X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש לי חדשות מרעישות לירון דקל ולכל אלה שמפחידים אותנו מלעשות כך: אנחנו היינו הראשונים ליישם את שיטת החטיפות למען החזרת שבויים
▪  ▪  ▪
לא לשכוח שגם אנחנו יודעים לחטוף [AP]

השאלה הכבדה המונחת לפתחנו, היא איך בכלל נקלענו למצב שיש דיון ציבורי כל כך סוער בשאלה האם עלינו לשחרר מחבלים למען החזרת גלעד שליט? ויש עוד הטוענים, רחמנא לצלן, שלא לשחרר בכל מחיר. הגיע הזמן שיחדלו כל אלה המהלכים אימים עלינו, כאילו שחרורם יפתח את הדרך בפני חטיפות נוספות, שתהיה זאת פגיעה ביכולת ההרתעה ויחליש את יכולת המיקוח שלנו מול אויבנו.
יש לי חדשות מרעישות לירון דקל ולכל אלה שמפחידים אותנו מלעשות כך: אנחנו היינו הראשונים ליישם את שיטת החטיפות למען החזרת שבויים (ע"ע החייל יצחק ג'יבלי), ומאז עברו הרבה מים בירדן ואנחנו המשכנו לשכלל את שיטות החטיפות, את היכולת לחטוף כל אדם מכל מקום (ע"ע וענונו וקלפי המיקוח עבור רון ארד ועוד רבים אחרים), והיכולת לחטוף מבוקשים ממקום מגוריהם.
ההבדל בינינו לבין שכנינו, כפי שהיטיב לתאר נאצר נשיא מצרים – "לא אכפת לי שימותו 5,000 חיילים מצריים העיקר שימות חייל יהודי אחד" - הוא ביחס לחיי אדם והחשיבות שאנחנו נותנים לכל חייל ואזרח. קדושת החיים הינה אחד הערכים החשובים של העם היהודי לדורותיו, שעבורו אף ניתן לחלל שבת. ערך זה עבר והוטמע בכל הרמות בצה"ל מיום היווסדו ... בעצם עד שהתחלנו לתת לאויבינו לעשות את העבודה בשבילנו (ע"ע החייל מדחאת יוסף בקבר יוסף) והמשכנו בהקרבת חיי חיילים בידיעה ברורה שהם ישלמו בחייהם ורק לא להרגיז את אומות העולם (ע"ע ג'נין).
הערך הזה של חיי אדם הוא לא עוד פרה קדושה שיש לשחוט, במסגרת הפרות הקדושות שאנחנו שוחטים בצורה סיטונאית. חיי אדם וחשיבותם אסור שיהיו מוטלים בספק. גם כשמדובר בחיילים שיוצאים לקרב ויודעים שיש סכנה שלא יחזרו, עליהם לדעת ולהיות בטוחים שאם יפלו בשבי, מדינת ישראל תעשה הכל, אבל הכל, על-מנת לשחרר אותם. אני חושב שכל מי שקם וטוען שאסור לשחרר בכל מחיר ושיש להיזהר מיצירת תקדים לחטיפות, צריך להסתכל בעיניים של תמי ארד ולהבין שהכל היה יכול להיות שונה עבורה אם בזמן החטיפה, כשהמחיר היה יחסית נמוך, היו צריכים לקבל החלטה ולא קיבלו אותה. אז, כמו היום, היה מדובר בכישלון של מנהיגות, ואל תספרו לנו על שיקולים ביטחוניים. זה ממשיך עם כישלונה של המנהיגות במקרה של אלדד, אודי ועכשיו גם במקרה של גלעד שליט.
לאלו ממנהיגינו ולאותם עיתונאים שעדין חיים בעולם של מבצע אנטבה אני מציע להתעורר, רצוי מוקדם ככל האפשר, ולהבין שכל מקרה דורש התייחסות שונה. החטיפה של גלעד שליט לעיר-מדינת עזה, בידי אנשים שלא אכפת להם למות יחד איתו (ע"ע נחשון וקסמן), שלא אכפת להם שכול תושבי עזה יסבלו במשך שבועות רבים את התקפות צה"ל - אנשים כאלה, אם אפשר לקרוא להם אנשים או בני אדם, חיים בעולם שבו אין להם מה להפסיד. כיוון שכך, היה עדיף, וכך גם הצעתי במיילים שנשלחו גם לאביגדור ליברמן, לשחרר כמות כפולה ממה שהם דורשים, בתמורה לשחרור מהיר תוך כדי לחימה במסגרת חילופי שבויים, ללא כל הסכם או דרישות נוספות. אני בטוח שמשפחות העצורים היו נעמדות מול מחבלי/מנהיגי החמאס, לסכן את חייהם על-מנת להכריח אותם לשחרר את גלעד שליט על-מנת לקבל את האסירים.
לצערנו ישנן דוגמאות רבות שהדמיון ביניהן ניכר בתוצאות הטראגיות שלהן; תוצאות של החלטות שגויות. אני תקווה שמקרה גלעד שליט יהיה עם סוף טוב, בלי קשר למי יחתום על ההסכם.

אזרח מן השורה, עובד בהיי-טק
תאריך:  13/03/2009   |   עודכן:  14/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשחרר או לא לשחרר – זאת לא השאלה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
העקרון צודק - המסקנה מוטעה
נוטלה  |  14/03/09 10:36
 
- זה נכון במו"מ עם שודדי בנק
תגובה מכותב המאמר  |  14/03/09 20:21
2
המסכנה עונש מוות לרוצחים פלסטי
יובל ארהב  |  14/03/09 20:50
3
מה לגבי ערך חיי אדם
לאה צחור  |  14/03/09 22:04
4
ואני טוען, למי שעדיין לא קולט:
המתבונן הישיר  |  15/03/09 08:04
 
- אם היינו חיים במדינה טוטליטרית
תגובה מהכותב   |  15/03/09 10:15
5
זו השאלה- כמה סה"כ ימותו ?
החשבון הסופי  |  15/03/09 08:57
 
- סיום החשבון תלוי בנו קודם כל
תגובה מהכותב  |  15/03/09 10:09
 
- ברור לך שעונש מוות לא יהיה
אמיר ש  |  16/03/09 15:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
התפטרות סלאם פיאד מראשות הממשלה הפלשתינית ערב המו"מ בין אש"ף לחמאס, כמו אומרת לחמאס: "נראה אתכם עכשיו מוותרים על השליטה הבלעדית בעזה ומקבלים את מרות הנשיא עבאס"
עמוס גורן
איך לבקש חביתה    הברה מזרחית קוסמת    חמש תקופות עברית    וההעדפה לערבית
ציפי לידר
אפקט הנפילה    ירידה לצורך עלייה    תיקון חטא העגל במשכן    זקיפות קומה יהודית    השבת חוק סוציאלי    איסור מלאכה בשבת    תבלין של שבת
ד"ר מוטי גולן
משה רבנו מלמדנו לקח חינוכי גדול: כשבאים לדבר בזכות אדם, יש להציג את הדברים כהוויתם מתוך כנות, יושרה אישית וציבורית, דאגה ואהבה צרופה ועצומה, ו"ללא חשבונות"    כדי להגיע לרמה מוסרית שכזו על אדם ללמוד במקום של תורה ויראת שמיים
אלן ז'ורנו
המדיניות הפייסנית של אובמה מגלמת מחדש את המדיניות האסונית של העבר    אנשי המדיניות של ארה"ב התעלמו מאופיה של אירן כאויב, ועל-ידי תיגמול תוקפנותה עם שוחד וסלחנות, הם עודדו את הטיפוס הספיראלי של ההתקפות הבאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il