X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע משרד הביטחון אינו מממן ארוחת צהריים חמה לנכי צה"ל שאינם עובדים וחיים מקיצבה?
▪  ▪  ▪
קיפוח לא מוצדק [צילום: פלאש 90]

בין כלל נכי צה"ל יש קבוצת נכים לא קטנה, שהוכרו ככאלו שאינם מסוגלים לעבוד וחיים מקיצבה. עבור נכים אלו, הקים משרד הביטחון רשת של מועדונים בכל רחבי הארץ. הנכים באים למועדונים אלו חמישה ימים בשבוע ועוסקים בפעילות יצירתית, בהדרכת מדריכים בעלי מקצוע, בחוגי יצירה ואומנות שונים. וזאת, ללא שכר, אלא רק כדי שיעבירו זמנם בעיסוק כלשהו בחברת נכים כמותם, ייהנו מחדוות היצירה, ריפוי בעיסוק ומפגש עם חברים באופן יום-יומי. דבר שייתן להם מסגרת יומית קבועה של פעילות, שתנתקם במקצת מהבעיות והקשיים היום-יומיים שבהם הם נתונים.
כלל ההוצאה הכספית על מועדונים אלו היא כבדה. מדובר בשכירת או בהקמת מבנים, בהם חדרי חוגים שונים, ציוד ומכונות לחוגים, מלאי שוטף של ציוד מתכלה, חומרים ואביזרים שונים הדרושים לפעילות בחוגים, שכר למדריכים, תשלומים שוטפים לאחזקת ולהפעלת המבנים ועוד.
היות שרבים מנכים אלו עקב נכותם, לא הצליחו לבנות משפחה, וחיים לבד ללא מסגרת יומית של ארוחות סדירות, הוקמו גם בכל מועדון - מטבח וחדר אוכל מצויידים היטב, המופעלים על-ידי הנכים וכן מתנדבים/ות, שמטרתם לספק מדי יום ארוחת צהריים חמה לנכים במועדון, שכאמור, עבור חלק גדול מהם זו הארוחה החמה המסודרת היחידה שהם אוכלים כל יום. גם הוצאה זו של חדרים למטבח ולחדר האוכל, ורכישת הציוד והמכשירים עבורם, היא הוצאה כבדה שכולה ממומנת על-ידי משרד הביטחון.
מימון הארוחות - באחריות הנכים
באופן תמוה, על אף כל השקעות והוצאות עתק אלו, החליטו בהנהלת המועדונים באגף השיקום, שהמימון הכספי לרכישת המזון היום-יומי לארוחות עצמן, שהוא שולי וזניח לעומת כלל ההוצאות על המועדונים, יוטל על הנכים. כשעל כל נכה במועדון מוטל מס חודשי בסך שבעים שקלים, המיועד לרכישת מזון זה. בסעיף הוצאה זה, משרד הביטחון אינו משתתף במאום, וכל המזון הנרכש נקנה על-ידי התארגנות פנימית של הנכים עצמם, באמצעות גביית המס הנידון מכלל חברי המועדון.
עלי לציין, שקצבאות הקיום אותן מקבלים הנכים ממשרד הביטחון, אינן גבוהות. וכן קיימים הבדלים ניכרים בגודל הקצבאות בין הנכים השונים. ויש רבים מנכי המועדון ממקבלי הקצבאות הנמוכות, שעבורם ניכוי של שבעים שקלים מהקיצבה עבור ארוחת צהריים למשך חמישה ימים כל שבוע, היא הוצאה כבדה. זאת בייחוד כאשר בכל שבוע יש ימים בהם אינם באים למועדון ואז עליהם לקנות תחליף לארוחת צהריים זו במקום מגוריהם. למרות שהמס המלא כבר נגבה מהם במלואו.
ונשאלת איפוא השאלה, מדוע משרד הביטחון שכאמור, מבצע פעילות ברוכה זו ומשקיע במועדונים הון-עתק, אינו יכול לשאת בהוצאה זניחה זו של אספקת מצרכים לארוחת הצהריים לבאי המועדון, ולתת להם ליהנות ממלוא הקיצבה החודשית אותה הם מקבלים אף היא ממנו, מבלי שיצטרכו לנכות ממנה מס חודשי זה.
נראה לי שזו החלטה תמוהה של האחראים לנושא, שניתן וצריך לתקנה!

תאריך:  22/02/2009   |   עודכן:  22/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי מקפח את נכי צה"ל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא להגזים
gggggggggg  |  22/02/09 13:02
2
המלצה: כתוב ספר על
נכה 30%  |  22/02/09 23:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' ציון בן-רפאל
התסמונת המלאה כוללת השמנת-יתר הבולטת בפלג הגוף העליון    ההשמנה מתוארת בצורת "תפוח" לעומת השמנה רגילה הבולטת יותר בפלג הגוף התחתון בצורת "אגס"
יששכר בן חיים
מחי אותן מעל פנייך, גב' אולמרט! אולי הן אלו שמפריעות לך לראות את מעללי אישך ואישיותך
זאב גלילי
ארצות הברית היא היום ידידתנו ובת בריתנו היחידה    התמיכה האמריקנית והתלות בה השכיחו מאתנו את העובדה שמראשית המאה העשרים היו קובעי המדיניות בוושינגטון אנטי-ציוניים ופרו-ערביים    הנשיא החדש והמשבר העולמי עלולים להוציא את השד האנטישמי מהבקבוק
ראובן לייב
"התמקמות" היא נושא תערוכת-ציוריו החדשה של האמן היפואי, אייל שפרון, המתווה את הדרך כיצד יש להתגבר על הקשיים והמאבקים בחיי היומיום שלנו
טל רבינוביץ'
הגישה לפיה יוכל הגבר להצהיר בפני בת זוגו כי הוא אינו מסכים לכך שיחסי המין יהפכו אותו לאב, והצהרה זו - תבטיח אותו מראש למקרה עתידי בו הוא ירצה להתנער מאחריותו לזון את צאצאו - אינה סבירה    מאמר שני בסדרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il