X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עומר גולדמן, ממנהיגות סרבני הגיוס לצה"ל, מסבירה את הקו האידיאולוגי המנחה אותה: צה"ל (צבא ההתקפה לישראל בלשונה) הוא ארגון טרור וישראל הפכה למדינה לא דמוקרטית ופשיסטית
▪  ▪  ▪
עומר גולדמן

"השמיניסטים" הינה קבוצה אידיאולוגית של בוגרי תיכון המסרבים להתגייס לצה"ל גם במחיר של עונש מאסר בכלא צבאי. עומר גולדמן, בתו של סגן ראש המוסד לשעבר, חברה ב"שמיניסטים" והיא ריצתה בשנת 2008 שני עונשי מאסר בגין סירובה הנחרץ להתגייס. בראיונות לתקשורת הישראלית נימקה עומר את החלטתה ב"כיבוש הישראלי" וב"פשעי המלחמה" שמבצע צה"ל נגד העם הפלשתיני.
הקו האידיאולוגי של "השמיניסטים" מעורר עניין. ראוי להקשיב לו בקשב רב וללמוד על הבסיס המוסרי, הלוגי והעובדתי עליו הוא נשען. בראיון ב-2 בינואר 2009 לאחמד בדיר וסמר ג'ראח מתחנת הרדיו TrueTalk המשדרת טמפה פלורידה, חשפה עומר גולדמן טפח מתפיסתה הרעיונית. מצ"ב קטעים נבחרים מדבריה של עומר בראיון שהתקיים באנגלית:
  • "סירבתי להתגייס לצבא הישראלי, כיוון שאני נגד העבודה שהצבא כובש את השטחים הפלשתינים ואת העם הפלשתיני. אני לא אטול חלק במערכת שמבצעת פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. זה היגיון בסיסי, זה ערך בסיסי שלא להתגייס לצבא. כל אחד חייב לעשות זאת".
  • "המלחמה (בעזה) היא הדבר השגוי ביותר שישראל ומה שנקרא צה"ל עשו. אנו לא קוראים לו צבא הגנה לישראל, שכן הוא לא מגן, הוא תוקף. הצבא הישראלי מפציץ עתה אנשים תמימים (מילה לא ברורה) של ארגון חמאס. הסיבה שהם עושים זאת עכשיו היא בגלל הבחירות שתהיינה בעוד חודשיים, ואלה הנקראים המנהיגים שלנו רוצים להבטיח לעצמם יותר קולות, ולדעת שהאנשים יחשבו שהם באמת עושים משהו (בשבילם, ולכן) הם פשוט הורגים אנשים תמימים, וכך האנשים יוכלו לבטוח בהם שוב. איש אינו בוטח עוד במנהיגים הישראלים".
  • "האנשים שנפגעו בעזה כיום אינם חמאס. לחמאס יש חדרים תת-קרקעיים מוגנים. האנשים התמימים, האזרחים של עזה הם אלה שנפגעים. הממשלה הישראלית יודעת זאת".
  • "היום הם (המשטרה) עצרו בערך 300 פעילים ערבים וישראלים, אשר הפגינו נגד המלחמה הזו. הם מנסים לסתום לנו את הפה. עכשיו יש הוראה שאסור לשאת את הדגל של פלשתין בהפגנות. אתה יכול להיעצר בשל-כך וזו (ישראל) באמת הופכת להיות מדינה לא דמוקרטית ופשיסטית".
  • (בתשובה לשאלה: "מה בנוגע לטילים שנורו ראשית ע"י חמאס? האם דבר זה היה הגורם שהתחיל את הכול?") "ראשית, ע"פ ההיסטוריה ישראל כבשה את עזה מלכתחילה. זו ההיסטוריה. את הסכם הרגיעה ישראל הפרה ב-4 בנובמבר (2008). אינני סבורה שחמאס בסדר. כל אחד שמשתמש באלימות הוא שוגה, אך המדינה שלנו המתיימרת להיות דמוקרטית, וצה"ל שצריך להיות אנושי, הוא ממש כמו חמאס, הוא (צה"ל) ארגון טרור שמפציץ אנשים תמימים, אך איש אינו מכנה זאת כך... אנו פועלים כמו ארגון טרור".
את הראיון המלא ניתן לשמוע בקישור הבא: [קישור]

תאריך:  28/02/2009   |   עודכן:  25/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היסודות האידיאולוגיים של סרבני הגיוס
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
משעשע - תגובה להכל.
ציוני  |  28/02/09 15:21
2
מבחן התוצאה: זה מה שקובע
hjkuy7uy6  |  28/02/09 18:48
3
fasciste?
zou  |  28/02/09 20:24
4
יש לה שפתיים
חן בורוכוב  |  28/02/09 23:20
5
מה הענין....?
מד' ליונה עיוורת  |  1/03/09 02:36
6
סגן ראש המוסד
יצחק 2  |  1/03/09 12:32
7
עומר גולדמן
עופר דגן  |  7/10/09 10:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידו שטרנברג
"קצבאות הילדים" אינן אלא סובסידיה למשפחות מרובות ילדים    ומאחר שבכלכלה לכל מטבע יש שני צדדים - הן גם מהוות מס המוטל על משפחות חשוכות ילדים, קשישים, סטודנטים ורווקים, שכולם נושאים בעולו, אך אינם נהנים ממנו
דני בן-ישי
אם צמצום מספרם של נפגעינו ונופלינו למינימום הוא אכן מטרתנו, מן הראוי שחסידי הנסיגה יכירו בצידקת טיעונם של הפוסט-ציונים כי מדינת ישראל היא כישלון, וכי מוטב היה ליהודים בלעדיה
אברהם (פריצי) פריד
הערות לאבטלה    מבחן הנאמנות לזוגיות    מי יודע לסגור תיק    רכבת בעיירת ספר    נס כלכלי ברשות השניה
עו"ד ליהיא כהן דמבינסקי
ההצלחה של ליברמן בבחירות החזירה לאופנה את הדיון על ברית הזוגיות. אלא שברית הזוגיות שמקדם ליברמן מיועדת רק לפסולי חיתון. מה תהיה ההשפעה על ההומואים והלסביות בישראל?
עו"ד אברהם פכטר
הציבור נתן רוב לימין. אבל מנגד, ציפה שקדימה עם הקולות שזלגו מעבודה, ממרצ, יתנו אפשרות להקמת ממשלת אחדות, כאשר למרבה הפלא, גם רוב הציבור מייחל לכך. ההתנגדות העיקשת של לבני, היא טעות אסטרטגית, לאומית, פוליטית, מפלגתית ובבוא היום, הציבור עוד יתחשבן איתן. אם ההתנגדות תימשך - יש לומר לביבי: שבור ימינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il