המיתון, המתרגש עלינו, שולח את גרורותיו גם לתחום הקולינריה. יותר ויותר מסעדות ובתי-אוכל מציעים באחרונה ללקוחותיהם שירותי-משלוחים עד הבית. מסתבר שכאשר מוחמד לא יכול לבוא אל ההר - ההר נאלץ לבוא אליו, ומבחינת המסעדות, המבקשות להצדיק את קיומן, זהו, לפחות, הרע במיעוטו.
יש, אפילו מסעדות לא-מעטות שהמירו, בצל המיתון, את האירוח הקולינרי א-לה-קארד שבין-כותליהן בשירות המשלוחים ובו בלבד. בצד המיתון הממאיר עושה גם גנרל-חורף את שלו, וסועדים של יום-יום בין כותלי המסעדה מעדיפים להסתגר בבית, ליד התנור החם, ולאכול בין כתליו. גם זול הרבה יותר וגם נוח לאין שיעור, כאשר לא צריך להירטב בגשם.
המשלוחים הביתה כוללים כמעט כל סוג של פינוק קולינרי: החל בפיצות, בפיתות עם המבורגרים או שווארמות, בגלידות ובחטיפי-סושי, וכלה בנתחי-בשר יוקרתיים, מעשה ידיו של שף-צמרת.
מינימום ההזמנה הביתית נע, בדרך כלל, בין 35 ל-50 שקל, בתוספת של 10 שקלים דמי-משלוח. כאשר ההזמנה גדולה מאוד מסתפקות, לעיתים, המסעדות בספיגת דמי המשלוח ואלה חלים אז עליהן.
המאכלים האהובים משלוחי המנות הנפוצים ביותר הם, עדיין, אלה של הפיצריות ושל רשתות המקדונלד'ס והבורגר-קינג למיניהן. אחריהן יש עדנה לפסטות, למאכלי הסושי ולפירות הים. גם לגלידות ולמקפאי הקינוחים למיניהם יש ביקוש, אפילו בימים אלה של חורף מתאחר, וכמובן למעדני המטבח המזרחי, של חומוס, טחינה ופלאפל. המטבח הסיני, לעומת זאת, ירד מגדולתו, והמסעדות התאילנדיות למיניהן נאלצות להילחם ממש על כל לקוח בתחרות-מחירים פרועה, שתמיד כדאי לבדוק איזו מהן זולה יותר.
כיאה לכל חורף ישראלי, מסתמן במיוחד השנה ביקוש לאוכל יהודי. משלוחי המסעדות ובתי האוכל המתמחים בהכנתו כוללים, בעיקר, גפילטע פיש, כבד קצוץ, חמין ומרק-עוף. בחודש הנוכחי הסתמן, אפילו, בבתים רבים, ביקוש גובר לכל אחד מהמאכלים האהובים האלה.
רוב מזמיני המשלוחים הביתה הם צעירים ותלמידי בתי-ספר - "ילדי מפתח", שאמא שלהם נאלצת לעבוד מחוץ לבית ואינה יכולה לבשל עבורם. משלוח המנות הוא, בדרך כלל, ארוחתם הבסיסית בשעות הצהריים. לעומתם, נוטים המבוגרים יותר להזמין את המשלוחים דווקא בשעות הערב ואפילו אל תוך הלילה, ובסופי-שבוע הם עטים, במיוחד, על המאכלים היהודיים.
כך או אחרת, בימים אלה של מיתון, השליח על האופנוע הוא כוכב תורן ואורח רצוי ומקובל בבתים רבים בכל רחבי הארץ, אבל במיוחד בשלוש הערים הגדולות.