X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשמצד אחד כבולה מדינת-ישראל על-ידי החוקים הבינלאומיים ודעת הקהל העולמית, ואין לה קיום בלעדי ארצות-הברית; וכשמצד שני היא עומדת בפני דרישות חד-משמעיות ובלתי מתפשרות מצד החמאס - ניצב כל המפעל הציוני בפני שוקת שבורה. זוהי דילמה שאין לה פיתרון מעשי זולת שבירת כל הכלים וכל המוסכמות העולמיות
▪  ▪  ▪

התנהלות מדינת-ישראל במאבקה נגד ארגוני הטרור נוחלת מפלה אחר מפלה. אין טעם להכחיש! ידי כוחות הביטחון של ישראל כבולות מול ארגון החמאס שממשיך להלך אימים על הנגב המערבי אחרי "עופרת-יצוקה". אנחנו נמשיך להמציא שמות שונים ומשונים לכל מיני מבצעים והחמאס נשאר עם ה"ג'יהאד" האחד והיחיד כל הזמן ולאורך שנים. בינתיים, החמאס מוביל את המערכה, קובע את הקצב שלה, וצוחק עלינו לאורך כל הדרכים בין מנהרה למנהרה.
האיומים של ראש הממשלה או של שר הביטחון על ארגון החמאס אינם כבר אלא בדיחות מביכות. לצופה מן הצד אין ספק מיהו הצד המנצח ומיהו המובס. לא בכדי מעלים הפרשנים בתקשורת הישראלית את האפשרות היחידה לפתרון הצרה הצרורה הזאת - הידברות עם החמאס על "הסדרה", רצוי ארוכת-טווח. צד המחפש הידברות עם אויב הממטיר עליו טילים שאין לו תשובה אחרת עליהם מלבד "מיגונים" ותחנונים ל-"הסדרה", הוא הצד המפסיד. אין ולא יכולה להיות פרשנות אחרת!
הנה כי כן מדובר בתבוסה צורבת של מדינת-ישראל מול ארגון החמאס על כל המשמעויות של תבוסה. למובסים שהם חפצי חיים יש רק דרך אחת להישאר בחיים - להיכנע! יש לזכור שהחמאס דורש כניעה מוחלטת עם ביטולה של מדינת-ישראל מכל וכל! שיחרור האסירים ופתיחת המעברים הם דרישות ביניים בלבד, שלא תהיה טעות! כאימרתו של יאסר ערפאת: "קח! והמשך להתמקח!".
שאננות מדינית
בישראל אין מודעים לחומרת המצב ומתעסקים במי ירכיב ממשלה שבסופו של דבר תפקידה היחיד יהיה לשאת ולתת עם החמאס על תנאי הכניעה המשפילים. גם העולם מצדד בכניעה הזאת ואפילו: "הסופר הפורטוגלי ז'וזה סאראמגו ועוד עשרות אישים בולטים ומעצבי דעת קהל חתמו על עצומה 'דחופה' למחוק את החמאס וכל 'ארגוני השחרור הפלשתינים' מרשימת ארגוני הטרור של מדינות אירופה, ובעד הכרה בו 'כקול לגיטימי המבטא את שאיפות העם הפלשתיני לשחרור לאומי'... העצומה הופצה במקביל לפתיחת 'שבוע האפרטהייד הישראלי' בסדרת אירועים נגד ישראל..." [כנען ליפשיץ - הארץ 2.3.09].
וכך, כשמצד אחד כבולה מדינת-ישראל על-ידי החוקים הבינלאומיים ודעת הקהל העולמית, ואין לה קיום בלעדי ארצות-הברית; וכשמצד שני היא עומדת בפני דרישות חד-משמעיות ובלתי מתפשרות מצד החמאס - ניצב כל המפעל הציוני בפני שוקת שבורה. זוהי דילמה שאין לה פיתרון מעשי זולת שבירת כל הכלים וכל המוסכמות העולמיות - מדינת-ישראל חייבת להכריז כי שואה שנייה לא תקום ולא תהיה ושהיא יוצאת לקרב על חייה.
כל דחייה של התמודדות חזיתית עם הסוגייה הזאת תערים עוד ועוד קשיים, כל דיבור על "שלום" באספמיא הינו קישקוש חסר כל פשר שיביא עלינו מלחמה שהסיכוי שלנו לעמוד בה שואף לאפס. ועוד לא דיברנו על החיזבאללה ועל סוריה בצפון הארץ, ועל המעצמה הגרעינית המתפתחת לנגד עינינו בהכרזה חד-משמעית למחוק אותנו מהמפה העולמית - אירן.

תאריך:  03/03/2009   |   עודכן:  03/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפעל הציוני ניצב בפני שוקת שבורה
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
אכן,זו המציאות ולשנותה..... ל"ת
י.מוזס  |  3/03/09 14:12
2
יש לבסס החוק על ריבונות המדינה
לא "צדק אוניברסלי  |  3/03/09 14:12
 
- ואם הריבון הוא צ'אוצ'סקו למשל ל"ת
ברברה  |  3/03/09 15:28
 
- צאוצסקו היה שמאלן
ולאדימיר  |  3/03/09 17:36
 
- לא ירדתה לסוף דעתו
הפטרובי'ץ  |  4/03/09 01:47
3
פייגלין מדבר על זה מזמן. מזמן! ל"ת
אבל ביבי זה ביבי  |  3/03/09 14:23
4
אם כך נדרוש מפוטין שיספח אותנו
צ'אפולין קולוראדו  |  3/03/09 16:29
5
אבל ביבי רוצה את ברק
גדעון אמיר  |  3/03/09 17:56
6
אבל, דודו, המפעל היהודי לא.
ב ז הרצל  |  3/03/09 19:18
7
מה שחשוב:למה הדיחו אותך מגל"צ ל"ת
דקל  |  3/03/09 22:45
 
- לדקל הדביל
בשם הקוראים  |  4/03/09 04:46
8
אכן לשבור
ירון זכאי  |  3/03/09 23:35
9
מה שנקרא:להיות,או לחדול!
חן בורוכוב  |  4/03/09 00:53
 
- "לחדול". אני אסביר
בן גוריון  |  4/03/09 01:58
10
וטוב שכך-במבחן התוצאה למדתי שי
קורן נאוה,טבריה  |  4/03/09 07:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
מה בין מרים לאסתר    מנהיגות על רגל אחת    על אסתר המנהיגה, אסתר הפסיכולוגית ואסתר הנצחית    דרמה בשש מערכות    המגילה ונשף המסכות    מבנה סיפור בתוך סיפור    וגם: אירוניה במגילה
גיא חזן
ישנם הבדלים מהותיים בין הראות אי שם ממרומי המגדל לראות הבלתי קיימת בתחתית החניון
אריה דרוקמן
חלפו פחות מחודשיים לסיום מלחמת "עופרת יצוקה" ולנסיגת צה"ל מרצועת עזה וכל אחד מאיתנו יכול לשפוט מה מתרחש בכל יום בשטח    האירועים ברצועת עזה לא משפיעים על נבחרי העם שלנו, אלה שבחרתם בהם בבחירות לפני חודש. המשא-ומתן הקואליציוני לא הוחש. הכל מתנהל בביצה הפוליטית שלנו כרגיל ומאוד לאט. שום דבר לא דחוף. הכל שגרתי
רות פורסטר
"משתמט אני הייתי, ולא התביישתי כלל וכלל" [הורה נהלל]. אכן, הגיע הזמן כי משתמטינו הרבים יחלו להתבייש, ועוד איך! מעבר לכשל החינוכי, האחראי לצמיחת דור של צעירים חסרי ערכים וזיקה למדינתם, אנו חוזים בחברה הישראלית המידרדרת אל תרבות מעמד הכסף והחיים הקלים, ושימותו הקנאים!
עו"ד דוד ששון
האם החזרה של אדמות, כבושות או משוחררות, תפתור את הסכסוך הישראלי-פלשתיני?    אין לנו מה להציע לחמאס, חוץ מאשר את ראשינו והם לא יסתפקו בפחות. לכן, הסכסוך בינינו לבינם, איננו על אדמה, אלא על רצון לשלוט ולהשתלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il