X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההצלחה של ליברמן בבחירות החזירה לאופנה את הדיון על ברית הזוגיות. אלא שברית הזוגיות שמקדם ליברמן מיועדת רק לפסולי חיתון. מה תהיה ההשפעה על ההומואים והלסביות בישראל?
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ברית הזוגיות שמקדמת ישראל ביתנו תסייע אולי לציבור מאות אלפי פסולי החיתון בישראל, אבל היא תפגע בזכויותיהם המשפטיות ובאפשרויות הפוליטיות של ההומואים והלסביות בישראל.
כאשר בשנת 2004 גובשה הצעת חוק בנושא - שלא זכתה לרוב - בעקבות לחץ קואליציוני של שינוי, ברית הזוגיות הוגדרה כהסכם שנערך בין איש ואישה, כלומר בפועל כללה בתוכה ההצעה זוגות הטרוסקסואליים שאינם יכולים לבוא בברית הנישואין כדת משה וישראל והתעלמה מהתביעה לכלול בהצעת החוק גם זוגות גברים ונשים. זו גם הייתה הסיבה שיו"ר מרצ דאז, יוסי ביילין, שבעבר תמך במסלול של ברית זוגיות, התנגד להצעת החוק והודיע כי יתמוך בה רק אם תכלול גם בני זוג מאותו המין.
אם כאשר ברית הזוגיות קודמה על-ידי שינוי היא התייחסה רק לסטרייטים, הרי לא כל שכן עתה, כאשר היוזמה באה מישראל ביתנו שלא מצטיינת באג'נדה ליברלית.
שני מישורים לפגיעה בקהילה:
הפגיעה בקהילה הגאה היא בשני מישורים: פוליטי ומשפטי.
במישור הפוליטי ברגע שברית הזוגיות תהפוך למסלול מקובל שאינו כולל הומואים ולסביות, ייקשה לגבש קואליציה פוליטית שתאפשר להגדיל בעתיד את המסגרת כך שתתייחס גם אליהם. הסיכוי היחיד למסד את הזוגיות החד-מינית היא רק כאשר האפשרות הזאת נכנסת לחוק מההתחלה. לכן היוזמה של ליברמן מייצגת את סגירת הדלת על ברית הזוגיות עבור הקהילה.
במישור המשפטי המצב מורכב יותר. במדינות מערביות רבות, זוגות של הומואים ולסביות יכולים להתחתן, למשל בקנדה, בספרד ובמסצ'וסטס שבארה"ב. במדינות אחרות קיימת הכרה רשמית בזוגיות חד-מינית באמצעות איחודים אזרחיים המעניקים זכויות דומות לזכויות זוגות נשואים, למשל בבריטניה, בצרפת ובניו-ג'רסי.
בישראל נהנים כיום זוגות חד-מיניים מאותן זכויות המוקנות לידועים בציבור הטרוסקסואלים; בית המשפט מאשר הסכמי ממון בין בני זוג מאותו המין ומעניק להם תוקף של פסק דין. בספטמבר 2006 הכיר בית המשפט לראשונה בהסכם שחתמו זוג נשים שנפרדו, והעניק לו תוקף של פסק דין, בדומה לגירושין.
אם הכנסת לא תסדיר את נושא מיסוד הזוגיות גם עבור חברי הקהילה הגאה ייווצר ריק שייתכן שעל בית המשפט יהיה למלאו כדי למנוע פגיעה בציבור לא מבוטל שמופלה על-רקע העדפתו המינית. אבל ייקשה על בתי המשפט לאמץ את התבנית המשפטית החדשה של ברית הזוגיות ולפרש באופן מרחיב נוסח שאומר "איש ואישה" כך שיכלול גם זוגות של איש ואיש ושל אישה ואישה, גם אם זה נכון וראוי מוסרית.
נכון, גם כיום בוחרים זוגות בני אותו המין לערוך ביניהם טקסי התקשרות, אך הם אינם משנים בכך את מצבם המשפטי-משפחתי ולא זוכים לשינוי סטטוס או הכרה כלשהי מצד הרשויות. אם הצעת חוק ברית הזוגיות תעבור מבלי לכלול את חברי הקהילה הגאה היא עלולה להקשות עליהם עוד יותר לקבל מעמד חוקי המוכר על-ידי כל הרשויות, ומתוקף זה לקבל את הזכויות הנגזרות מכך, וכך תפגע המדינה בפועל בזכויותיהם האזרחיות של חברי הקהילה.

הכותבת היא עורכת דין מומחית לדיני משפחה ובעלת אתר בנושא גירושין.
תאריך:  27/02/2009   |   עודכן:  27/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השפעת ברית הזוגיות על זכויות הגאים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אם הכוונה להומואים ולסביות
כתבי כמו שצריך  |  27/02/09 21:16
2
למה לעודד את מחלת האיידס
מתושלח  |  28/02/09 07:21
3
באמת תגובות אופייניות לסוג ל"ת
האנשים באתר  |  28/02/09 20:11
4
ליברמן סוכן של פוטין ל"ת
קלמנוביץ  |  28/02/09 21:31
5
ליברמן חייב את השמאל, וזה ישנה
C-cyclist  |  1/03/09 02:06
6
עד ליברמן השמאל רק פיטפט
ליברליזם  |  1/03/09 09:51
 
- השמאל הימר את הכל על פת"ח וש"ס
C-cyclist  |  1/03/09 19:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
הציבור נתן רוב לימין. אבל מנגד, ציפה שקדימה עם הקולות שזלגו מעבודה, ממרצ, יתנו אפשרות להקמת ממשלת אחדות, כאשר למרבה הפלא, גם רוב הציבור מייחל לכך. ההתנגדות העיקשת של לבני, היא טעות אסטרטגית, לאומית, פוליטית, מפלגתית ובבוא היום, הציבור עוד יתחשבן איתן. אם ההתנגדות תימשך - יש לומר לביבי: שבור ימינה
יהונתן דחוח-הלוי
ח"כ דוב חנין ייחד בכנסת נאום בן דקה לזכרו של צעיר פלשתיני שמת מפצעיו והאשים את ישראל בהתנהגות פושעת שלא איפשרה את העברתו לטיפול רפואי בתחומה    חנין לא ציין, כי "הצעיר הפלשתיני" היה טרוריסט ופעיל בגדודי אל-קסאם שנטל חלק בפעילות ג'יהאד נגד ישראל
ציפי לידר
לפרשת תרומה    הנותן הוא המקבל - זוהי הנוסחה היסודית במתן צדקה. הקב"ה משלם לנו עליה בריבית דריבית    והחיוך - ערכו גדול לאין-ערוך מהערך הכספי של התרומה
אריה אבנרי
ביבי לא תמים אך רחוק מלהיות שועל פוליטי מתוחכם    להלן רשימת השועלים הערומים שלא יקלו על חייו ועל כהונת ממשלתו    הערת אזהרה (25)
עו"ד יוסי דר
סממה (שהלך בימים אלה לעולמו) פרסם בערוץ 1 ששר האנרגיה דאז, יצחק מודעי, ניצל לרעה את תפקידו ולקח שוחד    האמת יצאה לאור, ובגדול, ואז התברר שכל הסיפור מצוץ מהאצבע
רשימות נוספות
"לא מצאתי נכונות לאחדות"  /  עידן יוסף
"פסק ההלכה - של קדימה"  /  עידן יוסף
בכירים בליכוד: היענות לליברמן - טעות חמורה  /  איציק וולף
הרשקוביץ, המטרה מקדשת את האמצעים?  /  ד"ר אברהם בן-עזרא
רגש?! לא בפוליטיקה!  /  אודי אסולין
הניחו לציפי לבני  /  גורי גרוסמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il