X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
דווקא אלה הרואים את עצמם כמתקדמים, כליברלים מושבעים, חייבים לצאת נגד התופעה הנלוזה של כניסה לחייהם הפרטיים של הידוענים למיניהם הזכות לפרטיות היא זכות אדם בסיסית שיש לכבדה ולהגן עליה
▪  ▪  ▪
אין קשר בין החיים האישי וליכולת התפקוד המקצועית [צילום: פלאש 90]

"הפרשה" החדשה הקשורה במפקד חיל הים, האלוף אליעזר מרום, היא הוכחה נוספת לתרדמה השכלית שאחזה במדינת ישראל בעקבות גלולות השינה שהפוליטיקאים ועיתונאים מסוימים מספקים כדי להסיט את הנושאים הבוערים שאינם מטופלים למחשכים. פוליטיקאים חסודים, עיתונאים בעלי מוסר הגבוה מן ה–I.Q שלהם וכמובן ארגוני נשים המנסים לקדם את האג'נדה שלהם, עטים על ה"טרף" החדש. הצביעות חוגגת והכרישים המריחים דם מסתערים.
יובהר הבהר היטב: מה שבעיני האלוף הנכבד מוסרי ואף מקום בילוי מכובד, איננו כזה בעיני בריות אחרות. כל עוד המעשה איננו בגדר עבירה על החוק ומפקד חיל הים לא "יישם" את מה שראה במועדון בעת מילוי תפקידו, אין להדיחו.
ההיסטוריה הפוליטית והצבאית של ישראל מלאה וגדושה במעשים שלכאורה בלתי מוסריים אלא ששוב הציבור נוטה לשכוח אותם. ראשי ממשלה שבגדו בנשותיהם החוקיות, ראשי מערכת הביטחון וקצינים בכירים ביותר שנאפו ואף היו למושא להערצה בעיני רבים במדינה, חברי כנסת מן השורה ושרים נשואי פנים, מעולם לא נתנו דין וחשבון על חייהם הפרטיים. קצרה היריעה מלהזכיר בלבד את כל אותם אנשי ציבור שסרחו מוסרית, אך לא עברו על שום עבירה המצדיקה העמדתם לדין או הדחתם. סיפוריהם של רבים מוכרים היטב ודווקא הדוגמאות הללו הן המחזקות את הטענה שיש לעשות הפרדה מוחלטת בין בעל התפקיד לבין חייו הפרטיים. מה ליכולת לתפקד כמפקד חיל הים לבין העובדה שהיה במועדון חשפניות? האם מפקד חיל הים נהג בתפקידו כבמועדון חשפניות? יש גבול לציניות.
כל אלה המזדעקים, ראוי שיפשפשו במעשיהם. בעיני רבים וטובים במדינת ישראל ילדים מחוץ לנישואין נחשב למעשה בלתי מוסרי בעליל. האם מי מבין הנשים המזדעקות כיום כנגד מפקד חיל הים מוכנה להבין את אלה המתעבים את התופעה של ילדים מחוץ לנישואין? התשובה רטורית לחלוטין. ומה קורה במקרים שבהם נשים מנהלות מערכות יחסים מחוץ למסגרות המקובלות ומעשיהן בקרב רוב הציבור, נחשבים לתועבה? האם משמרות הצניעות של הצעקנים והצעקניות מוכנות להבין את אלה הטוענים שנשים הלבושות ב"לבוש" פרובוקטיבי מזמינות על עצמן מעשי הטרדה או אונס, חלילה?
דווקא אלה הרואים את עצמם כמתקדמים, כליברלים מושבעים, חייבים לצאת נגד התופעה הנלוזה של כניסה לחייהם הפרטיים של הידוענים למיניהם. הזכות לפרטיות היא זכות אדם בסיסית שיש לכבדה ולהגן עליה כזכות יסודית.
הטענה המגוחכת ביותר שנשמעה בהקשר לפרשה היא שמפקד חיל הים עלול להיות "סחיט" בתפקידו. היו שהרחיקו לכת כאשר טענו שלפרשה עלולות להיות תוצאות הרות גורל משום שמפקד חיל הים אוגר במוחו סודות כמוסים ביותר ומי שבין אלה היודעים על מנהגו לבקר במועדון חשפנות עלול לסחוט אותו ובכך לפגוע בבטחון המדינה. נו באמת! אפילו הגזמה קטנה אין כאן!
במדינה שבה הצהוב הופך להיות לצבע המועדף וכאשר אין על מה לדווח, מתעסקים במועדוני חשפנות ובאלה המבקרים בהם, אין פלא שנשמעות גוזמאות נוראיות. מפקד חיל הים חייב להיבחן במיומנויותיו הצבאיות ויכולתו להכין את החיל לאתגרים הביטחוניים העתידיים. מפקד חיל הים לא מונה לתפקידו כדי להיות מורה הדרך המוסרי של חייליו בעת חופשתם או חייהם הפרטיים. הוא איננו חייב לשמש דוגמה מוסרית כאדם פרטי אלא כמפקד של חיילים. זהו מבחנו ולא אם אהבתו היא הליכה למועדונים שבעיני רבים נחשבים למפוקפקים. מן הראוי היה שהמבקרים יצניעו לכת וינסו פעם לבחון את מידותיהם המוסריות לפני שמבקרים אחרים.
מנהיגים גדולים, אנשי רוח ותרבות מן השורה הראשונה, אנשי צבא מהוללים היו נואפים בלתי נלאים, שיכורים או בעלי "סטיות" אחרות, אך בתחומם היו עילויים. ראו ללמוד קצת מן ההיסטוריה הרחוקה והקרובה ולאחר מכן לצאת בסנסציות וקריאות בלתי מוצדקות לחלוטין.

ד"ר צ'לו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  05/03/2009   |   עודכן:  05/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משמרות הצביעות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לא מכיר אותו
אבא של חייל  |  5/03/09 19:58
2
מר צ'לו ,הצלילים שלך צורמים ל"ת
א.פ  |  5/03/09 21:00
3
הכי צבועות הן הפמניסטיות
פנחס  |  5/03/09 23:04
 
- פנחס, מה נחרדת? לך מותר! הבעיה
הלנה מטרויה  |  6/03/09 03:59
4
תודה
יהוידע  |  6/03/09 11:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
דבר אחד צריך להיות ברור: מי שנכנס לממשלה במגמה לטרפד ימצא עצמו מהר מאוד מטורפד    ממשלת טרפוד לאומית אינה משאת נפשו של איש ובודאי שלא תצליח להתמודד עם האיומים והסכנות הניצבים לפתחנו    אם לא ניתן למצוא חזון מאוחד ודרך משותפת - עדיף להיפרד מאשר לטרפד
יונתן מלמד
המשבר עדיין אינו מורגש במלוא עוצמתו בגלל ה"שוטף פלוס"    בעוד חודש-חודשיים תגיע ההשפעה האמיתית לחברות
דני רשף
לשיטתה של ציפי לבני, אם היא מאמינה בדבריה שלה עצמה, כולנו אמורים להיות שפוטים של אבו מאזן ואבו עלא ואין נושא הראוי באמת לטפול ולקידום בחברה הישראלית זולת תחזוקת התהליך מול הפלשתינים
ד"ר אברהם בן-עזרא
ובהתאם לדין כפי שנקבע גם על-ידי וועדת הערר, אין לגבי תוכניות המתאר ייחוד פעולות לאדריכל רשוי בלבד
ניצן פלדמן
עיקר יעילותה של המערכה הכלכלית שארה"ב מובילה כלפי סוריה טמונה ביכולתה לשכנע חברות זרות להימנע מלעשות עסקים עמה    זוהי הסיבה המרכזית כי האיתותים על התחממות אפשרית ביחסי המדינות עלולים להקל על כלכלת סוריה, מבלי שהיא תעניק דבר בתמורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il