכון. אני תומך ב-100%".
וכפי שארי שביט סיים את מאמרו: "יידע הציבור ויחליט".

תאריך:  09/02/2009   |   עודכן:  09/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מומחים מדברים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כשלא רואים את
עיקר המציאות  |  10/02/09 01:53
2
ההגיון והשנאה -מי יותר משפיע?
מרק טווין  |  10/02/09 10:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף כהן
למה אני ועוד רבים לא נלך לקלפי
יהודה בן מאיר
גורמים העויינים את ישראל גורסים כי ישראל יצאה ל"מלחמת בחירות"    בפועל, יציאה למלחמה, אשר אין לדעת כיצד תתפתח, מהווה 'סיכון בחירות' לממשלה מכהנת
רובי סייבל
מותר להפעיל כוח לא מידתי בכדי לנצח    ישראל התמודדה במבצע 'עופרת יצוקה' עם אוייב אשר אינו מכיר בכללי המשפט הבינ"ל ההומניטרי    זרחן? כך עושים כולם
מאיר אלרן
תפקוד נאות מול אתגר מוגבל - משמעויות לעתיד    היערכות נכונה ומקדימה של החזית האזרחית מוכיחה את עצמה בשעת מבחן
גיורא איילנד
בכל מבצע חשובים המטרה, המשימה, והשיטה    המטרה תוגדר בידי הדרג המדיני    כאשר המטרה אינה ברורה, נפגעת יעילותה של הפעולה הצבאית    "לייצר מציאות ביטחונית טובה יותר" - זו, בהחלט תכלית מעורפלת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il