X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איגוד העובדים הגדול ביותר בקנדה, אישר החלטה בדבר הטלת חרם על אנשי אקדמיה ישראלים התירוץ: הפצצת האוניברסיטה האיסלאמית בעזה האם משנה להם העובדה כי הבניינים שהופצצו שימשו את חמאס לייצור טילים? כנראה שלא. הקנדים - עדיין בשלהם
▪  ▪  ▪
המרצים הישראלים - אינם רצויים [צילום: AP]

מי שחשב לנצל את שנת השבתון שלו ולבלות את החודשים הקרובים במחקר ועיון באוניברסיטה קנדית - ובכן, כדאי שיחשוב פעמיים. ועד ארגון עובדי האוניברסיטאות בפרובינציית אונטריו, פרסם בתחילת השבוע (23.2.09) החלטה ולפיה, הוועידה השנתית של הארגון אישרה הטלת חרם על אנשי אקדמיה מישראל באוניברסיטאות של אונטריו, במחאה על הפצצת האוניברסיטה האיסלאמית בעזה ב-29 בדצמבר 2009. משמעות ההחלטה: אנשי אקדמיה ישראלים לא יזומנו עוד להרצות, ללמד ולבצע מחקרים באוניברסיטאות של אונטריו.
הממשלה הקנדית מיהרה לנקוט עמדה וקראה לביטול ההחלטה. השר לעניינים בין-תרבותיים בקנדה, הגיב לדברים, ואמר כי "המדובר בהחלטה בלתי סבלנית", אשר פוגעת באטמוספרה הבריאה, אשר קיימת בקמפוסים הקנדיים". לדבריו, "זהו אף צעד משפיל לדמוקרטיה הישראלית". ואולם, עמדת הממשלה הקנדית טרם הביאה לשינוי ההחלטה. סיד ריין, נשיא ה-CUPE Ontario, הזרוע הפוליטית של ארגון העובדים הגדול ביותר בקנדה, המייצג כ-200,000 חברים, אמר כי "בעקבות פנייה של התאחדות המרצים והעובדים הפלשתינית, אנו מוכנים לומר לאנשי האקדמיה הישראלים שהם לא רצויים בקמפוסים שלנו, אלא אם כן הם יגנו באופן ברור את הפצצת האוניברסיטה (האיסלאמית) ואת המתקפה על עזה. זהו צעד הגיוני המתבסס על המדיניות שאימצה ועידת הארגון ב-2006". במאי 2006 קיבל הארגון החלטה לתמוך בחרם ובסנקציות נגד ישראל כדי ללחוץ עליה לסגת מ"השטחים הכבושים" ולהסכים ל"שלום צודק".
בהודעתם, מנסים הקנדים להוציא עצמם מחזית האש כשהם לבדם, ומצביעים על מגמת החרמה בינלאומית כנגד ישראל. וכך נכתב, בין היתר, בהודעת ההחלטה:
Dockworkers in San Francisco, Australia and South Africa have all recently refused to unload cargo from Israel. Irish trade unions have just announced their intention to support the campaign. Two weeks ago, 465 Canadian academics sent a letter to Prime Minister Stephen Harper calling for sanctions against Israel. Seventy academics from Quebec did the same.

הקנדים לא לבד

מרגע שכבו אורות המלחמה, כבו גם אורות הבמה ההסברתית. במקום להמשיך את מרתון המאמצים להטמעת המסרים, הרי שכיום, הן משרד החוץ והן דו"צ, ממעיטים יותר ביוזמות בנושא

ואכן, האיגוד הקנדי אינו לבד, וגם לא מדיניות ההחרמות. ארגון המרצים הבריטי, UCU, החליט בעבר, גם הוא, על הטלת חרם אקדמי על ישראל, בשל מדיניות "האפרטהייד", לכאורה. נכון, מדינת ישראל מורגלת איפוא לביקורת, אלא שיש בכך בכדי להזכיר לנו, פעם נוספת, את החשיבות הגדולה הקיימת בגיבוש מדיניות הסברה ישראלית יוזמת, אטרקטיבית, מדוייקת, מחקרית ורלוונטית.
גם אם לא ניתן להטיל את כל האשמה על כישלון ההסברה הישראלית, שכן אין להתעלם מכך שראשי הארגון הקנדי מונעים על-פי אידיאולוגיות אנטי-ישראליות ברורות, יש בכך, איפוא, בכדי להצביע על החידלון ההסברתי, גם בעניין תקיפת האוניברסיטה האיסלאמית בעזה.
על-פי הודעת דובר צה"ל, ב-29 בדצמבר, חיל-האוויר תקף את מרכז המחקר והפיתוח של ארגון הטרור חמאס, הסמוך לאוניברסיטה האיסלאמית. התקיפה בוצעה על בסיס מודיעין של צה"ל ושירות הביטחון הכללי, ושני המבנים, שהותקפו באופן סלקטיבי, שימשו גם כמקום מפגש לפעילים בכירים בארגון הטרור חמאס.
המבנים שהותקפו שימשו, בין היתר, כמעבדות לייצור ולפיתוח חומרי נפץ ומרכז אלקטרוניקה, והיוו חלק בלתי נפרד ממערך הפיתוח והייצור של ארגון הטרור. פיתוח אמצעי הלחימה נערך בחסות מרצים בכירים שהיו פעילים בזרוע הצבאית של חמאס. ואכן, בין אמצעי הלחימה שפותחו ויוצרו במבנים, היו רקטות שארגון הטרור חמאס שוקד כל העת על שיפור טווח השיגור שלהן, כפי שהוכח בימי המלחמה בעזה.
ישראל, מנגד, במהלך ימי התקיפה, ולאורך ימי המלחמה, הסתפקה בשחרור הודעות לקוניות על יעדי התקיפה, ונמנעה משחרור נציגי הסברה אשר יטמיעו בקרב הציבור הזר, בשפות שונות, את הרציונל העומד מאחורי התקיפה. והנה, בפועל, משמשות האוניברסיטאות הפלשתיניות באיו"ש וברצועת עזה קרקע פורייה לפעילות של ארגוני הטרור הפלשתינים. האוניברסיטה האיסלאמית ברצועת עזה ידועה מסורתית, כמעוז של תנועת החמאס. רבים ממנהיגי התנועה צמחו בין כותלי האוניברסיטה ובהם גם פעילים מרכזיים בזרוע הטרור החמאסית עיז א-דין אל-קסאם. אחדים מהסטודנטים אף שולחו כמחבלים מתאבדים בפיגועים נגד יעדים ישראלים.
על-פי מאמריו של המזרחן סא"ל (במיל.) יהונתן דחוח-הלוי, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, אחד המרצים הבכירים באוניברסיטה האיסלאמית היה ד"ר ניזאר ריאן, מראשי הזרוע הצבאית של חמאס אשר חוסל על-ידי צה"ל ב-1 בינואר 2009. מרצה בכיר אחר, ד"ר יונס אל-אסטל, ידוע בהטפותיו הקיצוניות המשבחות ומעודדות את פיגועי ההתאבדות, ביצוע רצח עם ביהודים ובהמשך המהפכה האיסלאמית מבית מדרשם של האחים המוסלמים עד להפלת המשטרים הדמוקרטיים המערביים והשלטת חוק האיסלאם תחתם.
והנה, את כל זאת, נמנע צה"ל מלחזור ולהדגיש באוזני העולם. מרגע שכבו אורות המלחמה, כבו גם אורות הבמה ההסברתית. במקום להמשיך את מרתון המאמצים להטמעת המסרים, הרי שכיום, הן משרד החוץ והן דובר צה"ל, ממעיטים יותר ביוזמות בנושא. עובדה היא, כי לא צה"ל ולא משרד החוץ נערכו תקשורתית לתגובה בדבר ההחלטה הקנדית, לפחות כך עולה מהשקט התקשורתי בנושא. ולרקע כל זאת, אל לנו כי נשכח: עובדה היא כי אותותיה של המלחמה ניכרים רק כעת, שבועות לאחריה, בקרקע הדיפלומטית, במסגרת האקדמית ובפוליטיקה הבינלאומית. עכשיו עלינו לפעול.
ברם, גם אם משרד החוץ אינו מייצר בעצמו חומרי הסברה בנושא, ואכן, כך לדוגמה, אין בהישג יד כל פרופיל מספק העוסק בקשרי הטרור של האוניברסיטה האיסלאמית, טוב היה אם רשויות ההסברה בישראל היו מנצלות חומרים קיימים, גם אם נכתבו על-ידי גורמים חוץ ממלכתיים. מכל מקום, החלטת ועד עובדי האוניברסיטאות בקנדה, היא בבחינת נורה אדומה נוספת, אשר נדרשת להיות כל העת בסביבתם של אלה העוסקים במלאכת ההגנה. ואנו, אל לנו לזנוח את נשק ההסברה. אנחנו פשוט לא יכולים להרשות זאת לעצמנו.

הכותב הנו משפטן, עיתונאי חוקר, יועץ אסטרטגי לקידום שיתוף פעולה עם גופי הממשל ברפובליקה הדומיניקאנית והקריביים.
תאריך:  25/02/2009   |   עודכן:  25/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנת שבתון בקנדה? שכח מזה!
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עוד הצלחה לרשימת ההצלחות של ל"ת
ציפי ליבני ומשרדה  |  25/02/09 10:49
2
כישלון ההסברה
חשוב לכתוב את זה  |  25/02/09 18:13
3
מה עשתה שרת החוץ באותו זמן?
תמימה  |  25/02/09 18:14
4
מי מסית
נגד ישראל  |  25/02/09 18:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
שיטת בחירות אזורית תבטל ותמחק אינטרסים של ציבורים שלמים    היא לא תחזק את קשרו של הח"כ עם הבוחר
טל קורובקין
בפנואופטיקון צופים באסיר בכל רגע נתון    או שלא    הוא אינו יודע אם צופים בו או לא ועל כן עליו להניח כי צופים בו כל הזמן
יצחק מאיר
על קדימה לשבת באופוזיציה    ממשלת אחדות תיצור שיתוק    על ביבי הוטל להקים קואליציה, והוא יכול לעשות זאת גם ללא המרכז-שמאל    הגיע הזמן לצאת מן האשליה ש"העם אמר את דברו"
ד"ר צ'לו רוזנברג
מה שמניע את קדימה לחבור לנתניהו הוא מה אם לא אינטרס הכסאולוגיה    פיטורי עמוס גלעד מתפקידו - מוצדקים!    התבטאויות משפחות נרצחים נגד שחרור המרצחים להחזרת שליט - צודקות; מאידך, תוצאות אי-שחרור שליט עלולות להיות הרות אסון
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
להלן החלטות מיסוי אחרונות בנושאים כגון ריט, פירוק שיתוף, גירושין והוצ' ביטול עסקה    החלטות אלו שופכות אור על עמדת הרשות בנושאים שונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il