X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טיפול הרשויות בזיהום הירקון בתחילת חודש נובמבר 2008 הינו דוגמא מייצגת לחיפוי ולטיוח שהן מעניקות למחדל הכרוך בשורת עבירות פליליות חמורות
▪  ▪  ▪
הירקון [צילום: ישראל מלובני]

ביום 6.11.08 פרצה שריפה במפעל רהיטים בהוד השרון שהתפשטה למפעל "סנו" הסמוך. ממפעל "סנו" זרמו למערכת הביוב ומשם לירקון עשרות טונות של חומרי גלם לתעשיית חומרי הניקוי. ביום 9.11.08 התכסה הירקון מ"שבע הטחנות" מערבה לאורך מאות מטרים ולכל רוחבו בקצף בגובה 20 ס"מ אשר מנע חדירת חמצן למים ולמחרת החלו להופיע על המים גופות דגים מתים. אני אישית ראיתי אלפי דגי שפמנון גדולים מתים (תמונות פורסמו באמצעי התקשורת). סביבת הירקון הייתה אפופה במשך ימים בריח דגים רקובים.
רשלנות חמורה
לכאורה, סיבת התקלה והאחראים לה ברורים וידועים: כדי למנוע תקלה כאמור, מקובל לבנות סביב מיכלי אחסון כימיקלים "מאצרות" שתפקידן לקלוט את תכולת המיכל במקרה שהוא מתבקע. מהעובדה שהחומרים הגיעו מ"סנו" לירקון ניתן להסיק שמאצרות כאלו לא נבנו. בכך התרשל המפעל התרשלות חמורה שגרמה לתקלה הנ"ל וכן התרשלו הרשויות המפקחות עליו: עיריית הוד השרון, המשרד להגנת הסביבה, ורשות נחל הירקון שלא אכפו את בניית המאצרות כאמור. החשודים במחדל הם: מר רון חולדאי, יו"ר רשות נחל הירקון, ד"ר דוד פרגמנט, מנכ"ל רשות נחל הירקון, מנהל אזור המרכז של המשרד להגנת הסביבה ופקחיו, בעלי ומנהלי מפעל "סנו", ראש עיריית הוד השרון ופקחיו, ועוד.
לפי חוק סדר הדין הפלילי משנודע למשטרה על עבירה עליה לפתוח בחקירה. כדי שהמשטרה לא תטען שלא נודע לה על העבירה הגשתי למשטרה תלונה רשמית על האירוע ביום 17.11.08. מדובר בעבירות של גרימת מטרד ציבורי, התרשלות במילוי תפקיד, עבירה על חוק צער בעלי חיים, פגיעה בערכי טבע, עבירה על חוק המים, ועוד.
כזכור, בפרשת "רמדיה" הגישה המדינה כתבי אישום גם נגד אנשי משרד הבריאות שהיו אמורים לפקח על מוצרי "רמדיה" שנמכרו בארץ ולוודא שהם מכילים את הרכיבים האמורים להיות בהם והתרשלו במילוי תפקידם, וזאת למרות שלא הייתה להם אחריות ישירה לייצור המוצר הפגום. מה עשתה המשטרה בתלונה הנ"ל? העבירה אותה למשרד לאיכות הסביבה, אותו משרד שהיה אמור למנוע את זיהום הירקון שגם אנשיו התרשלו במילוי תפקידם, כדי שזה יחקור מי אשם במחדל. ומה אומרים אנשי המשרד לאיכות הסביבה החוקרים את עצמם: אנחנו חוקרים ולא יכולים לדווח היכן נמצאת החקירה כדי לא לפגוע בראיות (שנשטפו מזמן עם הגשמים האחרונים, או שתוקנו בינתיים על-ידי האשמים).
כך מטייחין.

תאריך:  02/03/2009   |   עודכן:  02/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זיהום מחריד בירקון - כיצד מטייחין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות פורסטר
לחשוב שהייתה קמה לנו ממשלה אשר כוכביה הם גדעון עזרא, זאב בוים, דליה איציק, רוחמה אברהם ועוד, בהחלט גורמת לנו להחליט כי מוטב לנו בממשלת נתניהו
עו"ד יניב רוזנאי
לואיס מורנו אוקמפו, התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, הודיע כי הוא בוחן דרכים להעמיד לדין מפקדים בצה"ל בשל פשעי מלחמה שבוצעו, לכאורה, בזמן הלחימה בעזה. האומנם הדבר אפשרי?
אמילי לנדאו
כיצד ינהג נשיא ארה"ב הטרי בנוגע לאירן - ביד רכה או קשה? ומה אומרים שותפיו לדרך - ביידן וקלינטון
יצחק מאיר
נציגי ימין ושמאל, היו דמוקרטים, תנו לנו לדבר, והקשיבו. הלוואי שתהיו כולכם משוקמים עד צוואר, אבל עכשיו, למען השם, שקמו אותנו
ראובן לייב
בשתי המפלגות הונף כבר נס המרד: בקדימה מוביל אותו שאול מופז ובהעבודה עמיר פרץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il