X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסיפור של הרכבת לירושלים הוא סיפור הזוי שקשה להאמין שדברים כאלה אכן קורים במציאות להלן עובדות לידיעת שר התחבורה החדש שייכנס בקרוב לתפקידו
▪  ▪  ▪
שולח לקבורה. מופז [צילום: AP]

לא רבים שמו לב בימים האחרונים להודעתו של מנכ"ל הרכבת ב"דה מרקר", כי פתיחת הרכבת לירושלים תידחה לשנת 2016 או 2017. הסיפור של הרכבת לירושלים הוא סיפור הזוי שקשה להאמין שדברים כאלה אכן קורים במציאות. לידיעת שר התחבורה החדש שייכנס בקרוב לתפקידו.
לפרויקט הרכבת לירושלים נדונו מספר חלופות, כאשר החלופות ההגיוניות ביותר הן בסמוך לכביש 443 (חלופות M,M1,B,B1). כולן נפסלו בגלל שהן מעבר לקו הירוק, ולכן נבחרה חלופה A1 כאשר מתוך 55 ק"מ מסילה, 44 ק"מ יעברו בתוך מנהרות ועוד 7 ק"מ על גשרים. רק 4 ק"מ יהיו על הקרקע. זה נשמע הזוי, אבל זה מה שכתוב באתר הרשמי של רכבת ישראל.
מתוך ארבעת הק"מ שלא יעברו במנהרה או בגשר יש את שמורת נחל יתלה ואותה מתכוננים להרוס. כלומר, כדי לא לעבור את הקו הירוק, גם ישלמו הון עתק וגם יהרסו את הטבע. בינתיים, הבעיה העיקרית היא שההערכות לעלות הפרויקט דיברו רק על קצת פחות מ-3 מיליארד שקל, אבל בפועל זה כבר צמח לסכום שנושק ל-9 מיליארד שקל ואין כסף. ולכן כל הזמן מודיעים על דחיות מהתאריך המקורי שהיה אמור להיות בשנת 2010. במרץ 2008 הודיעו על דחייה ל-2013. ביולי 2008 הודיעו על דחייה ל-2014. בדצמבר 2008 הודיעו על דחייה ל-2015. ובמרס 2009 הודיע מנכ"ל הרכבת על דחייה ל-2016 או אפילו ל-2017.
במשרד התחבורה, ירושלים, כשדנים על הרכבת הקלה בירושלים מי שמגיע לוועדת הכספים להסביר הם אנשי משרד האוצר. ככלל, את שר התחבורה מופז, התחבורה לא מעניינת וירושלים בכלל לא קיימת. את שדה התעופה עטרות בירושלים תכננה ציפי לבני למסור לאבו-מאזן, והיהודים יטוסו ממגידו או מאי-מלאכותי בים.
בסיכומו של דבר, הרעיון של שתי מדינות לשני עמים הוא שהערבים יחיו מעל הקרקע ויהודים יקברו את עצמם מתחת לאדמה. את הרכבת כבר מתחילים לקבור והמוח היהודי ימציא לנו בקרוב איזשהו פטנט איך לקבור גם שדה תעופה מתחת לאדמה וכך נחזור אל תרבותנו העתיקה "ותעז יד מדין על ישראל. מפני מדין עשו להם בני ישראל את המנהרות אשר בהרים ואת המערות ואת המצדות" (שופטים ו', ב').

הכותב הנו מרצה באוניברסיטת בר-אילן, חבר מועצת הסגל (הסנט) של האוניברסיטה הפתוחה ומרצה אורח בתעשיה האווירית, מדען בעל שם בינלאומי.
תאריך:  15/03/2009   |   עודכן:  15/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך מופז קובר את הדרך לירושלים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ד"ר ויסמן - שר התחבורה הבא!!!! ל"ת
צריך שר שמבין  |  15/03/09 14:25
2
במשרד התחבורה אין אנשי מקצוע.
סטודנט של ויסמן  |  15/03/09 20:17
3
אין חדש תחת השמש
א.פובליציסט  |  15/03/09 20:43
 
- אלטע,לשר הזבל ימנו את אהוד ברח
שרון ר.  |  15/03/09 22:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא חזן
כשם שצריך ללמוד נהיגה על-מנת לקבל רישיון לנהוג, וגם אז, בתחילת הדרך, הנהיגה מפוחדת ופזיזה, כך גם ההשקעה בניירות ערך מצריכה למידה ומקצועיות, או לחלופין 'להזמין נהג מונית' שיעשה עבודה מקצועית
רני רהב
להיכן נעלמה האחריות של יועצי התקשורת של קצב? - גם אם הלקוח שלהם הוא האדם הכי מושמץ במדינה, זה עדיין לא מוריד מאחריותם הבלעדית לקטסטרופה שהיו חלק בלתי נפרד ממנה
רפאל בוכניק
הנסיבות הנוכחיות בשטח ובהינתן ממשלה חדשה בישראל, מעצימות את סף הסבירות למהלך צבאי נוסף. טרם פורענות יהא זה מתבקש לוודא עבודת מטה ומיחשוב יסודיים בשלבי התכנון וגיבוש הרעיון המבצעי, שכן בנפשנו הדבר
ראובן לייב
על ד"ר ג'קי סרוב, מנהלו לשעבר של חדר המיון ב"איכילוב", הוטל, מלבד מאסר בפועל גם קלון, שמשמעו: סיום הקריירה הרפואית שלו, והכל בשל מעידה חד-פעמית, שספק אם הייתה בכלל באשמתו
איתמר לוין
בבחירה הקשה בין אובדנו של גלעד שליט לבין אובדן שליטה על חיי החיילים והאזרחים, ממשלה אחראית ושפויה חייבת להכריע בעד האופציה השנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il