X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיצד יכול יועץ השקעות פרטי "לעקוף בסיבוב" את עמיתיו הממוסדים - בנקים ובתי השקעות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ייעוץ אובייקטיבי ובלתי תלוי? האם יש חיה כזאת? מה זה בעצם ייעוץ אובייקטיבי ובלתי תלוי?
ובכן, השקעות וחסכונות של לקוחות שאינם מנהלים בעצמם את השקעותיהם וחסכונותיהם עושים שימוש באנשי מקצוע שתפקידם להשיא את תשואת הלקוח. אנשי המקצוע נמצאים בשלושה מוקדי פעילות שהראשון בהם הוא הבנק, המעסיק יועצי השקעות שתפקידם לייעץ ללקוח איך להשיא את רווחיו. מקצועיים? אולי! אובייקטיבים? אפשר לחלוק על כך! בלתי תלוי? אפשר לחלוק גם על כך! אף יועץ השקעות מטעם בנק מסוים לא יבהיר ללקוח שיושב מולו שבבנק ממול ישנה תוכנית טובה יותר והרווח שהוא ישיג בה גבוה יותר. היועץ בבנק ינסה למכור ללקוח היושב מולו רק את מוצרי הבנק גם אם יש טובים מהם.
המוקד הבא הינו בתי ההשקעות. מרבית בתי ההשקעות הגדולים מחזיקים תיקי השקעות הבנויים מקרנות נאמנות. האם מנהל תיק ההשקעות של הלקוח הינו אובייקטיבי? האם יעדיף קרן נאמנות של בית השקעות מתחרה כאשר הוא יודע שהיא מניבה יותר מהקרנות שלו? בלתי תלוי? שוב, כמו במקרה האובייקטיביות - האם בית ההשקעות יחזיק קרנות נאמנות של בית השקעות מתחרה?
כמובן שיש סייגים ויש חריגים הן בקרב יועצי ההשקעות בבנקים והן בבתי השקעות, שהציגו תוצאות טובות על אף המכשולים העומדים בפניהם.
המוקד השלישי הינו ייעוץ השקעות פרטי אובייקטיבי ובלתי תלוי ה"תוקף" בדיוק בנקודות שהוזכרו כאן. ליועץ ההשקעות הפרטי אין קשר לבנק או לבית השקעות, ותפקידו להציג בפני הלקוח את האלטרנטיבות הטובות ביותר הקיימות בשוק הן בתחום תיק ההשקעות והן בתחום החסכון והפקדונות.
ניסיון ראשון - לקוח המנהל את כספו בבנק X מבקש לסגור סכום מסוים כהשקעה או בפקדון. היועץ בבנק מציע תוכנית עבודה מסויימת תחת הנחות של ריבית אטרקטיבית או פקדון מובנה שמידותיו תואמים להפליא את מידותיו של הלקוח. בבנק המתחרה (הנמצא ממש מעבר לכביש) מוצעת תוכנית דומה אלא ששם התוצאות יכולות להיות טובות יותר. יועץ השקעות פרטי יכול, ומתפקידו ומחובתו, להציג ללקוח את האלטרנטיבה הטובה מבין המוצעות. יועץ השקעות פרטי אינו תלוי בבנק (בלתי תלוי) ואובייקטיבי מול התוכניות המוצעות.
ניסיון שני - לקוח עם תיק השקעות מנוהל באחד מבתי ההשקעות. תיק ההשקעות בנוי מ-20% מניות ו-80% אגרות חוב. רוב התיק בנוי מקרנות נאמנות של אותו בית השקעות. מרבית קרנות הנאמנות השיגו תשואות מתחת למדד היחס שלהן ובכל קטגוריה ניתן למצוא קרנות נאמנות מבתי השקעות שונים שהשיגו תשואות דומות או גבוהות ממדד היחס שלהן. יועץ השקעות פרטי יכול, מתפקידו ומחובתו, להציג בפני הלקוח את קרנות הנאמנות הטובות ביותר מבין שלל קרנות הנאמנות הקיימות ממגוון בתי ההשקעות בהתאם לתשואת הקרן וללא תלות בקרנות מבית השקעות מסוים ובצורה האובייקטיבית ביותר כך שתתאים ללקוח ותשיא את רווחיו.
ובכן, יועץ השקעות פרטי אובייקטיבי ובלתי תלוי משנה את חוקי המשחק הקיימים ומעניק ללקוח את המענה הפיננסי הטוב ביותר כך שהשקעותיו וחסכונותיו ינותבו אל המקורות המתאימים ביותר והרווחיים ביותר בדיוק על-פי אופיו תוך הצגת אי תלות מוחלטת ואובייקטביות מושלמת.

תאריך:  19/02/2009   |   עודכן:  19/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוצר ושמו יועץ השקעות פרטי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יש רק בעיה אחת
משקיען  |  20/02/09 02:38
2
ידידי הנכבד
גיא חזן  |  20/02/09 18:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס לוין
עד כמה הנוסעים לטורקיה מוכנים להשפיל את עצמם, עד כמה כבודם חסר כל חשיבות, לנסוע למדינה בה הם לא רצויים    כבודם של רבים מהישראלים שנוסעים לשם עדיין בשם החיסכון של מאה שקל לנוסע - אבוד
יואב לוי
כיצד לקבל שירות אפקטיבי מעורך הדין    איזה שירות עדיף יותר - מעורך דין יחיד או ממשרד עורכי דין?    מהם היתרונות של גדלי המשרדים השונים
רחל נפרסטק
אביהו סופר
אהבת הכסא ותאוות השלטון. זה כנראה מה שנותר מן הציונות והסוציאליזם והרביזיוניזם וכל שאר ה"איזמים" היהודיים הגדולים. פני העם - לאן?
ציפי לידר
העם לא הלך שולל בבחירות אחרי שחקני הרכש החדשים    לבני אישרה כי כל הדרכים המובילות אל קריית הממשלה כשרות    שחרור ברגותי - הֲרֵה אסון    מדוע חיכו שנתיים וחצי לשחרור שליט?    ועוד: על סמים ועל פוריות בקרב המגזר החרדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il