X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא כל יום פורים, אבל ה"טייק אוויי" נפוץ בכל ימות השנה. במיוחד בימים אלה של מיתון, כשהישיבה במסעדה מצמקת יותר מדי את הכיס
▪  ▪  ▪
מהסיר המהביל לבית החם

המיתון, המתרגש עלינו, שולח את גרורותיו גם לתחום הקולינריה. יותר ויותר מסעדות ובתי-אוכל מציעים באחרונה ללקוחותיהם שירותי-משלוחים עד הבית. מסתבר שכאשר מוחמד לא יכול לבוא אל ההר - ההר נאלץ לבוא אליו, ומבחינת המסעדות, המבקשות להצדיק את קיומן, זהו, לפחות, הרע במיעוטו.
יש, אפילו מסעדות לא-מעטות שהמירו, בצל המיתון, את האירוח הקולינרי א-לה-קארד שבין-כותליהן בשירות המשלוחים ובו בלבד. בצד המיתון הממאיר עושה גם גנרל-חורף את שלו, וסועדים של יום-יום בין כותלי המסעדה מעדיפים להסתגר בבית, ליד התנור החם, ולאכול בין כתליו. גם זול הרבה יותר וגם נוח לאין שיעור, כאשר לא צריך להירטב בגשם.
המשלוחים הביתה כוללים כמעט כל סוג של פינוק קולינרי: החל בפיצות, בפיתות עם המבורגרים או שווארמות, בגלידות ובחטיפי-סושי, וכלה בנתחי-בשר יוקרתיים, מעשה ידיו של שף-צמרת.
מינימום ההזמנה הביתית נע, בדרך כלל, בין 35 ל-50 שקל, בתוספת של 10 שקלים דמי-משלוח. כאשר ההזמנה גדולה מאוד מסתפקות, לעיתים, המסעדות בספיגת דמי המשלוח ואלה חלים אז עליהן.
המאכלים האהובים
משלוחי המנות הנפוצים ביותר הם, עדיין, אלה של הפיצריות ושל רשתות המקדונלד'ס והבורגר-קינג למיניהן. אחריהן יש עדנה לפסטות, למאכלי הסושי ולפירות הים. גם לגלידות ולמקפאי הקינוחים למיניהם יש ביקוש, אפילו בימים אלה של חורף מתאחר, וכמובן למעדני המטבח המזרחי, של חומוס, טחינה ופלאפל. המטבח הסיני, לעומת זאת, ירד מגדולתו, והמסעדות התאילנדיות למיניהן נאלצות להילחם ממש על כל לקוח בתחרות-מחירים פרועה, שתמיד כדאי לבדוק איזו מהן זולה יותר.
כיאה לכל חורף ישראלי, מסתמן במיוחד השנה ביקוש לאוכל יהודי. משלוחי המסעדות ובתי האוכל המתמחים בהכנתו כוללים, בעיקר, גפילטע פיש, כבד קצוץ, חמין ומרק-עוף. בחודש הנוכחי הסתמן, אפילו, בבתים רבים, ביקוש גובר לכל אחד מהמאכלים האהובים האלה.
רוב מזמיני המשלוחים הביתה הם צעירים ותלמידי בתי-ספר - "ילדי מפתח", שאמא שלהם נאלצת לעבוד מחוץ לבית ואינה יכולה לבשל עבורם. משלוח המנות הוא, בדרך כלל, ארוחתם הבסיסית בשעות הצהריים. לעומתם, נוטים המבוגרים יותר להזמין את המשלוחים דווקא בשעות הערב ואפילו אל תוך הלילה, ובסופי-שבוע הם עטים, במיוחד, על המאכלים היהודיים.
כך או אחרת, בימים אלה של מיתון, השליח על האופנוע הוא כוכב תורן ואורח רצוי ומקובל בבתים רבים בכל רחבי הארץ, אבל במיוחד בשלוש הערים הגדולות.

תאריך:  24/02/2009   |   עודכן:  24/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא חזן
השקעה במניות יכולה להיות מעניינת אבל מה עם השקעה באגרת חוב?
בני גוגולשוילי
האם המילים נודדות מן הדפים אל המסכים? כנראה שהתהליך צובר תאוצה ועולם הספרות עומד בפני מהפכה
ד"ר אברהם בן-עזרא
נכשל מי שמינה את עמיר פרץ לשר הביטחון (אולמרט). נכשלה מי שכיהנה כשרת החוץ ולא פצתה פה בדבר הפקרת הביטחון של מדינת ישראל בידי פרץ (לבני). נכשלו חברי מפלגת העבודה שהמליכו עליהם את מי שהמליכו וקיוו שזה יעבוד ויעבור (ובכללם ברק)
אלעזר לוין
ממשלת נתניהו חייבת לבטל, בישיבתה הראשונה, את התוכנית החצופה לבזבז 650 מיליון שקל על בניית "בית ראש הממשלה"    לראש הממשלה יש בית ומשרד, והוא אינו זקוק לארמון    קחו את הכסף שתחסכו, תנו 1,000 שקל לכל ילד עני
יואב יצחק
ציפי לבני נוהגת באופן בלתי דמוקרטי בעליל. לראיה: היא אינה מקבלת את הכרעת הרוב. היא מתנה את כניסת קדימה לממשלת נתניהו בזאת שגוש הימין כולו ובראשו מפלגת הליכוד יקבל את מצען של מפלגות המיעוט    לבני טרם התפכחה מחגיגות הניצחון המדומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il