X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שנפגע בתאונת דרכים עלול למצוא עצמו פגוע גם מחברת הביטוח שלו
▪  ▪  ▪
חברת הביטוח לא תעזור [צילום: AP]

אתה משלם לה במיטב כספך, סומך עליה שתגמול לך בעת צרה, ומוצא עצמך, בסופו של דבר, קורבן שלה, כשהיא פשוט בוגדת בך.
נא להכיר את חברת הביטוח, זו או אחרת, במערומיה. כולן, מי יותר ומי פחות, טובלות בשרץ הזה. ומעוצמת הבגידה בך, אתה, הלקוח הפגוע, ניצב מולה חסר-אונים, חורק-שיניים ומתוסכל.
זוהי מנת-חלקך כשאתה נפגע, למשל, בתאונת-דרכים עם מכוניתך. שבור ורצוץ מן המכה הגופנית שניחתה עליך, אתה מצפה לישועה מהחברה, שאמורה לעמוד לצידך. אלא שמהר מאוד מתחוור לך שלא זו בלבד שהיא לא תתייצב לימינך - היא אפילו תפעל נגדך.
במה דברים אמורים? כדי לזכות בכספי הפיצויים, המגיעים לך מתוקף החוק, תצטרך לנהל נגדה מלחמת-חורמה ולעבור שבעה מדורי-גיהנום. לאחר שתבעת את חברת הביטוח שלך באמצעות עורך-דינך, תיאלץ לחתום על ויתור סודיות רפואית. או אז תערים עליך החברה מכשולים על ימין ועל שמאל, תעשה הכל כדי להתיש אותך ובלבד שתניח לנפשה. במקרה הטוב תצטרך להשלים, שנתיים לאחר התאונה, עם פשרה כואבת, על דעתך ועל דעת חברת הביטוח, מחוץ לכותלי בית המשפט. בסופו של דבר ייפסק לך פיצוי מינימלי בלבד, כשאתה נותר, למעשה, עם הלשון בחוץ. במקרה הרע תיאלץ להמתין עשר שנים לגזר הדין בבית המשפט, כדי שתזכה, סוף סוף, לראות את הכסף המגיע לך, בעטיה של התאונה. אלא שגם אז, חזקה על חברת הביטוח שתמצא את עצמך ניזוק בלא שתקבל את מלוא הסכום שאמור היית לקבל ממנה.
פסיקה לרעתך
אם תבחר בדרך הארוכה והמתישה למימוש-זכויותיך, תצטרך להקריב, נוסף לפגיעתך הפיזית, גם משאבים נפשיים אדירים, של מילוי טפסים על גבי טפסים ובהם הצהרות שונות ומשונות; של בילוש מכוער אחריך מצד חברת הביטוח שלך, ובמהלכו עירוב שכניך וחבריך; של האזנה תכופה לשיחות הטלפון שלך; של הצבת קשיים במימוש הטיפול הפיזיותרפי המגיע לך; והנורא מכל - של הערמת מכשולים בדרכך, בכל דרך שתיראה לחברת הביטוח, גם אם איננה כשרה כל כך.
כך, למשל, עלולה חברת הביטוח לתפור לך תיק, שבו תמצא את עצמך ה"איפכא מסתברא" ממה שאתה באמת. מרגע שחתמת על ויתור סודיות רפואית - התנאי הדרוש למימוש זכויותיך המשפטיות - זכאית גם החברה לפלוש לכל תיקיך הרפואיים. או אז היא תעשה כל שלאל-ידה כדי לנצל את פגיעתך לטובתה היא.
אם אתה סובל, למשל, מכאבי-ראש תכופים בעטייה של התאונה - תטען החברה נגדך שאתה סובל ממילא כל חייך ממיגרנה, שאתה אומנם נגוע בה, אך שאין לה כל קשר לתאונה; אם נפגעת בריאותיך בתאונה - תמצא החברה בתיק הרפואי שלך שסבלת עוד קודם לכן מדלקת-ריאות; ואם תשמע צלצולים תמידיים באוזניים, בעטייה של אותה תאונה, תטען החברה שעוד לפני שזו אירעה, כבר סבלת מבעיות של ליקויי-שמיעה, כפי שאכן מצוין בתיקך הרפואי.
מבעית יותר מכל הוא יחסם הלא-אובייקטיבי של מומחים רפואיים לא מעטים, שנקבעים על-ידי בית המשפט כדי לפסוק את אחוזי הנכות המגיעים לך. אותם מומחים אמורים, אומנם, להיות ניטרליים בחוות הדעת שלהם עליך, אלא שיש ביניהם לא מעטים הקשורים עוד קודם לכן, בשכר, עם חברת הביטוח שאתה תובע אותה, כיועצים שלה, ומצליחים להעלים את הדבר מבית המשפט. חזקה על אותם מומחים שהם יעשו כל שלאל-ידם כדי להמעיט, ככל האפשר, מן הפגיעה שאכן נגרמה לך. או אז אתה עלול למצוא עצמך, בחוות-הדעת הרפואית, משולל-זכויות רפואיות וכספיות במידה זו או אחרת.
למרבה הצער, חוזרים על עצמם מקרים שכאלה חדשות לבקרים. הצרה היא שחוות הדעת של המומחה היא הנותנת, ובית המשפט הוא שיפסוק על-פיה, וזו עלולה, בהחלט, להיות לרעתך.

תאריך:  07/03/2009   |   עודכן:  07/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משענת של קנה רצוץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חבל שהכותב מסתפק בתאור כללי
גדעון אמיר  |  7/03/09 23:08
2
כל מילה בכתבה נכונה .....
אזרח בעל נסיון  |  9/03/09 15:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר קית לוקיטץ'
האם תהפוך תעשיית האנרגיה הירוקה למנוע הצמיחה הכלכלי? רבים רוצים כי נחשוב כך, וביניהם גם אובמה    נדמה כי כלכלה ירוקה ומשגשגת שתניב מיליוני משרות חדשות נמצאת ממש מעבר לפינה    כל מה שאנו צריכים הינו התערובת הנכונה של "תמריצים" ממשלתיים
אריה אבנרי
שתיקת התישיים בגין וסער תמורת כסא וכניעתו של נתניהו לליברמן, עלולות להמיט שואה על שלטון החוק במדינה    הערת אזהרה (26)
עמוס גורן
בניגוד לרושם שמותיר הפזמון הידוע, אליעזר בן-יהודה היה בעל אופי חזק, יציב, שקול, ענייני, רציני, שיטתי ויעיל    הוא החליט כי הגשמת האידיאל שלו - ריבונות לעם היהודי בארצו - כרוכה בשימוש יומיומי בלשון משותפת לכל בני עמו החיים בארץ, וכי לשון זו צריכה להיות העברית
מיכל פרם-כהן
"להיות שחקנית" הוא סיפור חייה של נאוה שאן, מילדותה בבית מתבולל אנטי ציוני בצ'כיה, דרך טרזין ועד להקמתו של תיאטרון יחיד בישראל
חנן וייס
האלוף מרום שילם את תשלומיו במזומן, בזמנו החופשי, ומכיסו הפרטי לא ע"ח משלם המיסים - נוהג אמיץ של איש אמין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il